Sevgili Canlar. 
Beldemizde parmakla sayılacak kadar okumuş olan beldemiz insanlarından, Emekli Asker. Albay Aliseydi Karakaş beyefendinin, bundan bir yıl kadar önce, beldemizin üst tarafında bulunan “eynik” bölgesinin yaslandığı dağın yamaçlarına! (5000) beş bin adet çam fidanları ektirerek oraları orman bölgesine çevirdiğini hepimiz biliyoruz. "Bende, o zamanlar bu çalışmalarından dolayı kendisinin takdire şayan birisi olduğunu ve teşekkürlerimi yazmıştım. Ancak aradan geçen bu bir yıl içinde, kendi kişisel araştırmalarımın sonucunda öğrendim ki? sadece bizim devoğlu dediğimiz yerin “eynik” bölgesine çam fidanları dikimiyle kalınmamış. "yine, devoğlu dediğimiz yerin “güvendik” bölgesinin bulunduğu mevkinin dağ yamaçlarından “kabaktepe” bölgesine doğru çam dikimi için oralar tarıma açılıp (30 000) otuzbin adet çam fidanı dikilerek oralarıda ormanlık alana bezemiştir. Albay Aliseydi Karakaş beyefendiyi bu verimli çalışmalarından dolayı bir kere daha kutluyorum ve kendisinin bilgi ve birikimlerinden daha da faydalanabilmek için, beldemiz için olsun? Malatya’mız için olsun? hatta Türkiye’miz için olsun? gözardı edilemeyecek kadar önemli bir değer ve şahsiyet olarak görüyor ve düşünüyorum. "Yine, araştırmalarıma göre, Fethiye bölgesine dikilen bu (35000) otuz beş bin çam fidanları sayısına pek çok kurum ve kuruluşlar bile, ellerinde imkanları olduğu halde yukarıda belirttiğim rakama ulaşamamışlardır. "Hani" bizde bir Ata sözü var. “yiğidi öldür ama yiğidin hakkınıda ver” derler?!. Ben'de bu doğrultuda nasıl bir yaklaşımda bulunabilirim diye düşünürken, “Devoğlu Çamlıkları'na yazdığım bir Şiir’imi kendisine armağan edip ve bu meyanda,da Fethiye’ye ve Fethiye'li köylülerime selam ve sevgilerimi yollar, yarınlarına mutlu gözlerle bakmalarını temenni ederim. 

Saygılarımla. 

———————------ 

DAĞLAR BAŞINDA.! 

Kim demişki orman yetişmez orda 
Bizim devoğlunda dağlar başında 
Hızır yetişirmi kalmasan darda 
Bizim güvendikte dağlar başında 

Eli kürek tutan dağa yürümüş 
Emek çekip nice fidan dikilmiş 
Köyün üst yanını orman bürümüş 
Bizim devoğlunda dağlar başında 

Ta kabak tepeye varmış ormanım 
Dahada güzeli olsun muradım 
Eksen insan biter olmuş dağlarım 
Bizim güvendikte dağlar başında 

Selam olsun emek çeken dostlara 
Alıpta koyasım gelir başlara 
Ormanın bir ucu gider sarsaba 
Bizim devoğlunda dağlar başında 

İnsanın elinden kurtulmaz azim 
Çalışan menzile erermiş gözüm 
Kul Yusuf der gayrı çıksın avazın 
Bizim güvendikte dağlar başında.! 

Söz: Yusuf Aslan. 
Malatya / Fethiye. 
( Devoğlu Çamlıkları. başlıklı yazı Yusuf Aslan tarafından 9/11/2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.