Bu ülkede sevincimiz hiç uzun süre devam etmiyor…

Bir yanda sağlık konusunda dünyaya karşı göğsümüzü kabartarak izlediğimiz yüz kol ve bacak nakli haberi ile sevinirken diğer yanda İdil ilçesinde menenjit teşhisi konulan 2 yaşındaki Muhammet’in ambulansta öldüğü haberini alınca yıkıldım…

***

Yüz nakli yapılan Ahmet KAYA, kendine ait bir yüzü olmadan yaşadı, o dünyaya bakarken utandı, dünya ise ona bakmak istemedi hiç. Çirkindi, kimsenin bakmak istemeyeceği kadar. Umursamadığımız organ bağışı sayesinde dünyaya bir başkasının yüzüyle bakacak artık. Yüzünün ölen asıl sahibini sevenlerine hala yaşadığını göstermeye devam edecek ve kendi sevenlerine ise yeni bir yüzle, daha bakılabilir bir yüzle bakacak, gülümseyecek, gülümsetecek…

***

Ebeveynler olarak çocuklarımıza vermemiz gereken o kadar çok şey var ki ve bunlar o kadar çok para tutan imkânsız şeyler de değil. Bunu kol nakli yapılan Atilla KAVDIR’ın kızının söylediklerinden anlayabiliyorum ve çok etkilendim…

”Babamın ELİNDEN TUTARAK yürümek istiyorum”…

***

Küçük Muhammet’in haberini okuduktan sonra resmini gördüğümde ise tamamen yıkıldım…

Çocuğun yüzü hiçbir görüşe ideolojiye tartışmaya konu, sermaye edilemez… Melektir onlar, günahsızdır, masumdur, gelecektir, kurtuluştur, yatırımdır… Yetiştikçe yetiştirme tarzı ile sorumsuz anne babanın elinde zararlı, kirli amaçların elinde silah olurlar…

Hiçbir çocuk ölmemeli şu veya bu sebepten… Gülmeli bir çok şeye ve ağlamalı bir hiç uğruna…

Adı güzel Muhammet sorumsuz vurdumduymaz bir sistem içerisinde bir sonraki doğum gününü kutlayamadan sedye üzerinde kuş olup uçtu cennetin yeşil bahçelerine…

( Muhammet Ve Diğerleri başlıklı yazı dirhemi tarafından 26.01.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu