*-Bazı  tartışmalar, iki yüzünde de deri  bulunmayan bir davulu çalmaya benzer. Yani  birbirine çarpan tokmakların çirkin sesinden başka bir şey duyamazsınız.

*-Dostum demeden önce o kişiyi çok iyi sına; yanlış bir dost düşmandan daha beterdir.

*-Her dost aynı zamanda arkadaştır, ama her arkadaş dost değildir.

*-Derdini, problemini sana anlatan arkadaş veya dostunu yönlendirmeye çalışma. Sadece onu dinle. Birazdan konuşup sesli düşünürken o zaten kendince bir çözüm üretecektir.

*-Övdüğün kişi hâlâ  arkadaşın veya dostun olmadıysa övgünün samimiyetine inanmamış demektir.

*-Ne kadar kendini etrafındakilere sevdirmeye çalışırsan o kadar antipati toplayabilirsin. İnsanlara seni sevmelerini  öğretemezsin.  Bırak bu konudaki kararı onlar kendileri  versinler.

*-“Ben kötüyüm, ben beceriksizim”  diyen birisi “Hayır, öyle değilsin”  sözünü duymak için can atar.

*-Tecrübe dediğimiz;  yaptığımız hatalar ile başımıza gelen felaketlerin hepsine sonradan gösterdiğimiz doğru tepkilerin toplamıdır.

*-Aptalların alkışladığı o kadar çok aptal var ki...

*-İnsanlara senin arkandan konuştukları için kızma, yüzüne karşı konuşsalardı  daha mı iyi olacaktı?

*-Işığın bile aydınlatamadığı insanlar vardır.

*-Bir şeyin kötü olduğunu bile bile ona karşı çıkmayanlar, bir gün mutlaka o kötülükle karşı karşıya kalacaklardır.

*-Bir kötü, bir başka kötüden kötülük beklesin.

*-Unutmak olmasaydı, hatırlamaya ne gerek vardı?

*-Her gece uyumadan önce kendini sorguya çek. Yaptığın iyi eylemler için ödüllendir, kötü eylemler için cezalandır. Kendine vereceğin ödül ve cezalar sadece sözlü olsun.

*-Kaybedecek şeyleri azalanların, tersine cesaretleri  artar.

*-Yanlışı fark ettiysen, doğruya çok yaklaştın demektir.

*-Yükselmek sevindirir, düşmekse acıtır. Onun için bırak ben yerimde kalayım.

*-Hasetin ateşi, cehenneminkinden beterdir.

*-Ne kadar küçük olursa olsun, büyük insanların yanlışı da büyük olur.

*-Tatile çıkan bir çok insan; dertlerini de yanında götürdüğünden, o güzelim günleri kendine zehreder.

*-Uçurumlardan korkanların yükseklerde işi  ne?

*-Bazıları sabırsızlık ve tembelliği kötülüyor; oysa ben bu özelliklere sahip olan insanlara imreniyorum, nasıl oluyor da ısrarla sabırsızlıklarını ve tembelliklerini sürdürebiliyorlar, diye.

*-Başkasının aklını isteyen bir tane akıllı var mı?

*-Hep temelin önemli olduğundan söz ederiz. Nedense temelin üzerindekinin de aynı önemde olduğunu pek düşünmeyiz. Sadece temelle iş biter mi?

*-Sır çözmek peşinde koşanların tüm ömürleri, çözemediği sırların peşinde koşmakla geçer.

*-Adem ile Havva, bizim onlara yüklediğimiz günahları hak etmişler miydi?

*-Yasaların suç saymadığı suçlar da vardır.

*-Soru sormayan, hayret etmeyen, şüphe duymayan nasıl bilge olabilir ki!

*-Cimrileri sevmeliyiz. Çünkü her cimri kendisi için değil, başkaları için biriktirir.

*-Başkasını takip eden, onun gölgesinden dolayı güneşi  göremez.

*-Yoksulların utancı, zenginlerin eğlencesidir.

*--Yoksullara giydirdiğin, zaten onlardan soyduğun elbiseydi.

*-Çoğunlukla kan dökenin kanı o kana karışır.

*-Bildiklerini hayal gücünle birleştir. O zaman bir şeyler yarattığını anlarsın.

*-Hayal kurmayı küçümseyenler, hayal  kurmadan edemezler.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-16 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 12.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.