*-Aşın varsa seninle birlikte kaşık sallayanın çok olur; ama yasın varsa seninle birlikte gözyaşı akıtacak zor bulunur.

*-İnsan insandan doğduğu için insan değildir; insanı insan yapan eğitimdir.

*-Söylemediklerimi de anlayacak bir dost arıyorum.

*-Aklında kötü düşünce barındıran en güzel kadın bile, kısa bir süre sonra çirkin bir cadoloza dönüşür.

*-Yardım, gönüllü olarak yapılan bir eylem değil; bir insanlık görevidir.

*-Gerçekten acıyı tatmış olan bir insan, tadına doyum olmayan olgun bir meyve gibidir.

*-Erdemsizlerin de bir erdemi vardır; etik açısından sorgulansa bile.

*-Küçük adamları büyük adam yaparsanız, ilk küçülteceği kişinin de siz olacağını peşinen kabul etmelisiniz.

*-Kelebeğin kısacık bir ömrü var, ama gene de o rengarenk güzelliğini zevkle sergilemekten geri durmuyor.

*-Mutluluğumu paylaşır mısın, kıskanır mısın? Yalancısın dostum…

*-Eğer insanlar gölgelerine göre değerlendirilseydi, günün en ileri saatine kadar sokaklar bomboş kalırdı; güneşin batacağı sırada ise sokaklarda iğne atsan yere düşmezdi!

*-Aşıkın namusu mu; namuslunun aşkı mı?

*-Bir gurubun varlığını uzun süre devam ettirebilmesi en zayıf üyesini güçlü hale getirmesine bağlıdır. Çünkü bir atasözünde denir ki:”Zincir en zayıf halkası kadar güçlüdür.”

*-Daha önce gördüğün bir insanla tekrar karşılaştığında, onu giydiği elbiseden değil de suratından mı hatırladın? Evetse, onu insan safına koydun demektir.

*-Karşındaki her insanın tabii ki aklı, düşüncesi, kişiliği var; ama unutma ki bir de kalbi var.

*-Bencil bir insanı çekmek zorunda olan bir kişi, ömrünün sonuna kadar sırtında yük taşımaya mahkûm edilmiş bir hamal gibidir.

*-Her soruyu cevaplandırmak gerekmez. Mesela; baskı mı, sınırsız özgürlük mü? Bu sorunun “kırk katır mı, kırk satır mı?” dan farkı ne?

*-Çalışmanın hedefi başarı; başarının hedefi de mükemmelliktir.

( Oruç Baba’dan Aforizmalar-21 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 17.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu