*Denizdeki fırtına gücü yeteceğine inanmasaydı kocaman gemilere saldırır mıydı?
*Adalet, dürüst insana cesaret; dürüst olmayan insana da korku verir.
*Hatasız, mükemmel bir dost mu arıyorsun? Zor bulursun, ama gene de aramaya devam et.
*Konuşuyor, ağlıyor, çırpınıyor, aranıyor… Sakın aşık olmasın?
*Gülün kokusu rüzgarla gelir, ama kokan rüzgâr değildir.
*Adaletin konuşmadığı yerde; kaba kuvvet, iltimas ve namussuzluk baştacı edilir.
*Dostuna ekmeğini ver, ama dostunun ekmeğini alırken biraz düşün.
*İntihar mı etmeye karar verdin? Hasetlik çek, her şeye öfkelen, herkesten nefret et…
*Ahlâk kurallarını önemsemeyen toplumlar, gelecek kuşaklarına ihanet etmektedirler.
*İnsanlar başarıyı hazmedenler ve başarıyı hazmedemeyenler diye ikiye ayrılır.
*Kötü dostlarım olacağına yalnız kalayım daha iyi.
*Fakir elde edemedikleri için mutsuz; zengin ise elde ettiklerine rağmen mutsuz.
*Bıçağını keskinleştirenin mutlaka bir şeyi kesme amacı vardır.
*Söndüremeyeceğin ateşi yakma!
*Korktuğunu kabul etmeyen insan gerçekten cesur insan mıdır?
*İnsanlardan ümidini kesen bazı kişiler, hayvanlardan dost tutmayı denemektedirler.
*Kendini yönetemeyen bir insanın başkalarını yönetmeye talip olmasından daha komik bir şey var mıdır?
*Bilimden uzaklaşan toplumlarda doğan boşluğu, hemencecik dogmalar doldurur.
*Doğanların olmadığı yerde ölümün sesssizliği hakimdir.
*Ego kolay tatmin olmayan bir canavardır. “Artık doydu” dediğiniz anda daha büyük bir iştahla saldırıya geçer.
*Sözün güzeli tek başına yetmez; eylemin de güzeli gerek.
*Dostumla aynı yolda yürüyoruz, fakat hedeflerimiz farklı. Çünkü biz bir değil iki kişiyiz.
*Ağlamak o kadar önemli değil; gözyaşlarının ne için aktığı önemli.
*Bir insana içten gülümse, karşılığını mutlaka alırsın.
*İnsan her türlü aleti yapmayı ister; ama kendi kusurlarını tartacak olan bir terazi yapmaya asla yanaşmayacaktır.
*Çıkılan hayat merdiveninin her basamağı insanı ölüme biraz daha yaklaştırır; insan ise nedense bu basamakları elinden gelse birer birer değil ikişer-üçer çıkmaya çalışır.
*Cesaretin önemli bir kısmı tecrübe, geri kalanı da akıldır.
*İşin kötü yanı; ahlâksızlar çoğu zaman, ahlâksız olduklarının farkında değillerdir.
*Düştüğünde canın acımayacak kadar yerlere yüksel!
*Dostun da olsa araya bazı engeller koy.
*Gönlü yüksek insanların çeşmesinden doldur testini.
*Mihnet eden insan; onurundan ve özgürlüğünden de vaz geçmek zorundadır.
*Tökezleyen insanı tut, düşen insanı kaldır; ama düşmek isteyen insana sakın karışma! Yoksa onunla beraber düşersin ve de üstelik altta kalan da sen olursun.
*En büyük fırsatları daima en büyük felaketler doğurmuşlardır.
*Sadece yaptıklarımız değil; aklımızdan geçenler de bizi utandırabilir.
*Haksızlığa uğrayanın kırgınlığını giderecek tek şey: hakkının verilmesidir.
*Övgüyü ödünç veren dostun olamaz.
*İnandığını yaparsın, inanmadığını yapamazsın; aradığını bulursun, aramadığını bulamazsın.