Bu çalışma alıntı sözlerden faydalanarak yapılmıştır. Eleştiriye de eleştiri yöneltebileceğimizi anlatmaya çalıştım. Çünkü aynı yere baktığımız halde gördüklerimiz birbirinden farklı olabilir.
***

-Bu sözlerinle büyük adam mı olmak istiyorsun?
-Ben zaten büyük adamım.
-Öyleyse daha da büyük adam olmak istiyorsun!
-Büyük adamlar daha büyümezler; eğer büyüyorlarsa demek ki büyük adam değillermiş…
**
-Sen benden çaldın!
-Hayır, senden çalmadım; senin atalarımdan çaldıklarını geri aldım.
**
-Ne kadar da güzel!
-Ne kadar da çirkin!
-Demek ki geldi ve geçti…
**
-Haksız yere suçlanmam sağlığımı da olumsuz yönde etkiledi, bir türlü iyileşememeyi buna bağlıyorum.
-Haklısın. İftira, kılıçtan daha zalim bir silahtır, çünkü iftiranın açtığı yaralar hiçbir zaman kapanmaz.
**
-O, öldü ve kurtuldu: bense hâlâ acı çekiyorum.
-Cesaretli olmalısın. Çünkü acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister.
**
-Bu nasıl adalet? Olmaz olsun böylesi!
-Adalet dünyadan kalkarsa, insan hayatına değer verecek bir şey kalmaz.
**
-Çaldığı nedir ki, ama hakim hiç acımadan verdi cezayı.
– Adalet nerede hesap sorarsa, merhamet orada haklarını kaybeder.
**
-Bana verilen bu ceza, haksızlığın ta kendisidir.
– Adalet, haksız olana haksızlık gibi gelir. Çünkü her insan kendi gözünde suçsuzdur.
**
-Hakimler, suçlulara ceza vermekten çekiniyorlar, çünkü onları koruyabilecek bir güç yok.
– Adaletin kılıcı ile vuran kol, ne kadar zayıf olursa olsun, gene kuvvetlidir. Adaletin kuvvetli, kuvvetlilerin de adaletli olmaları gerekir.
( Eleştiriden Eleştiriye-1 başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 6.06.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu