Her Şeye Rağmen
Gün başlar gün ile birlikte sorunlarda başalar.
İşte bu sorunlardan bir kaçı; kimimiz işe yetişmek için koşar adımlarla yürürüz.Bazende bir durum karşısında duydum duymaz oluveririz..Aslında bir bakıma birazda nemelazımcılık oluyor..olmaması gerekende bu değil sanırım..Hayatı ve insanları biraz ciddiye alırsak hem bizim için ,hemde toplum için faydalı olacağı hepimizce bilinmektedir...Örneğin bir yıl kadar oldu.Kendi evime güneş enerji sistemi taktırmıştım..
Bu işte çalışan elamanlardan biri daha geçen aylarda motorla otoyolda bir Tır kamyonunun altına girerek elem verici bir sonuçla karşılaştı ve gencecik yaşta hayatını kaybetti..üzülerek söylüyorum'ki her iki tarafta biraz dikkat etse belkide hafif bir kaza ile atlatılabilirdi..Onun için her türlü tedbirimizi almamız gerekli diye düşünüyorum...Şehir içinde emniyet kemeri takmıyoruz genellikle ,ama şehir dışında trafiğin yoğun olduğu yerlerde mümkün mertebe trafik kurallarına uyalım diyorum..Geçenlerde biraz uzak bir yere gitmem gerekti. Bir sürücü olarak bende emniyet kemerimi taktım.Gerçekten insan kendini güvende hissediyor..
Her şeye rağmen önce can güvenliği diyorum...Can güvenliği olunca zaten mal güvenliği kendiliğinden telafi olur diyorum...ve bu vesile ile değerli okuyucularıma trafikle ilgili yazmış olduğum Tafik canavarı adlı şiirimi arz ediyorum..saygılarımla..
TRAFİK CANAVARLARI.............
Daha yeni bu günAkşam vaktindeYürür iken yoldaŞahit oldum...Biri önde birisi’de arkadaİki çocuk gidiyor Trafikte motorbisikletteYaşları on oniki ya var, ya yokSöylemeye gerek yok .Küçük çocukların ehliyetleri bile yokNasıl verirler ..?Nasıl güvenirler.?Küçük çocuklara motorlu taşıtları?..Parkta oynuyor belki’de onların yaşıtları Yokmu bunların anaları? ...Ağbeyleri babaları.!Neden hiç çalışmıyor büyüklerinin kafaları?...Olmazmı bu çocuklarından tasaları.?Ne diyor biliyormusunuz ,?Devletin trafik yasaları,Trafiğe çıkarınmı diyor .?Küçücük aklı ermez gençecik çocuklarıDuyun bu çocukların anaları babaları,,!Lütfen olmasın bir daha Olmasın böyle büyük hataKüçük çocukların trafikte işi ne,?Dur diyelim trafik canavarlarının gidişine...Oniki yaşındaki çocuğu trafiğe çıkaranlarmı suçlu?..Yoksa ellerine verenlermi suçlu?...Yoksa göz yumanlarmı suçlu?..Kimsede aramayalım suçu, Toplumumuzun hepsi bunda suçlu.....Duyarlı olalım böyle durumlaraYol açmayalım istenmeyen kazalaraDavetiye çıkartmayalım trafik canavarınaAbart takıyorlar halkı rahatsız ediyorlarYetmezmiş gibi hızlı sürüyorlarDaha yetmezmiş gibi Kask bile takmıyorlar..Anlaşılan onlar tafik kurallarınıda takmıyorlar..Hayatlarını hiçe sayıyorlarEtmeyin eylemeyin kurallar hiçe saymayınÇocuklarımızı trafik canavarı yapmayınGenç yaşta çocuklarımıza kıymayınMehmet Ali der’ki ,bu böyle olmazKüçücük yavrulara motorlu taşıt verilmezNe olmuş ölen ölürKalan sağlar bizimdir asla denilemezİhmalkârlıkla zarardan başka bir şey elde edilemezGiden yavrularımız bir daha geri gelmezMehmet Ali’nin sözünü yabana atmayınNe olursunuz kulak ardı etmeyinSonra dizlerinize vurmayınSon pişmanlık fayda vermezGidenler asla geri gelmezSözlerimi ciddiye alınTafik kurallarına mutlaka uyunHayatınızı şansa bırakmayın,Şansa bırakırsanız üzülebilirsinizŞansa bırakmazsanız mutlu kalırsınız..GÜNÜN SÖZÜ:TEDBİRİ AL...TAKDİRİ ALLAHA BIRAK..( GÜZEL SÖZLER..)M.ali..ünsal...AÇIKLAMA: ABART....Motor motorbisiklet gibi araçların eksozuna takılan eksozun sesini değiştiren ve daha gür ve tiz çıkaran alet.POZANTI ADANA..
(
Her Şeye Rağmen başlıklı yazı
M.Ali Ünsal tarafından
26.07.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.