Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 15.08.2012
Okunma Sayısı : 2610
Yorum Sayısı : 1

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
 
YİVLİ MİNARE;ANTALYA'NIN SEMBOLÜ HALİNE GELEN YİVLİ MİNARE ANTALYA'DA Kİ İLK İSLAM YAPISI ESERDİR, 1.ALAADDİN KEYKUBAT ZAMANINDA 1219-1236 YILLARINDA YAPILMIŞTIR. TUĞLADAN YAPILAN GÖVDESİ 8 YARIM SİLİNDİRDEN MEYDANA GELMİŞTİR, ANTALYA'NIN KALEKAPISI MEVKİİNDEDİR. YANINDA Kİ CAMİ 1372 YILINDA HAMİTOĞULLARI ZAMANINDA TAVASI BALABAN ADINDA Kİ MİMAR TARAFINDAN YAPILMIŞTIR, YİVLİ MİNARE UZUN YILLAR ETNOĞRAFYA MÜZESİ OLARAK KULLANILMIŞ VE 1976 YILI ARALIK AYINDAN İTİBAREN CAMİ OLARAK İBADETE AÇILMIŞTIR.
 
MANAVGAT ŞELALESİ;ANTALYA ŞELALELERİ İLE ÜN YAPMIŞ 1 VİLAYETTİR, BUNLARDAN BİRİSİ DÜNYACA ÜNLÜ MANAVGAT ŞELALESİDİR. AKDAĞ'IN ETEKLERİNDEN ÇIKMAKTADIR, DERİNLİĞİ YER YER 2-7 METRE ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR. UZUNLUĞU 79 KM.DİR, SANİYEDE ORTALAMA OLARAK 155.5 M3 SU AKITMAKTADIR. SUYU İLE ULAŞIM YAPILABİLMEKTEDİR, MANAVGAT IRMAĞI-KORU IRMAĞI-SÖĞÜT IRMAĞI-GEBECE IRMAĞI-AYGIR IRMAĞI-ÜÇ IRMAK-ORMANA IRMAĞI-ŞAHAP IRMAĞI SULARI İLE BESLENMEKTEDİR.
 
ANTALYA'DA BULUNAN MİLLİ PARKLAR;TERMESSOS MİLLİ PARKI-OLİMPOS BEYDAĞLARI SAHİL MİLLİ PARKI-KÖPRÜLÜ KANYON MİLLİ PARKI.
 
ANTALYA'NIN PLAJLARI;KONYA ALTI PLAJI-LARA PLAJI-KARPUZKALDIRAN PLAJI.
 
DİĞER GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;AHİ YUSUF TÜRBESİ-KARATAY CAMİİ-ANTALYA MEVLEVİHANESİ-BÜYÜK CAMİ-ALANYA KIZ KULESİ-ALAADDİN CAMİİ-BİZANS KİLİSESİ-KALE CAMİİ-AKŞEBE TÜRBESİ-BEDESTEN-DAMLATAŞ MAĞARASI-ASPENDOS (BELLAS)-SİDE-PERGE-TERMESSOS AÇIK HAVA TİYATROLARI-KSANTOS HARABELERİ-
 
DÜDEN ŞELALESİ;KIRKGÖZLERDE Kİ PINARLARDAN DOĞAR, ANTALYA'YA 8 KM. UZAKLIKTA 40 METRE YÜKSEKLİKTEN DENİZE DÖKÜLÜR. UZUNLUĞU YAKLAŞIK OLARAK 24 KM.DİR, SUYU ELEKTRİK ENERJİSİ ÜRETİMİNDE VE SULAMADA KULLANILIR. DÜDEN ŞELALESİ DÜNYANIN EN GÜZEL ŞELALERİNDEN BİRİSİDİR, FOTOĞRAF MAKİNASI OLAN TURİSTLER SIK SIK BU ŞELALENİN FOTOĞRAFINI ÇEKERLER.
 
ANTALYA'NIN YAYLALARI;TEKE YAYLASI-GÖMBE YAYLASI-FESLİKAN YAYLASI-KARÇUKURU YAYLASI-GÖDEME YAYLASI-ENİS YAYLASI-CEMBÖS YAYLASI-TOKAT YAYLASI.
 
ANTALYA'DA Kİ AV HAYVANLARI;YABAN DOMUZU-AYI-KURT-SIRTLAN-YABAN KEÇİSİ-GEYİK-SANSAR-KUNDUZ-SİNCAP-YABAN ÖRDEĞİ-YABAN GÜVERCİNİ-KARATAVUK.
 
ANTALYA'DA AVLANABİLECEK BALIK TÜRLERİ;TRATA-AĞ-BARAGADİ-MENDİK-GOBEZ-GRİDA-BARBUN-PALAMUT-KOLYOZ-ALABALIK.
 
ANTALYA'DA Kİ HEDİYELİK EŞYALAR;YÜN-KIL-ÇUVAL-KİLİM-ÇUL-HALI-SECCADE-HEYBE-TORBA-İPEK KUMAŞ-EŞARP-OYALI YAZMA-İŞLİ GÖMLEK-REÇEL ÇEŞİTLERİ-MUZ.
 
ANTALYA'DA BULUNAN TARİHİ VE TURİSTİK MAĞARALAR...
 
KARAİN MAĞARASI;ANTALYA’NIN 30 KM. KUZEY BATISINDADIR, ANTALYA-BURDUR KARAYOLU’NDAN 5 KM. UZAKLIKTA BULUNAN YAĞCA KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDEDİR. DENİZ SEVİYESİ’NDEN 450 METRE YÜKSEKLİKTEDİR, BURADAN ELDE EDİLEN ESERLER ANTALYA MÜZESİ İLE MAĞARANIN HEMEN YANINDA BULUNAN KARAİN MÜZESİ’NDE SERGİLENMEKTEDİR.
 
KOCAİN MAĞARASI;ANTALYA’NIN 45 KM. KUZEYİNDEDİ......R, ANTALYA-BURDUR KARAYOLU ÜZERİNDE BULUNAN CAMİLİ KÖY VE AHIRTAŞ KÖYÜ ÜZERİNDEN ULAŞILABİLİR. GİRİŞ AĞZININ GENİŞLİĞİ 35X70 METREDİR, İÇİNDE 50-60 METRE YÜKSEKLİĞİNDE SÜTUNLAR YER ALMAKTADIR. ROMALILARDAN KALMA SU SARNICI, MAĞARA İÇİNDE YER ALAN BİR BAŞKA ESERDİR.
 
KONAKALTI MAĞARASI;ANTALYA’DA BULUNAN ATATÜRK PARK’ININ DENİZE İNEN FALEZLİ KIYISINDADIR, KARADAN ULAŞIMI OLMAYAN MAĞARAYA DENİZDEN GİRİLEBİLMEKTEDİR. 60 METRE UZUNLUĞUNDADIR, GİRİŞ KISMI DENİZ SEVİYESİNDEN 3 METRE DAHA YÜKSEKTİR.
 
GEYİK BAYIRI MAĞARASI;ANTALYA’YA 25 KM. UZAKLIKTADIR, ANTALYA’NIN BATISINDA YER ALAN ÇAKIRLAR KÖYÜ ÜZERİNDEN BU MAĞARAYA ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR. MAĞARA GEYİK BAYIRI KÖYÜ’NE 5 DAKİKA UZAKLIKTADIR, 120 METRE UZUNLUĞUNDA Kİ MAĞARA YAZ AYLARINDA KURU BİR ZEMİNE SAHİPTİR. KIŞ AYLARINDA İSE ZEMİNİNİ SU BASMAKTADIR, MAĞARANIN EN DERİN YERİ İSE 6.5 METREDİR.
 
KÜÇÜK DİPSİZ MAĞARAS...I;ANTALYA’DA 661 METRE YÜKSEKLİĞİNDE Kİ ALAKAYA TEPESİ’NİN GÜNEY YAMACINDADIR, 74 METRE UZUNLUĞUNDADIR. EN DERİN YERİ 27.5 METREDİR, DAR BİR GİRİŞTEN SONRA 25 C’LİK BİR EĞİMLE KUZEY BATI YÖNÜNE DOĞRU UZANMAKTADIR. MAĞARANIN İÇİNDE TRAVERTENLER-SARKITLAR VE DİKİTLER MEVCUTTUR, SONLARINA DOĞRU BUNLARIN ARTTIĞI GÖRÜLMEKTEDİR.
 
PAPAZ KAYASI MAĞARASI;ANTALYA’DA ŞEHİR KULUBÜNÜN ARKA BAHÇESİ’NDEN DENİZE İNEN MERDİVENLERİN KENARINDADIR, DENİZE İNEN TRAVERTEN BASAMAĞI’NIN ORTA YERİNDE. VE DENİZDEN 20 METRE YÜKSEKLİKTEDİR. TOPLAM UZUNLUĞU 149 METREDİR, TAVANDAN DÜŞEN KAYA BLOKLARLA BİRLİKTE MAĞARA İÇİ ENGEBELİ-İNİŞLİ-ÇIKIŞLIDIR. SARKIT VE DİKİTİ ÇOK DEĞİLDİR, İÇİNDE HAVA AKIMI DA YOKTUR. MAĞARA 40 METRE YÜKSEKLİĞİNDE Kİ KIYI FALEZLERİNİN, ALTINDA BULUNMAKTADIR.
 

( Antalyada Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 15.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu