Sosyal konulara yer vermekte yarar vardır lâkin
Duru aşka dair yazmak da hoştur varsa sevdiğin.

Boşa gitmez gerçekler de olur bir söküğe yama
Halis ise niyet, kayda değer yürekten verdiğin.

Dokunmasa da öze belki şiar görünür göze
Madem biber de acı, öyleyse haydi devam söze.




MCU

mefâ'îlün / mefâ'îlün / mefâ'îlün / mefâ'îlün kalıbı yukarıda yazdığım şiirin genel aruz veznidir. Uzatma, kısaltma, med ve ulama olarak adlandırabileceğimiz 4 ana aruz sanatsal tekniğini şiirim üzerine uyguladığımızda 37 adet hecemde muhtelif sanatsal kusurlar vardır, yani 37/96 = % 39 ölçüsünde aruz tabanına göte hatalı bir şiirdir ancak % 61 uyum sağlanmıştır ki bu benim hemen hemen yakaladığım en yüksek performanstır. Sitemizde çok düşük sanatsal kusur ile hatta SIFIR  sanatsal kusur ile yazan bir kaç usta kalem mevcuttur benim gördüğüm ve tanık olduğum, aslında sıfırı tek isimde gördüm. Kendisi isminin telaffuzundan tevazu bağlamında hoşlanmadığı için burada adına yer vermiyorum ama makalemde sık sık atıfda bulunacağım ( kusura bakma ağabey : ))  ). Bu şiir üzerinden basit bir aruz analizi yaparak metin kısmında sizlerle paylaşacağım. Demem o ki - sadece kendi adıma söylüyorum - şiirlerimin altında zaman zaman belirttiğim aruz kalıpları şiire adapte edilebilecek genel kalıpları ifade etmektedir.

Saygılarımla
MCU

( Sesli Düşün Bence başlıklı yazı MCU :) tarafından 20.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu