Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 23.08.2012
Okunma Sayısı : 3946
Yorum Sayısı : 0

DENİZLİ’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

PAMUKKALE KAPLICASI;DENİZLİ'YE 24 KM.UZAKLIKTADIR, SUYU KALP-DAMAR SERTLİĞİ-TANSİYON-SİNİR-ROMATİZMA-DERİ-GÖZ-FEŞİTİZM-FELÇ HASTALIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR.

 

KARAHAYIT KAPLICASI;PAMUKKALE'NİN 5 KM.KUZEYİNDE KARAHAYIT KÖYÜNDEDİR, SUYUNUN SICAKLIĞI PAMUKKALE KAPLICALARININ SUYUNDAN SICAK VE BİR ÇOK HASTALIKLARA YARARLIDIR.

 

GÖMELEZLİ ÇAMUR KAPLICASI;4 KAYNAĞI VARDIR, SUYUNUN SICAKLIĞI 35-50 DERECE ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR. DENİZLİ'NİN GÖMELEZLİ KÖYÜ YAKININDADIR, HALK ARASINDA ÜÇGÖZ VEYA GÖLEMEZLİ HAVUZ KAPLICALARI OLARAK TANINIR.

 

KAVAKBAŞI KAPLICASI;PAMUKKALE'YE 4 KM.UZAKLIKTA, KAVAKBAŞI KÖYÜNDEDİR. SUYUNUN SICAKLIĞI 30 DERECEDİR. SUYU DERİ HASTALIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR.

 

ÇAMLIK;DENİZLİ'NİN 4 KM.GÜNEYİNDE KARCI DAĞININ ETEĞİNDEDİR, HAVASI-SUYU VE MANZARASI GÜZELDİR. İLKBAHAR VE YAZ AYLARINDA DENİZLİ HALKININ SIK SIK UĞRADIĞI, PİKNİK YAPTIĞI YERLERDEN BİRİSİDİR.

 

İNCİLİPINAR;DENİZLİ'YE 2 KM.UZAKLIKTADIR, DÜZGÜN BİR YOLU VARDIR. TURİSTLERİN TÜM İHTİYAÇLARINI KARŞILAYABİLECEK TESİSLERE SAHİPTİR, YANINDA BÜYÜK BİR GAZİNO VARDIR.

 

GÖKPINAR;DENİZLİ'YE 10 KM.UZAKLIKTADIR, HONAZ VE KARCI DAĞININ BİRLEŞTİĞİ VADİDE BULUNMAKTADIR. TEMİZ VE İÇİNDE BALIK BULUNAN GÖLLERİ, YEŞİL AĞAÇLARI VE SERİN HAVASI İLE ÜNLÜ MESİRE YERLERİNDEN BİRİSİDİR.

 

VALİÇEŞMESİ (CANKURTARAN);DENİZLİ İLE ACIPAYAM ARASINDADIR, DENİZLİ'YE 20 KM.UZAKLIKTADIR. DEVRİN VALİLERİNDEN HALİTBEY BURAYA BİR ÇEŞME YAPTIRDIĞI İÇİN 'VALİ ÇEŞMESİ' DİYE ANILMAKTADIR, LOKANTA-GAZİNO VE ÇAM AĞAÇLARI İLE SERİN BİR DİNLENME YERİDİR.

 

KOCAPINAR;DENİZLİ'YE 20 KM.UZAKLIKTADIR, HONAZ BUCAĞINDADIR. SOĞUK SULARI, HAVUZU, DOĞAL GÜZELLİKLERİ İLE ÜNLÜDÜR. GELENEKSEL HONAZ KİRAZ FESTİVALİ BURADA YAPILMAKTADIR, YOLUN YARISI ASFALTTIR.

 

HİSARDEĞİRMENLERİ;DENİZLİ'YE 8 KM.UZAKLIKTADIR, STABLİZE BİR YOLU VARDIR. BURADA MEŞHUR KIR KAHVELERİ İLE KUYU KEBABI YAPAN 'KEBAPÇI DÜKKANLARI' MEVCUTTUR.

 

DEĞİRMENÖNÜ;YEŞİLKÖY (GERZELE)'DE Kİ BU MESİRE YERİ SOĞUK SULARI, YEŞİL ÇAM AĞAÇLARI İLE ÜNLÜDÜR. TANDIR KEBABI MEŞHURDUR, HALK BURAYA BÜYÜK İLGİ GÖSTERMEKTEDİR.

 

AKHAN KERVANSARAYI;DENİZLİ'YE 8 KM.UZAKLIKTADIR, DENİZLİ-AFYONKARAHİSAR KARAYOLU ÜZERİNDEDİR.

 

ÇARDAK HAN (ABAT KERVANSARAYI);ÇARDAK İLÇESİ YAKINLARINDADIR, SELÇUKLULAR ZAMANINDA YAPILMIŞTIR.

 

KALEİÇİ;İL MERKEZİNDE BULUNMAKTADIR, İLK YERLEŞME MERKEZİDİR. BU GÜN İÇİN DE ŞEHRİN MERKEZİ KONUMUNDADIR, BURADA HEDİYELİK EŞYA SATAN BİR ÇOK DÜKKAN BULUNMAKTADIR. DENİZLİ’DE BULUNAN 3.000 CİVARINDA Kİ FABRİKA’DA ÜRETİLEN ÇEŞİTLİ MAMÜLLERİN TOPTAN VE PERAKENDE OLARAK SATILDIĞI ÜRÜNLERİN SATIŞ YERLERİ DE BU MINTIKADA BULUNMAKTADIR VEYA BU MINTIKAYA ÇOK YAKINDIR.

 

AHMETLİ KÖPRÜSÜ;SARAYKÖY İLÇESİ'NE 15 KM.UZAKLIKTADIR, HALEN AYAKTADIR.

 

MURAT CAMİİ;HONAZ BUCAĞINDADIR, 11.MURAT ZAMANINDA YAPILMIŞTIR.

 

DEDEKÖY CAMİİ;ÇAL İLÇESİ'NE BAĞLI DEDEKÖY KÖYÜNDEDİR, SELÇUKLULAR ZAMANINDA YAPILMIŞTIR.

 

YEDİLER TÜRBESİ;İL MERKEZİNDE, BÜYÜK MEZARLIK YANINDADIR.

 

SERVERGAZİ TÜRBESİ;DENİZLİ'YE BAĞLI GERZELE KÖYÜ YAKINLARINDADIR.

 

FATMA YILDIZ HANIM TÜRBESİ;HAÇLI SAVAŞLARINDA DENİZLİ VE İLÇELERİ'Nİ KORUYAN YILDIZ BEY'İN KIZI FATMA YILDIZ'A AİTTİR.

 

MAHMUTGAZİ TÜRBESİ;ÇAL İLÇESİ'NİN MAHMUTGAZİ KÖYÜ'NDEDİR.

 

AHİSİNAN TÜRBESİ;DENİZLİ SANAYİ SİTESİ YAKININDADIR, DENİZLİ'DE AHİLİĞİN KURUCUSU AHİ SİNAN'A AİTTİR.

 

ABDİBEY TÜRBESİ;ACIPAYAM İLÇESİ'NİN YATAĞAN BUCAĞI'NDADIR, SELÇUKLU PRENSE AİTTİR.

 

BABADAĞ İŞ HANI;DENİZLİ’DE ÜRETİLEN HAVLU-BORNOZ VB.GİBİ ÜRÜNLERİN TOPTAN SATIŞININ YAPILDIĞI BİR İŞ HANIDIR, 7 KATLIDIR. SGK İŞ HANI YANINDADIR, DENİZLİ’DE ÜRETİLEN BU TÜR ÜRÜNLERİ ALIP SATANLAR MALLARINI ÇOĞUNLUKLA BU İŞ HANINDAN TEMİN ETMEKTEDİRLER. ÇEVRE DE BU TÜR TOPTAN MAL SATAN BİR ÇOK FABRİKANIN SATIŞ MAĞAZASI BU CİVARDADIR, BU MINTIKAYA KALEİÇİ MINTIKASI DENİLMEKTEDİR.

( Denizlide Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 23.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu