Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 28.08.2012
Okunma Sayısı : 1838
Yorum Sayısı : 0

GÜMÜŞHANE’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

SÜLEYMANİYE ULU CAMİİ (CAMİİ KEBİR);KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'IN BAĞDAT SEFERİNE GİDERKEN VERDİĞİ EMİR ÜZERİNE YAPILMIŞTIR, DÜZ TAVANLIDIR. 3 BÖLÜMLÜDÜR, GÜMÜŞHANE'NİN SÜLEYMANİYE MAHALLESİ'NDEDİR.

 

KÜÇÜK CAMİ;KARE PLANLIDIR, TEK KUBBELİDİR.

 

DALTABAN ÇEŞMESİ;ÜSTÜNDE PADİŞAH TUĞRASI VARDIR, GÜMÜŞHANE'NİN DALTABAN SEMTİ'NDEDİR.

 

CANCA KALESİ;GÜMÜŞHANE'DEDİR.

 

KEÇİ KALESİ;KALE KASABASI'NDADIR.

 

KOV KALESİ;GÜMÜŞHANE'YE BAĞLI DAĞTEKE KÖYÜ'NDEDİR.

 

KANDİL KALESİ;GÜMÜŞHANE'YE BAĞLI TEKKE KÖYÜ'NDEDİR.

 

AKÇA KALE;GÜMÜŞHANE'NİN BAĞLARBAŞI MAHALLESİ'NDEDİR.

 

KODİL KALESİ;GÜMÜŞHANE'YE BAĞLI GÜMÜŞKALE KÖYÜ'NDEDİR.

 

EDİRNE KALESİ;GÜMÜŞHANE'YE BAĞLI DÖRTKONAK KÖYÜ'NDEDİR.

 

GÜMÜŞHANE HALK KÜTÜPHANESİ;İLK KEZ 1934 YILINDA ÖZEL İDARE MÜDÜRLÜĞÜ'NE BAĞLI OLARAK AÇILMIŞTIR, DAHA SONRA HALK EVLERİ'NİN KURULMASI NEDENİ İLE BU KÜTÜPHANEDE Kİ KİTAPLAR BURAYA DEVREDİLMİŞTİR. HALK EVLERİ'NİN KAPATILMASI ÜZERİNE 1963 YILINDAN SONRA MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'NA BAĞLI BİR KURULUŞ HALİNE GETİRİLEREK HALK KÜTÜPHANESİ ADINI ALMIŞTIR, 1966 YILINDA YAPILAN MODERN BİR BİNADA FAALİYET GÖSTERMEKTEDİR. BÜNYESİ'NDE ÇOCUK KÜTÜPHANESİ'DE YER ALMAKTADIR, HALK KÜTÜPHANESİ'NİN 10.800. ÇOCUK KÜTÜPHANESİ'NİN 2461 KİTABI BULUNMAKTADIR.

 

ÇAMLICA MAHALLESİ MESİRE ALANI;ÇAM AĞAÇLARI İLE KAPLI BİR MESİRE ALANIDIR, GÜMÜŞHANE'YE 2 KM. UZAKLIKTADIR.

 

GÖLLER BÖLGESİ MESİRE ALANI;ÇAMLIK BİR MESİRE ALANIDIR, GÜMÜŞHANE'YE 4 KM. UZAKLIKTADIR.

 

MEZİRE MESİRE ALANI;BAHÇELİK BİR MESİRE ALANIDIR, GÜMÜŞHANE'YE 2 KM. UZAKLIKTADIR.

 

TOPAL MESİRE ALANI;BAHÇELİK BİR MESİRE ALANIDIR, GÜMÜŞHANE'YE 3 KM. UZAKLIKTADIR.

 

KELKİT İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

SADAK KÖYÜ (SATALA) HARABELERİ;ROMALILARIN KURDUĞU BİR İLERİ SINIR KARAKOLUDUR, ROMA İMPARATORU TRAİANUS M.S.98-117 YILLARINSA SATALA'DA KALMIŞTIR. BURADA KALE-SU KEMERİ GİBİ ESERLER VARDIR, BURADA LOG'O APOLİLİNARES ARMASINI TAŞIYAN 1 TUĞLA İLE HEXAGONAL BURÇ BULUNMUŞTUR.

 

YEŞİLOVA MESİRE ALANI;KAVAK VE SÖĞÜT AĞAÇLARI İLE KAPLI BİR MESİRE ALANIDIR, KELKİT İLÇESİ'NE 2 KM. UZAKLIKTADIR.

 

AKSÖĞÜT BÜKÜ MESİRE ALANI;KAVAK VE SÖĞÜT AĞAÇLARI İLE KAPLI BİR MESİRE ALANIDIR, KELKİT İLÇESİ'NE 3 KM. UZAKLIKTADIR.

 

ŞİRAN İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

TOMARA ŞELALESİ;ÇAM AĞAÇLARI İLE KAPLI BİR MESİRE ALANIDIR, ŞİRAN İLÇESİ'NE 25 KM. UZAKLIKTADIR. SEYDİBABA KÖYÜ'NDEDİR, 20 METRELİK BİR ALANDAN ÇIKARAK, 25-30 METRE YÜKSEKLİKTEN DÖKÜLMEKTEDİR. ŞELALE ÇEVRESİNDE YEME İÇME-DİNLENME YERLERİ VARDIR.

 

TORUL İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

TORUL ÇAĞLAYANI;HARŞİT ÇAYI KENARINDADIR.

 

TORUL KALESİ;CENEVİZLİLER ZAMANINDA YAPILMIŞTIR, 1478 YILINDA FATİH SULTAN MEHMET TARAFINDAN FETHEDİLMİŞTİR. TRABZON KOMMENOSLARI ZAMANINDA KULLANILMIŞTIR, TORUL İLÇESİ'NDEDİR.

 

SÜME KALESİ;TORUL İLÇESİ'NE BAĞLI KÜRTÜN KASABASI'NIN SÜME KÖYÜ'NDEDİR.

KARACA MAĞARASI

 

KARACA MAĞARASI;TORUL İLÇESİ'NİN CEBELİ KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDEDİR, GÜMÜŞHANE-TRABZON KARAYOLU'NUN 12.KM.SİNDEN KUZEYE AYRILAN 4 KM.LİK BİR ASFALT YOLLA BURAYA ULAŞILABİLİR.  DENİZ SEVİYESİ'NDEN 1550 METRE YÜKSEKLİKTEDİR, KIRAATHANE-DİNLENME TESİSİ VARDIR.

 

ZİGANA KIŞ SPORLARI TURİZM MERKEZİ;TORUL İLÇESİ'NİN KALKANLI KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDEDİR, 302 HA.LIK BİR ALANI KAPLAMAKTADIR. EN YÜKSEK TEPESİ 2200 METREDİR, KAYAK ALANI 15 HA.LIK ALANDADIR. ARALIK-OCAK-ŞUBAT-MART-NİSAN AYLARI BURASI KAYAK YAPMAK İÇİN UYGUNDUR, 661 METRE UZUNLUĞUNDA 1 TELESKİYE SAHİPTİR. BURADA 40 YATAKLI BİR KAYAK EVİ BULUNMAKTADIR, GÜMÜŞHANE'YE UZAKLIĞI 40 KM.DİR.

 

TARSUN ORMANLARI MESİRE ALANI;ÇAM AĞAÇLARI İLE KAPLI BİR MESİRE ALANIDIR, TORUL İLÇESİ'NE 45 KM. UZAKLIKTADIR.

 

ÖRÜMCEK MESİRE ALANI;ÇAM ORMANLARI İLE KAPLI BİR MESİRE ALANIDIR, TORUL İLÇESİ'NE 40 KM. UZAKLIKTADIR.

 

ZİGANA (KALKANLI) MESİRE ALANI;ÇAM ORMANLARI İLE KAPLI BİR MESİRE ALANIDIR, TORUL İLÇESİ'NE 20 KM. UZAKLIKTADIR.

 

KADIRGA YAYLASI;TORUL İLÇESİ'NDEDİR, ÇİMENLER VE ÇİÇEKLER ARASINDA GENİŞ BİR YAYLADIR. BOL VE SOĞUK SULARI İLE ÜNLÜDÜR, BU YAYLA'DA TEMMUZ'UN İLK CUMA GÜNÜ PAZAR KURULMAKTADIR. HER HAFTA AYNI GÜN, BU PAZAR İNSANLAR YAYLAYI TERK EDİNCEYE KADAR DEVAM ETMEKTEDİR. BU YAYLA'DA DİNLENMEK VEYA ALIŞ VERİŞ YAPMAK İÇİN ÇEVRE İL VE İLÇELERDEN YÜZLERCE KİŞİ BURALARA AKIN EDER, YAZ AYLARINDA ÇOK KALABALIK OLUR.

 

KAZIKBELİ YAYLASI;TORUL İLÇESİ'NDEDİR, ÇİMENLER VE ÇİÇEKLER ARASINDA GENİŞ BİR YAYLADIR. BOL VE SOĞUK SULARI İLE ÜNLÜDÜR, BU YAYLADA TEMMUZ'UN İLK CUMA GÜNÜ PAZAR KURULMAKTADIR. HER HAFTA AYNI GÜN, BU PAZAR İNSANLAR YAYLAYI TERK EDİNCEYE KADAR DEVAM ETMEKTEDİR. BU YAYLA'DA DİNLENMEK VE ALIŞ VERİŞ YAPMAK İÇİN YÜZLERCE KİŞİ BURALARA AKIN EDER, YAZ AYLARINDA ÇOK KALABALIK OLUR.

 

ERİKBELİ YAYLASI;TORUL İLÇE'SİNDEDİR.

 

GÜCENDE YAYLASI;TORUL İLÇESİ'NDEDİR.

 

KAPUZ YAYLASI;TORUL İLÇESİ'NDEDİR.

 

GÜMÜŞHANE'NİN İLÇELERİNE UZAKLIĞI;

 

GÜMÜŞHANE-KELKİT;

GÜMÜŞHANE-KÜRTÜN;

GÜMÜŞHANE-KÖSE;

GÜMÜŞHANE-ŞİRAN;

GÜMÜŞHANE-TORUL;

 

( Gümüşhane'de Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 28.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu