KARABÜK’TE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
ULUCAMİ (ST.STEFANOS KİLİSESİ)-ESKİ CAMİ (GAZİ SÜLEYMANPAŞA CAMİİ)-KÖPRÜLÜ MEHMETPAŞA CAMİİ-HİDAYETULLAH CAMİİ-TAŞ MİNARE CAMİİ-DAĞDELEN CAMİİ-İZZETPAŞA CAMİİ-AKÇASU CAMİİ KARABÜK'TE BULUNAN TARİHİ CAMİLERDİR.
BULAK HAMAMI;1780 YILINDA YAPILDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR, KARABÜK İL MERKEZİNDE BULUNAN 1 OSMANLI ESERİDİR.
SORKUN YAYLASI;KARABÜK-YENİCE-ESKİPAZAR SINIRLARI ARASINDADIR,
SİPAHİLER KÖYÜ MAĞARASI;KARABÜK'TEDİR, 61 BASAMAKLA ÇIKILAN BİR MAĞARADIR.
BULAK (MENCİLİS) MAĞARASI;KARABÜK'TEDİR, BULAK KÖYÜ'NDEDİR VE
DÜZCE KİRPE KANYONU;ZİYARETÇİLERİNİ BÜYÜLEYEN BİR GÖRÜNÜME SAHİPTİR.
SAKARALAN KANYONU;
SIRÇALI KANYONU;
KARDEMİR DEMİR ÇELİK MÜZESİ;KARABÜK'TEDİR.
KİLECİLER EVİ MÜZESİ;KARABÜK'TEDİR.
KARAÜZÜMLER EVİ MÜZESİ;KARABÜK'TEDİR.
MÜMTAZLAR KONAĞI MÜZESİ;KARABÜKTEDİR.
EFLANİ İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
KÜRE-İ HADİT CAMİİ;EFLANİ İLÇESİ'NDEDİR, TARİHİ 1 CAMİDİR.
ASAR KALESİ;EFLANİ İLÇESİ'NDEDİR, SEFERLER KÖYÜ'NDEDİR. DOĞAL BİR TEPE ÜZERİNDEDİR, HARÇSIZ MOLOZ TAŞTAN YAPILMIŞ SUR ENKAZI AYAKTADIR.
KATIRCI HANI;EFLANİ İLÇESİ'NDEDİR, XX.YÜZ YIL BAŞLARINDA YAPILMIŞTIR.
EŞEK DÜZÜ MESİRE ALANI;EFLANİ İLÇESİ'NDEDİR, OKSİJENİ BOL BİR MESİRE ALANIDIR.
BİZANS MEZARI;EFLANİ İLÇESİ'NİN OVACIK MINTIKASINDADIR, BURADA BİZANSLILARA AİT OLAN
1 MEZAR BULUNMAKTADIR.
BODUROĞLU YAYLASI;EFLANİ İLÇESİ'NİN OVACIK MINTIKASINDADIR. ÇADIRLI KAMP KURMAK VE DOĞA YÜRÜYÜŞÜ YAPMAK İÇİN İDEAL BİR YAYLADIR. BURADA HER YIL TEMMUZ AYI'NIN 2.HAFTASINDA BODUROĞLU YAYLA ŞENLİKLERİ DÜZENLENMEKTEDİR.
ESKİPAZAR İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
ÇETİÖREN MESİRE ALANI;ESKİPAZAR İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, İLÇEYE
EĞRİOVA MESİRE ALANI;ESKİPAZAR İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, İLÇEYE
ESKİPAZAR İLÇESİ TARİHİ ÖREN YERİ;ESKİPAZAR İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, İLÇEYE
DEDE YAYLASI;KULAT KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDEDİR.
BAHATTİN GAZİ TÜRBESİ;KULAT KÖYÜ'NDE Kİ DEDE YAYLASI İÇİNDEDİR, HER YIL TEMMUZ AYININ SON HAFTASINDA BAHATTİN GAZİ'Yİ ANMA GÜNÜ DÜZENLENMEKTEDİR.
YENİCE İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
GÖKTEPE TABİAT PARKI;YENİCE İLÇESİ'NDEDİR, DOĞAL GÜZELLİĞİ VE TEMİZ HAVASI VARDIR. KAMP ÇADIRI KURMAK, KARAVAN TURİZMİ VE SPORTİF FAALİYETLER YAPMAK İÇİN İDEALDİR.
GÖKPINAR YAYLASI;YENİCE İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, İLÇEYE
ŞEKER KANYONU;KARABÜK-YENİCE KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, YENİCE İLÇESİ'NDEDİR. İLÇEYE
FINDIKALTI DİNLENME TESİSLERİ;YENİCE İLÇESİ'NE
ACISU;YENİCE İLÇESİNE
SAFRANBOLU İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;
KÖPRÜLÜ MEHMETPAŞA CAMİİ-İZZET MEHMETPAŞA CAMİİ-KAZDAĞLIOĞLU CAMİİ-DAĞDELEN CAMİİ-KAÇAK CAMİİ-MESCİT CAMİİ-CİNCİ HAMAMI ULU CAMİİ (AYESTEFENOS KİLİSESİ) SAFRANBOLU İLÇESİ'NDE BULUNAN 25 TARİHİ CAMİNİN İÇİNDE GÖRÜLMESİ GEREKEN CAMİLERDİR.
SAFRANBOLU EVLERİ;SAFRANBOLU İLÇESİ'Nİ TÜRKİYE'DE VE DÜNYA'DA ÜNE KAVUŞTURAN SAFRANBOLU EVLERİ, İLÇENİN ÇARŞI İÇİ MAHALLESİ-KIRANKÖY MAHALLESİ-BAĞLAR MAHALLESİ'NDE ÇOK SAYIDA MEVCUTTUR.
SAFRANBOLU KALESİ;SUR VE DUVARLARI TAMAMEN YIKILMIŞTIR, 1976 YILINDA YANAN ESKİ HÜKÜMET KONAĞI VE SAAT KULESİ'NİN OLDUĞU YERDE İDİ. DOĞU ROMA İMPARATORLUĞU ZAMANINDA YAPILDIĞI BİLİNMEKTEDİR, O ZAMANLAR DADYBRA KALESİ OLARAK ANILIYORDU.
CİNCİ HANI;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR, ÇEŞME MAHALLESİ'NDEDİR. SULTAN İBRAHİM ZAMANINDA GÜÇLENEN VE ZENGİNLEŞEN RUMELİ KAZASKERİ ASIL ADI HÜSEYİN OLAN SAFRANBOLU'LU CİNCİ HOCA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.
PAMUKÇU HANI;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR.
TUZCU HANI;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR.
ESKİ HAMAM;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR, DOĞU ROMA İMPARATORLUĞU ZAMANINDAN KALMADIR.
YENİ HAMAM (CİNCİ HOCA HAMAMI);SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR, ÇEŞME MAHALLESİ'NDE OLUP ÇARŞI İÇİNDEDİR. BU HAMAMI CİNCİ HOCA YAPTIRMIŞTIR.
YAZIKÖY HAMAMI;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR, XV111.YÜZ YIL ORTASINDA YAPILDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR.
TAŞ KÖPRÜ;SAFRANBOLU İLÇESİ'NİN DOĞUSUNDADIR, KONARI KÖYÜ'NÜN
TOKATLI KÖPRÜSÜ;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR, TOKATLI MAHALLESİ'NDEDİR. XV111.YÜZ YILDA YAPILDIĞI İLERİ SÜRÜLMEKTEDİR.
ULU YAYLA;SAFRANBOLU İLÇESİ'NİN KUZEYİNDEDİR, 1100 NETRE YÜKSEKLİKTEDİR. GÜR ORMANLARIN İÇİNDE GENİŞ VE YEMYEŞİL ÇAYIRLARIN YER ALDIĞI BİR MINTIKADIR, BURADA AHŞAP MALZEMEDEN YAPILMIŞ YAYLA EVLERİ VARDIR. KAMP KURULABİLEN BİR MESİRE ALANIDIR, BU YAYLANIN UZUNLUĞU
SARIÇİÇEK YAYLASI;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR,
HIZAR MAĞARASI;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR, DÜNYA MAĞARALAR LİTERATÜRÜNE GİRMİŞTİR.
BÜYÜK ULUYAYLA MAĞARASI;HENÜZ BÜYÜK BİR ARAŞTIRMA YAPILMAMIŞTIR, İÇİNDEN YER ALTI NEHRİ GEÇMEKTEDİR.
TOKATLI-İNCE KAYA KANYONU;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR, GÜMÜŞ SEMTİNDEN İNCEKAYA SU KEMERİ'NE KADAR OLAN YERİ YÜRÜYÜŞ YAPMAK İÇİN UYGUN BİR PARKURDUR. ÜZERİNDE İNCEKAYA SU KEMERİ VARDIR, FOTO SAFARİ İÇİNDE İDEALDİR.
DÜZCE KÖYÜ KANYONU;DÜZCE KÖYÜ'NÜN GİRİŞİNDEDİR, FOTO SAFARİ İÇİN UYGUN BİR YERDİR.
KOZCAĞIZ MAHALLESİ KANYONU;FOTO SAFARİ İÇİN UYGUN BİR KANYONDUR, YABAN HAYATI KORUMA ALANI OLARAK DÜZENLENMİŞTİR.
AHMET DEMİREZEN YEMENİCİLİK MÜZESİ;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR, ÇARŞI İÇİNDE YEMENİCİLER ARASTASINDADIR. 3 NUMARALI DÜKKANDA YEMENİ USTASI AHMET DEMİREZEN TARAFINDAN YEMENİ DENİLEN AYAKKABI'NIN YAPIMI SIRASINDA KULLANILAN ALET VE EDEVATLAR BU MÜZEDE SERGİLENMEKTEDİR, 1989 YILINDA AÇILMIŞTIR.
KAYMAKAMLAR EVİ MÜZESİ;SAFRANBOLU'DA ÇARŞI İÇİNDEDİR, HIDIRLIK YOKUŞU SOKAĞI ÜZERİNDEDİR. 1979 YILINDA KÜLTÜR BAKANLIĞI TARAFINDAN KAMULAŞTIRILAN GÖRKEMLİ 1 SAFRANBOLU EVİDİR, EĞİTİM VE MÜZE OLARAK 1981 YILINDA HİZMETE GİRMİŞTİR. İLK SAHİBİNİN LAKABINDAN DOLAYI BI İSİMLE ANILMAKTADIR, MESAİ SAATLERİ DAHİLİNDE AÇIKTIR.
AKÖREN KÖYÜ ANTİK ŞEHİR KALINTILARI;SAFRANBOLU İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDE YER ALAN AKÖREN KÖYÜ'DE ROMALILARDAN KALMA ANTİK BİR YERLEŞİM ALANI VARDIR.
SAFRANBOLU SAAT KULESİ;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR, ESKİ HÜKÜMET KONAĞI ARKASINDADIR. BU GÜN GÖREV YAPAN SAAT KULESİ PADİŞAH 111.SELİM'İN SADRAZAMI İZZETPAŞA TARAFINDAN 1797 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, KARE PLANLIDIR. KİREMİT ÇATILIDIR, KULENİN YÜKSEKLİĞİ 20 METREDİR. 7 GÜNDE 1 KURULAN SAATİN ZEMBEREĞİ YOKTUR, 1999 YILINDA ÖZEL İDARE TARAFINDAN RESTORE EDİLMİŞTİR. CUMA-CUMARTESİ-PAZAR GÜNLERİ GEZİYE AÇIKTIR.
DEMİRCİLER ÇARŞISI-BAKIRCILAR ÇARŞISI-KALAYCILAR ÇARŞISI-SEMERCİLER ÇARŞISI-YEMENİCİLER ARASTASI SAFRANBOLU İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK ÇARŞILARDIR.
HACILAROBASI KÖYÜ-ÇAVUŞLAR KÖYÜ-ÜÇBÖLÜK KÖYÜ-AKÖREN KÖYÜ-AŞAĞIGÜNEY KÖYÜ'NDE KAYA MEZARLARI VARDIR.
YÖRÜK KÖYÜ;SAFRANBOLU İLÇESİ'NE
İNCEKAYA SU KEMERİ;SAFRANBOLU İLÇESİ'NDEDİR.