Adamın şahısın dostun güzeli

Aruz sultanısın gönlün özeli

İmge lügatısın yazın ezeli

Küllen vasıflısın şiir uzeli

 

Ah Mevlüt Ağabey ne hoş insansın

Kalemime önder bana lisansın

Uslara mukayyet keme ihsansın

Sen ki mütevazi sen ki ersansın

 

Üstattır hitabım içi pek dolu

Etse hayat mağlup başı hep molu

Etse hayat galip daim her solu

Tüm ahval şerait onun Hak yolu

 

Gözde men özdedir Gözde sözdedir

Gözde ademdedir Gözde gözdedir

Kah en  son sözdedir kah önsözdedir

Gözde Ağabeyim tam ersözdedir.

 

 

MCU


Mevlüt Ağabey, Adnan Şenses'in fondaki parçasını çok severim ve sizin resminize çok benzer bir pozu vardır kendisinin, hep bu şarkı geliyor aklıma , şiirle uyumluluk arz etmeyebilir ama içimden geldi işte bu parçayı eklemek, umarım anlayışla karşılarsın Ağabey.


 

Uzel : Usta, becerikli kişi.

Ersan : Yiğitliğiyle ad yapmış kimse.

Molu : Zafer kazanmış er kimse.

Sol : Soy, sop, kol, Türkiye Ağızları Lehçesi

Ersöz : Sözüne güvenilir, dürüst sözlü kimse.

 

Aruz vezni mefâ'îlün / mefâ'îlün / fe'ûlün ‘ dür.

 

Şiir 16 mısradan oluşmaktadır.
Ölçüsü 11'li hece ölçüsüdür.
16 mısrası '6+5' kalıbı,  4 mısrası aynı zamanda '7+4' kalıbı ( 5., 8, 15. ve 16. mısralar ),  3 mısrası aynı zamanda  '4+4+3' kalıbı ( 6., 10. ve 11. mısralar )  ile yazılmıştır.
Hece vezni 16 mısra ile 6+5'dir.

 

NOT : Tatildeyken yazdığım bu şiirimi bugün asmayacaktım zira yüreğimiz kan ağlıyor yine şehitlerimize AMMA bu it sürürsünün ekmeğine yağ sürmemek adına hem acımızı yaşayıp hem de tüm gündelik sosyal faaliyetlerimizi usulünce ve edebince sürdürmemiz gerekir diye düşünüyorum, zira itlerin istediği bir husus da sürekli gündem yaratmak kalleşçe, alçakça. Üzgünüm arkadaşlar, hem de ziyadesiyle üzgünüm, kan ağlıyor içim. Başımız Sağolsun.

 

Saygılarımla

Mehmet Çağatay Ünlütürk

( Sen De Yaz İçtimada / Gözdemevlüt başlıklı yazı MCU :) tarafından 3.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu