Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 5.09.2012
Okunma Sayısı : 2464
Yorum Sayısı : 0

KIRKLARELİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

BEYAZIT CAMİİ (PAŞA CAMİİ);1593-1594 YILLARI ARASINDA GÜLLABİ AHMETPAŞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, ÖNCELERİ MİNARESİ YOKTU. 1958 YILINDA CAMİ RESTORE EDİLİRKEN TEK ŞEREFELİ BİR MİNARE YAPTIRILMIŞTIR, KIRKLARELİ'DE Kİ HATİCE HATUN MAHALLESİ'NDEDİR.

HAMZA BABA CAMİİ;MİNARESİ'NİN ÖNÜNDE HAMZA BABA'NIN TÜRBESİ BULUNMAKTADIR, KIRKLARELİ'NİN DERE MAHALLESİ'NDEDİR.

HIZIRBEY CAMİİ (BÜYÜK CAMİ);1383 YILINDA KÖSE MİHALGAZİ HIZIRBEY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, 1824 YILINDA AYDOSLU YUSUFPAŞA TARAFINDAN TAMİR ETTİRİLMİŞTİR. KARE PLANLIDIR, SON CEMAAT YERİ VE AVLU SONRADAN EKLEMEDİR. MİNARESİ KESME TAŞTAN YAPILMIŞTIR VE TEKTİR, 1959 YILINDA KÜÇÜK BİR TAMİR DAHA GÖRMÜŞTÜR. HALEN KULLANILMAKTADIR, KIRKLARELİ'NDE ÇARŞI İÇİNDEDİR.

KADI CAMİİ (EMİN ALİ ÇELEBİ CAMİİ);1577 YILINDA KÖSE MİHALZADE ALİ BİN HIZIRBEY EMİN ALİ ÇELEBİ TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, 1958'DE İÇERİSİ RESTORE EDİLEREK İÇİNE 1 ŞADIRVAN İLAVE EDİLMİŞTİR. DAHA ÖNCE BU CAMİNİN KARŞISINDA MAHKEME OLDUĞU İÇİN KADI CAMİİ İSMİ İLE ANILIR OLMUŞTUR, KIRKLARELİ'NDE AHMET MİTHAT İLKÖĞRETİM OKULU KARŞISINDADIR.

KAPAN CAMİİ (KARACA İBRAHİM CAMİİ);1640 YILINDA KARACA İBRAHİM BEY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, MİNARESİ KESME TAŞTANDIR. TEK ŞEREFELİDİR, 1958 YILINDA RESTORE EDİLMİŞTİR. MÜFTÜLÜK SONRADAN İLAVE EDİLMİŞTİR, HALEN İBADETE AÇIKTIR.

HIZIRBEY HAMAMI(ÇİFTE HAMAM);1383 YILINDA KÖSE MİHALZADE HACI HÜSEYİN AĞA TARAFINDAN TAMİR ETTİRİLMİŞTİR, HAMAMIN KADIN VE ERKEKLER KISMI AYRIDIR. HAMAMIN DUVAR VE KUBBESİ 1960 YILINDA RESTORE EDİLMİŞTİR, KIRKLARELİ ÇARŞI İÇİNDE OLAN HAMAM HALEN KULLANILMAKTADIR.

BÜYÜK CAMİ ÇEŞMESİ (ALMAN ÇEŞMESİ);HACI ADİL BEY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, 3 CEPHELİDİR. KIRKLARELİ'NDEDİR, BÜYÜK CAMİ'NİN CUMHURİYET MEYDANI'NA BAKAN KISMINDADIR.

KADI ÇEŞMESİ;1568 YILINDA KÖSE MİHALZADE ALİ BİN HIZIR TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, KİTABESİ MEVCUTTUR. KIRKLARELİ'NDEDİR, KADI CAMİİ KARŞISINDADIR.

KAPAN ÇEŞMESİ (SALI YERİ ÇEŞMESİ);1771 YILINDA HACI HASAN AĞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, SONRADAN MERMER İLE KAPLANMIŞTIR. KIRKLARELİ'DEDİR, YENİ BELEDİYE BİNASI YANINDADIR.

KAYYIMOĞLU ÇEŞMESİ;1768 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, 1911 YILINDA HÜSEYİN AĞA TARAFINDAN TAMİR ETTİRİLMİŞTİR. KIRKLARELİ-ESKİ İSTANBUL KARA YOLU ÜZERİNDEDİR.

GÜMRÜK HANI;1574 YILINDA YAPILMIŞTIR, HALEN SİNEMA OLARAK KULLANILMAKTADIR.

KIRKLARELİ ŞEHİTLİĞİ;ESKİ İSTANBUL YOLU ÜZERİNDEDİR, ŞEHİTLİĞİN ORTASINDA 3 MERMER SÜTUNDAN MEYDANA GELEN BİR ABİDE YÜKSELMEKTEDİR.

KIRKLAR ŞEHİTLİĞİ;18 MERMER SÜTUN İÇİNDE DİKDÖRTGEN 1 PLAN ÜZERİNE YAPILMIŞTIR, BİR BAHÇEDE YİNE ÜZERİ MERMER BİR KAPAK VE ORTASINDA ÇİÇEK EKİLİ AÇIK BİR TÜRBEDİR. BURADA KIRKLARELİ'NİN ALINMASINDA ŞEHİT OLAN AKINCI MÜFREZESİNİN KOMUTANI VE ERLERİNİN İSİMLERİ YAZILIDIR, KIRKLARELİ'NİN KIRKLAR TEPESİNDEDİR.

KIRKLARELİ HALK KÜTÜPHANESİ;İLK KEZ 1961 YILINDA MİTHAT OKULU'NUN BODRUM KATINDA HİZMETE AÇILMIŞTIR, 1976 YILINDA KIRKLARELİ'NİN DERE ÜSTÜ MINTIKASI'NDA YENİ YAPILAN BİNASI'NA TAŞINMIŞTIR. İL ÇOCUK KÜTÜPHANESİ'DE AYNI BİNADA FAALİYET GÖSTERMEKTEDİR.

AŞAĞI PINAR HÖYÜĞÜ;AŞAĞI PINAR KÖYÜ'NDEDİR.

DOKUZ HÖYÜK;KIRKLARELİ'NE 23 KM. UZAKLIKTADIR, DOKUZ HÖYÜK KÖYÜ'NDEDİR.

ERİKLİCE KÖYÜ HÖYÜĞÜ;ERİKLİCE KÖYÜ'NDEDİR.

ÜÇ HÖYÜK;KIRKLARELİ-ASİLBEYLİ YOLUNUN DOĞUSUNDADIR.

ARMAĞAN-HEDYA KALESİ;

DEREKÖY KALESİ;

YOĞUNTAŞ-POLOS KALESİ;

DEREKÖY MESİRE ALANI;KIRKLARELİ-BULGARİSTAN TURİSTİK KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, ORMANLIK VE DİK BİR ARAZİYE SAHİPTİR. 1 KASABA OLAN DEREKÖY'DE, ZİYARETÇİLERİN İHTİYACINI KARŞILAYACAK BAKKAL-LOKANTA VB.GİBİ TESİSLER MEVCUTTUR.

DOLAPDERE MESİRE ALANI;DEREKÖY KASABASI'NIN 7 KM. KUZEYİNDE VE KARAYOLUNA 100 METRE MESAFEDEDİR, BURADA 1 KAYNAK DERESİ VARDIR. ALABALIKLARI İLE ÜNLÜDÜR, ORMAN İÇİ DİNLENME YERLERİNE SAHİPTİR.

KOCA KONAKLAR MESİRE ALANI;DEREKÖY KASABASI'NIN 13 KM. KUZEYİNDEDİR, KARADERE KÖYÜ'NÜN ÜZERİNDE TURİSTİK YOLA YAKIN BİR YERDEDİR. BURADA AĞAÇTAN SANDALYE VE MASALAR VARDIR, ORMAN İÇİ DİNLENME PARKI MEVCUTTUR.

VELİKA DERESİ MESİRE ALANI;KARAMAN BAYIRI'NA 4 KM. UZAKLIKTADIR, BAYIRIN İNİŞ NOKTASINDADIR. DERE İÇİNDE ALABALIK BULUNMAKTADIR, BURADA KÖPRÜNÜN 100 METRE ÖTESİNDE ORMAN İŞLETMESİ'NİN YAPTIRDIĞI SU-OTURULACAK YERLER-ORMAN İÇİ DİNLENME YERLERİ-EĞLENCE PARKI BULUNMAKTADIR.

BABAESKİ İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

ALİ PAŞA CAMİİ;1555 YILINDA İNŞA EDİLMİŞTİR, 1832 YILINDA ESASLI BİR TAMİR GÖRMÜŞTÜR. TEK ŞEREFELİ MİNARESİ BALKAN HARBİ SIRASINDA 1912 YILINDA BULGARLAR TARAFINDAN YIKILMIŞTIR, SONRADAN YENİSİ YAPILMIŞTIR. EDİRNE'DE Kİ SELİMİYE CAMİİ'NİN KÜÇÜK BİR MODELİDİR, KİTABESİ VARDIR. İBADETE AÇIKTIR, BABAESKİ İLÇESİ'NİN KÖPRÜ BAŞI MEVKİİNDE ASFALT ÜZERİNDEDİR.

ESKİ CAMİ;1467 YILINDA İNŞA EDİLMİŞTİR, MİNARESİ YIKILMIŞTIR. SONRADAN ŞEREFELER AHŞAP OLARAK YENİDEN YAPILMIŞTIR, İBADETE AÇIKTIR.

DÖRDÜZLÜ ÇEŞME;XV111.YÜZ YILDA YAPILMIŞTIR, DÖRT CEPHELİ BİR MEYDAN ÇEŞMESİDİR. KİTABESİ BULGAR İŞGALİ SIRASINDA BULGARLAR TARAFINDAN KAZINMIŞTIR, BABAESKİ'DE Kİ HAMAM KARŞISINDADIR.

BABAESKİ KÖPRÜSÜ;1633 YILINDA 1V.MURAT DEVRİNDE YAPILMIŞTIR, KESME TAŞ KAPLIDIR VE KARGİRDİR. 6 KEMERLİDİR, SU TAŞTIĞI ZAMAN ZEDELENMEMESİ İÇİN KEMER ARALARINDA BÜYÜK DELİKLER VARDIR, EDİRNE KARAYOLU ÜZERİNDEDİR.

ALPULLU KÖPRÜSÜ;BABAESKİ İLÇESİ'NİN ALPULLU KASABASI'NDADIR, ERGENE NEHRİ ÜZERİNDEDİR. MİMAR SİNAN TARAFINDAN YAPILMIŞTIR, UZUNLUĞU 124 METREDİR.

DEMİRKÖY İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

HAMDİBEY CAMİİ;OSMANLILAR ZAMANINDAN KALMADIR, İLÇE MERKEZİNDEDİR.

PAPAZ KORUSU KALESİ;BİZANSLILARDAN KALMADIR, İLÇE MERKEZİNDEDİR.

VELİKA KÖPRÜSÜ YANI MESİRE ALANI;

KOCA AVAŞLAR MESİRE ALANI;

İĞNEADA PLAJI;KARADENİZ SAHİLİNDEDİR, DEMİRKÖY İLÇESİ'NE 25 KM. KIRKLARELİ VİLAYETİ'NE 97 KM. UZAKLIKTADIR. SAHİLİ 10 KM UZUNLUĞUNDA, 40-50 METRE GENİŞLİĞİ'NDE İNCE KUM İLE KAPLIDIR. DENİZ SUYU ÇOK BERRAKTIR, FAZLA DA DERİN DEĞİLDİR. BURADA, OTEL-LOKANTA-BAKKAL-KASAP-MANAV VB.GİBİ KURULUŞLAR MEVCUTTUR.

DEĞİRMENDERE KÖPRÜSÜ MESİRE ALANI;

KOFÇAZ İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

KOFÇAZ DERESİ;ALABALIK AVLAMAK İÇİN ELVERİŞLİ BİR YERDİR.

ASKER ÇEŞMESİ MESİRE ALANI;KOFÇAZ İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, KOCAYAZI KÖYÜ'NDEDİR. YEŞİLLİKTİR, TURİSTİK BİR YERDİR.

TOPÇULAR ÇAM FİDANLIĞI MESİRE ALANI;KOFÇAZ İLÇESİ'NDEDİR, PİKNİK ALANIDIR.

LÜLEBURGAZ İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

SOKULLU MEHMETPAŞA CAMİİ;1570 YILINDA İNŞA EDİLMİŞTİR, MİMAR SİNAN'IN ESERİDİR. 1839 YILINDA ESASLI BİR TAMİR GÖRMÜŞTÜR, TEK ŞEREFELİ MİNARESİ BULGAR İŞGALİ SIRASINDA BULGARLAR TARAFINDAN YIKILMIŞTIR. SONRADAN ESKİSİNE BENZETİLEREK YENİDEN YAPILMIŞTIR, CAMİ BİR KÜLLİYE ŞEKLİNDEDİR. ÇEVRESİNDE TÜRBE-İMARET-KERVANSARAY-HAMAM BULUNMAKTADIR, CAMİ İLE KERVANSARAY ARASINDA DÜKKANLAR YER ALMAKTADIR. BUNLAR CAMİ TARAFINDA 6, KERVANSARAY TARAFINDA 18 OLMAK ÜZERE TOPLAM 24 ADETTİR. CAMİNİN KİTABESİ VARDIR, HALEN KULLANILMAKTADIR.

ZİNDAN BABA TÜRBESİ;BURSA TİPİ TÜRBELERDENDİR, ALTINDA MAKBERESİ VARDIR. KEFEKİ TAŞI VE TUĞLA İLE YAPILMIŞTIR, İÇİNDE Kİ MEZAR BULGAR İŞGALİ SIRASINDA BULGARLAR TARAFINDAN TAHRİP EDİLMİŞTİR. LÜLEBURGAZ'DADIR, HÜKÜMET MEYDANINDADIR.

SOKULLU HAMAMI;1569 YILINDA YAPILMIŞTIR, KLASİK TÜRK HAMAMLARI TİPİNDEDİR. ÇİFTE BİR HAMAMDIR, ÜSTÜ KUBBELİDİR. HALEN KULLANILMAKTADIR, SOKULLU CAMİİ KARŞISINDADIR.

LÜLEBURGAZ KERVANSARAYI;1569 YILINDA YAPILMIŞTIR, KAPI KEMERİ ÜZERİNDE KİTABESİ MEVCUTTUR. BU GÜN KAPIDAN AYRI OLARAK KISMEN TEMEL VE DIŞ DÜKKAN TEMELLERİ AYAKTA KALMIŞTIR, EVLİYA ÇELEBİ BU KERVANSARAY'IN 500 HAYVAN ALACAK 2 BÜYÜK AHIRI VE ODALARI OLDUĞUNDAN SÖZ ETMEKTEDİR.

ORTA ÇEŞMESİ;1667 YILINDA YAPILMIŞTIR, DUVARLARI KESME KEFEKİ TAŞLARDANDIR. ÜZERİ KUBBE İLE ÖRTÜLÜDÜR, HALEN ÇALIŞIR VAZİYETTEDİR.

SOKULLU MEHMETPAŞA KÖPRÜSÜ;1569 YILINDA YAPILMIŞTIR, LÜLEBURGAZ'DAN EDİRNE'YE GİDEN YOL ÜZERİNDEDİR. KİTABESİ YOKTUR, HALEN EDİRNE-LÜLEBURGAZ-İSTANBUL KARAYOLU ULAŞIMI BU KÖPRÜ ÜZERİNDEN SAĞLANMAKTADIR.

LÜLEBURGAZ ŞEHİTLİĞİ;LÜLEBURGAZ-KIRKLARELİ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, LÜLEBURGAZ İLÇESİ'NİN ÇIKIŞINDADIR. HAKİM BİR NOKTADADIR, ORTASINDA BİR ANIT YÜKSELMEKTEDİR. 65.TÜMEN KOMUTANI TÜMGENERAL CİHAT AKYOL'UN GAYRETİ İLE, ONUN GÖREVLİ OLDUĞU SIRADA  YAPILMIŞTIR.

ORMAN FİDANLIĞI MESİRE ALANI;

KORULUK MESİRE ALANI;

PEHLİVANKÖY İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

AKARCA KÖYÜ KÖPRÜSÜ;OSMANLILARDAN KALMADIR, HALEN KULLANILMAKTADIR.

AKARCA KÖYÜ CİVARI MESİRE ALANI;

AKASYALIK MEVKİİ MESİRE ALANI;

ERGENE BOYLARI MESİRE ALANI;

TOPÇU ÇEŞMESİ MESİRE ALANI;

PINARHİSAR İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

PINARHİSAR KALESİ;BİZANSLILARDAN KALMADIR, 2 BURCU İLE DUVAR KALINTILARI AYAKTADIR.

PINARHİSAR TÜRBESİ;OSMANLILARDAN KALMADIR.

PINARHİSAR KİLİSESİ;BİZANSLILARDAN KALMADIR.

VİZE İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

KİLİSE CAMİİ;BİZANSLILARA AİTTİR, KALE MAHALLESİ'NDEDİR.

VİZE KALESİ;TRAKYA KRALLIĞI ZAMANINDA TEMELLERİ ATILMIŞTIR, BİZANS İMPARATORU JÜSTİNYEN ZAMANINDA İSE BU GÜNKÜ ŞEKLİNİ ALMIŞTIR. BİR KISIM BURÇ VE SURLARI PALEDOGLAR DEVRİNDE İNŞA EDİLMİŞTİR, BU GÜN KALE KAPISI İLE BAZI BURÇLAR MEYDANDADIR. SURLARIN BİR KISMI İSE BİNALARIN ALTINDA KALMIŞTIR.

BİZANS HAMAMI VE SU DEPOSU;BİZANSLILARA AİTTİR, KALE MAHALLESİ'NDEDİR.

İMARET;OSMANLILARA AİTTİR, KALE MAHALLESİ'NDEDİR.

HASANBEY ÇEŞMESİ VE MESCİDİ;MUSEVİLERE AİTTİR, KALE MAHALLESİ'NDEDİR.

HAÇLI KAYA VE AYAZMA;RUMLARA AİTTİR, ASMAKAYA'DADIR.

SULTAN ÇEŞMESİ;1770 YILINDA SAHİP HANIM TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, SİVRİ KEMERLİDİR. TAMAMEN MERMERDEN YAPILMIŞTIR, KİTABESİ MEVCUTTUR. VİZE'NİN BULACA MAHALLESİ'NDEDİR, ÇALIŞIR DURUMDADIR.

KIYIKÖY PLAJI (MİDYE);KARADENİZ SAHİLİNDEDİR, KAMP YAPILACAK BİR YERDİR. BURADAN KARADENİZ'İ SEYRETMEK BAMBAŞKA BİR ZEVKTİR, DENİZİN EN HAKİM NOKTASINDA BULUNMAKTADIR.

KIRKLARELİ'NİN İLÇELERİ'NE UZAKLIĞI;

KIRKLARELİ-BABAESKİ;36 KM.
KIRKLARELİ-DEMİRKÖY;74 KM.
KIRKLARELİ-KOFÇAZ;26 KM.
KIRKLARELİ-LÜLEBURGAZ;59 KM.
KIRKLARELİ-PEHLİVANKÖY;61 KM.
KIRKLARELİ-PINARHİSAR;31 KM.
KIRKLARELİ-VİZE;56 KM.

( Kırklareli'de Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 5.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu