Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 8.09.2012
Okunma Sayısı : 1946
Yorum Sayısı : 0

MANİSA’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

MURADİYE CAMİİ;OSMANLI PADİŞAHLARINDAN 111.MURAT\'IN MİMAR SİNAN\'A YAPTIRDIĞI BU CAMİNİN İNŞAATI 1583 YILINDA BAŞLAMIŞ, 1585 YILINDA BİTİRİLMİŞTİR. MİMAR SİNAN CAMİYE 2 ZARİF MİNARE İLAVE ETMİŞ, İÇİNİ DE RENKLİ MOTİFLERLE SÜSLEMİŞTİR.

 

NİOBE AĞLAYAN KADIN;ŞEHRİN BİTİŞİĞİNDE DOĞAL BİR KAYADIR, MİTOLOJİYE GÖRE KRALİÇE NİOBE TANRI ZEUS'UN OĞLU TANTALOS'UN KIZIDIR. 7 OĞLAN, 7 KIZ ÇOCUK DOĞURMUŞ. BUNLARIN ANA TANRIÇA LETO-LATONA\'DAN GÜZEL OLDUĞUNU SÖYLEMİŞTİR, BU DURUMA KIZAN LETO-LATONA KENDİ ÇOCUKLARI OLAN APOLLO VE ARTEMİS\'E BU ÇOCUKLARI ÖLDÜRTMÜŞTÜR. KORKUNÇ OLAY KARŞISINDA AĞLAYIP İNLEYEN NİOBE'YE TANRI ZEUS ACIMIŞ VE NİOBE'Yİ KAYA HALİNE GETİRMİŞTİR, BU GÜN BİLE KAYADAN SIZAN SULARIN NİOBE'NİN GÖZYAŞLARI. ESEN RÜZGARIN İSE NİOBE'NİN HIÇKIRIKLARI OLDUĞU ÖNE SÜRÜLÜR.

 

NEMRUT KALE;OSMANLICA BUCAĞI'NIN KÖSELER KÖYÜNDEDİR, HEREDOT'A GÖRE AELİA'NIN EN ESKİ KENTLERİNDEN BİRİSİDİR. TİYATROSU, STOASI DİKKATİ ÇEKMEKTEDİR.

 

ST.JEAN KİLİSESİ;HIRİSTİYANLIĞIN İLK YAYILDIĞI YILLARDA YAPILAN ANADOLU'DA Kİ 7 KİLİSEDEN BİRİSİDİR, HALEN AYAKTADIR.

 

SARD;LİDYA'NIN BAŞKENTİ VE İLK ÇAĞ'IN ÜNLÜ KENTLERİNDEN BİRİSİDİR, PARANIN İLK KEZ BURADA KULLANILDIĞI BİLİNMEKTEDİR. HIRİSTİYANLIK DEVRİNDE YAPILAN 7 ÖNEMLİ KİLİSEDEN BİRİSİ DE BURADA BULUNMAKTADIR, SART HARABELERİ ARASINDA ARTEMİS TAPINAĞI'DA VARDIR.

BEREKET TANRIÇASI KYBELE;LİDYA DEVRİNE AİT OLDUĞU KABUL EDİLEN BU TANRIÇA, AKPINAR MEVKİİNDE BÜYÜK BİR KAYA ÜZERİNDE OYULUDUR.

 

GÖKÇE KALINTILARI;KULA'YA 14 KM. UZAKLIKTADIR, SUR VE KALE KALINTILARI AYAKTADIR.

 

YUNUS EMRE MEZARI;KULA\'NIN DİKKATE DEĞER ESERLERİNDEN BİRİSİDİR, EMRE KÖYÜ'NDE BULUNMAKTADIR. CAMİ-ÇEŞME-HAMAMI VARDIR, SARUHANOĞULLARI DEVRİ'NE AİTTİR.

 

SULTANİYE CAMİİ;HALK ARASINDA SULTAN CAMİİ DİYE ANILAN SULTANİYE CAMİİ\'Nİ OSMANLI PADİŞAHLARINDAN YAVUZ SULTAN SELİM'İN HANIMI, KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'IN ANNESİ HAFSA SULTAN YAPTIRMIŞTIR. HAMAM-MEDRESE-İMARETHANE'YE SAHİPTİR, ZAMANINDA BURADA FAKİRLER BEDAVA YIKANIR VE KARINLARI DOYURULURDU.

 

MESİR ŞENLİKLERİ;HER YIL MANİSA\'DA 15-23 NİSAN TARİHLERİ ARASINDA YAPILIR, BU ŞENLİKTE 41 ÇEŞİT BAHARATTAN YAPILAN MESİR MACUNU MİNARELERDEN HALKA ÜCRETSİZ OLARAK DAĞITILIR. MESİR MACUNU'NU ASLEN DENİZLİ'NİN BULDAN İLÇESİ'NDE DÜNYAYA GELEN EVLİYA VE DOKTOR MERKEZ EFENDİ İCAT ETMİŞTİR, OSMANLI İMPARATORLUĞU ZAMANINDA MANİSA'DA DOKTORLUK YAPTIĞI YILLARDA BUNU YAPIP HASTALARA VERMEYE. ZAMANLA MÜŞTERİLERİ ARTINCA FAZLA YAPIP HALKA DAĞITMAYA BAŞLAMIŞTIR, SONRADAN BU GELENEKSELLEŞMİŞTİR. MESİR MACUNU'NUN BU GÜN BİLE CİNSEL GÜCÜ ARTIRDIĞINI SÖYLEYENLER VARDIR, BU DOĞRU DEĞİLDİR. BU BAHARATLARIN ÇOĞU BU GÜN BİLE HANIMLAR TARAFINDAN YEMEKLERDE KULLANILAN BAHARAT ÇEŞİTLERİDİR, OSMANLI İMPARATORLUĞU ZAMANINDA PİYASA DA FAZLA İLAÇ OLMADIĞI İÇİN MERKEZ EFENDİ BUNLARI GRİP-SOĞUK ALGINLIĞI-BRONŞİT-NEZLE VB.GİBİ HASTALILARIN ÖNLENMESİ İÇİN YAPIP HALKA VERİYORDU.

 

ULU CAMİİ-ÇEŞNİGİR CAMİİ-HATUNİYE CAMİİ MANİSA'DA BULUNAN DİĞER TARİHİ CAMİLERİN İSİMLERİDİR.

 

SPİL DAĞI MİLLİ PARKI;1517 METRE YÜKSEKLİKTEDİR, PİKNİK YAPMAK İÇİN İDEAL BİR YERDİR.

 

MARMARA GÖLÜ;SALİHLİ'NİN KUZEY BATI'SINDA, AKHİSAR İLÇESİ'NİN GÖLMARMARA BUCAĞI\'NIN GÜNEYİNDE BULUNUR. YÜZÖLÇÜMÜ 44 KM2'DİR, EN DERİN YERİ 130 METREDİR. İÇİNDE SAZAN BALIĞI VARDIR, 1 ÇÖKÜNTÜ GÖLÜDÜR. SULARI İLE YAZIN OVA SULANIR, KIŞ AYLARINDA 1 KANALLA DEMİRKÖPRÜ BARAJI'NDAN SU ALIR.

 

SALİHLİ'DE Kİ KURŞUNLU KAPLICALARI-SART ÇAMUR BANYOLARI-URGANLI KAPLICALARI-KULA EMİRLER HAMAMI VE ÇAMURU-ALAŞEHİR HAMAMI MANİSA'NIN ÖNEMLİ KAPLICALARIDIR.

 

ALAŞEHİR;SURLAR-KURŞUNLU HAN-ŞEHSİNAN CAMİİ-KADIŞEYH CAMİİ-JEAN JOSEP KİLİSESİ GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERDENDİR.

 

SOMA;TARHALA KÖYÜ'NDE CAMİ-HAMAM-MİNARELİ CAMİ GÖRÜLEBİLECEK YERLERDENDİR, İLÇEYE 3 KM. UZAKLIKTADIR.

 

KIRKAĞAÇ KAVUNU;MANİSA'NIN BU İLÇESİNDE YETİŞEN KAVUNLAR ÇOK LEZZETLİDİR, TÜRKİYE'DE ÜN YAPMIŞ BU KAVUNLAR YAZIN HALK TARAFINDAN TERCİH EDİLEN KAVUN TÜRLERİNİN BAŞINDA GELİR. BU KAVUNA TÜRKİYE'NİN HER TARAFINDAN TALEP VARDIR, BURADA ÜRETİLEN KAVUNLARIN TAMAMI SATILIR. KIRKAĞAÇ, DENİZ SEVİYESİNDEN 100 METRE YÜKSEKLİKTEDİR.

 

 

 

 

 

( Manisa'da Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 8.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu