Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 14.09.2012
Okunma Sayısı : 1848
Yorum Sayısı : 0

SİVAS’TA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

ÇİFTE MİNARE;SİVAS'IN MERKEZİ'NDEDİR, BURAYA VEZİR ŞEMSETTİN MEDRESESİ'DE DENİR. 1271'DE VEZİR ŞEMSETTİN CÜVEYNİ TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, MEHMET CÜVEYNİ İMPARATORLUĞUN EN YÜKSEK MEVKİİ OLAN SAHİBİ DİVANLIĞA KADAR YÜKSELMİŞ VE 3 HÜKÜMDAR ZAMANINDA MEVKİİNİ MUHAFAZA ETMESİNİ BİLMİŞTİR. MEDRESENİN ÖN DUVARI HEM ÇOK YÜKSEK, HEMDE SÜSLÜDÜR. 2 TARAFINDA TUĞLADAN YAPILMIŞ SİLİNDİRİK MİNARESİ VARDIR, MİNARE İŞÇİLİĞİDE CEPHE İŞÇİLİĞİ GİBİ GÖSTERİŞLİDİR. TUĞLALARIN ARASINDA FİRUZE RENKLİ ÇİNİLER YERLEŞTİRİLMİŞTİR, MİNARENİN TABANI KARE ŞEKLİNDEDİR. ARKA TARAFLARINA TUĞLADAN 'ALLAH' VE 'MUHAMMET' ADLARI İŞLENMİŞTİR, DETAYLI BİR ÖN GÖRÜNTÜSÜ VARDIR.

 

ULUCAMİ;SİVAS'TA Kİ ULUCAMİ'Yİ SELÇUKLU SULTANI KUDBİTTİN MELİKŞAH ZAMANINDA KUL ABDUL AHİ İSİMLİ BİRİSİ YAPTIRMIŞTIR, DİKDÖRTGEN BİÇİMİNDE OLAN CAMİNİN UZUNLUĞU 56 M., GENİŞLİĞİ İSE 33 M.DİR. KUBBESİZ OLAN TAVANI 45 SÜTUN ÜZERİNE OTURTULMUŞTUR, CAMİNİN AVLUSUNDAKİ ŞADIRVAN ZARA'LI MEHMETPAŞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR. 2400 KİŞİNİN İBADET İHTİYACINA CEVAP VEREN CAMİNİN 1 MİNARESİ VARDIR VE HAFİF KUZEYE EĞİKTİR.

 

HAFİK GÖLLERİ;İL MERKEZİNE 36 KM. HAFİK'E 2 KM. UZAKLIKTADIR VE KUZEYİNDEDİR. GÖL KENARINDA GAZİNO VARDIR, BALIK AVLAMAK VE SANDALLA GEZİNTİ YAPMAK MÜMKÜNDÜR.

 

TÖDÜRGE GÖLÜ;ZARA İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDE, SİVAS-ERZURUM ASFALTININ 300 M.KUZEYİNDEDİR. SİVAS'A 53 KM. ZARA'YA 26 KM.UZAKLIKTADIR, GÖL KENARINDA GAZİNO VARDIR, BALIK AVLAMAK VE SANDALLA GEZİNTİ YAPMAK İMKANI VARDIR.

 

SIZIR ÇAĞLAYANI;GEMEREK İLÇESİNE BAĞLI SIZIR KASABASI'NDAKİ GÖKSU ÜZERİNDEDİR, GÜZEL BİR PİKNİK YERİ OLUP GAZİNOSU VARDIR.

 

EĞRİÇİMEN YAYLASI;KOYULHİSAR İLÇESİ'NİN 15 KM.KUZEYİNDE IĞDIR ORMANLARI İÇİNDEDİR, YAYLADA 7 OTEL. 1 GAZİNO VARDIR, YAYLADA SERTLİK DERECESİ 0 OLAN İÇME SUYU MEVCUTTUR. SİVAS'A 83 KM.UZAKLIKTADIR.

 

PAŞA FABRİKASI;SİVAS'A 7 KM.UZAKLIKTADIR, SUYU VE AĞACI BOL DİNLENME YERİDİR.

 

KARAÇAYIR;SİVAS'A 27 KM.UZAKLIKTADIR, KARAÇAYIR BUCAĞI'NIN BİTİŞİĞİNDEKİ ÇAM AĞAÇLARI İLE KAPLI MESİRE YERİDİR.

 

KALE GAZİNOSU;4 EYLÜL KALE PARKINDADIR, BURADAN SİVAS'I PANORAMİK OLARAK SEYRETMEK MÜMKÜNDÜR. PARKI AĞAÇ VE ÇİÇEKLERLE SÜSLÜDÜR, GAZİNO İÇİNDE LOKANTA MEVCUTTUR.

 

ŞARKIŞLA GÖL GAZİNOSU;ŞARKIŞLA İLÇESİNE 2 KM.UZAKLIKTADIR, TOPRAK-SU TEŞKİLATI TARAFINDAN YAPTIRILAN GÖLETİN ETRAFINA GAZİNO TESİSLERİ YAPILMIŞTIR.

 

KOYUNKAYA MESİRESİ;İMRANLI İLÇESİNE 12 KM.UZAKLIKTA BULUNMAKTADIR, ÇAM AĞAÇLARI VE GÜZEL SUYU İLE ÇEVREDE ÜN YAPMIŞTIR.

 

ETEMBEY PARKI;SİVAS'TADIR, İÇİNDE AYRICA ÇOCUK BAHÇESİ VARDIR.

 

MUAMMERBEY PARKI;DEMİRCİLERARDI MAHALLESİ'NDEDİR, KAYIRCAK CADDESİ ÜZERİNDE VE KÖŞEBAŞINDA BULUNMAKTADIR. İÇİNDE ÇAYHANE İLE KIRAATHANE MEVCUTTUR.

 

SICAK ÇERMİK;SİVAS-ANKARA KARAYOLU ÜZERİNDE, SİVAS'A 31 KM.UZAKLIKTA OLAN SICAK ÇERMİK 2.5 KM.LİK BİR YOLLA ANAYOLA BAĞLIDIR. ÇERMİK'TE 1968'DEN BU TARAFA 2 KATLI 64 YATAKLI OTEL, KIRAATHANE, LOKANTA, FIRIN, BERBER, KASAP, BAKKAL, İDARE BİNASI, 3 PARK, 1 BAHÇE, PTT BİNASI VE LOJMANLAR, 20X10 SU HACİMLİ 1.70 DERİNLİĞİNDEKİ HAVUZU MÜŞTERİLERE HİZMET VERMEKTEDİR, SUYU ROMATİZMA VE DERİ HASTALIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR.

 

SİVAS'TA SİVAS MÜZESİ (BURUCİYE MEDRESESİ), ATATÜRK MÜZESİ (İNKİLAP MÜZESİ), İNÖNÜ MÜZESİ (ETNOĞRAFYA MÜZESİ), SİVAS DARÜŞŞİFASI (ŞİFAİYE), GÖKMEDRESE, DİVRİĞİ ULUCAMİ, MEYDAN CAMİİ, KALE CAMİİ, ALİAĞA CAMİİ, ABDÜLVAHAPGAZİ TÜRBESİ, KADI BURHANETTİN TÜRBESİ, AHİ EMİR AHMET TÜRBESİ, ŞEYH HASAN BEY TÜRBESİ (GÜDÜK MİNARE), BEHRAMPAŞA HANI,TAŞHAN, GEMEREK'TE Kİ ŞAHRUP KÖPRÜSÜ VE EĞRİ KÖPRÜ GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER YERLERİN İSİMLERİDİR.

 

 

 

 

( Sivasta Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 14.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu