Küçücük Bir Çocuğun Bana Verdiği Ders
Oğlum ilkokula giderken bir rahatsızlığından dolayı onu okula ben götürüyordum her gün. 4 sınıftaydı .O yıllar da okullar açılalı bir hafta olmuştu. İlkokul yeni başlayan bir erkek öğrenci bir an dikkatimi çekti. Ben ne zaman görsem teneffüs olsun normal anlarda olsun bu çocuk hep benim yan tarafımda elinde patlak bir topunu tutarak öylece oynayan çocukları seyrediyor teneffüsler de bile en son o içeri giriyordu hiç elinden bırakmadığı topuyla bir sabah okuldayken konuşmak için yanına gittim " Neden oynamıyorsun?", dedim. Sadece bana öylece baktı, sanki bişey söylemek istedi diyemedi. Topuna sımsıkı sarıldı sadece bekledim onun içeri gitmesini tam kalktı gidiyordu ki bir şey takıldı gözüme ayakkabısında ayak ucundan sımsıkı sarılmış iple ayağı teneffüse çıkınca merakla baktım çünkü hep benim yanıma sığınırdı. Oturur öylece oynayanları seyrederdi. Çaktırmadan ayağına baktım içim parçalandı yüreğim yandı. O an sanki boğazım sıkılır gibi oldu. Ayakkabısının alt tabanı topuğa kadar yırtıktı onu iple ayağına bağlayarak sabitlemişlerdi. Çok üzülmüştüm hemen öğretmenine koştum yardım etmek istediğimi söyledim. Okul çıkışında bir görevliyle birlikte okula yakın ayakkabıcı vardı. Oraya gittik üçümüz ben çocuk ayakkabısı olarak normal ayakkabı aldım. Giydirdim yalnız çocukta sevinme belirtisi hiç olmadı anladım ki beğenmedi. Sordum "Hangisini alayım", diye;" Ben krampon isterdim" ,dedi. "Topumla oynamak için" "tamam", dedim. İkisini de aldım işte bu mutluluk görmeye değerdi. Gözlerinde ki mutluluk parıltısı dünyaya değerdi. Ben elindeki yırtık ayakkabıları aldım atmak için. O küçücük çocuk bana bir ters baktı ki "Abla atma onu", dedi. "Neden",dedim. "Ben bu ayakkabıyı bulduğuma şükretmiştim . Yeni ayakkabılar bana bu zor günleri unutturur abla.", dedi. poşete koydu bana teşekkür etti elimi öptü dualarla gitti küçücük çocuk. "Ne güzel şükrediyor. Biz daha 1 haftalık ayakkabıya eski derken o yırtık ayakkabısını bulduğuna şükrediyordu.", dedim. Ne güzel eğitilmiş öğretilmiş ,sabrı da şükrü de biliyordu. Hiç unutamam bu çocuğu Rabbim hepimizin evladını hayırlı evlatlardan eylesin inşaallah...
(
Küçücük Bir Çocuğun Bana Verdiği Ders başlıklı yazı
hanife duman tarafından
13.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.