Tepede ki ışık

Nasreddin Hoca'nın güzel bir kuzusu varmış.

Arkadaşları göz koymuşlar,bir yolunu bulup o kuzuyu nasıl yeriz diye planlar düşünüyorlarmış.

Mevsimlerden kış mevsimiymiş,tipi bora alabildiğine çokmuş.

Nasreddin Hoca'nın arkadaşları demişler ki:-"Hocam bu gece dışarda duracak yiğit arıyoruz varmı "? demişler.

Nasreddin hoca da durulurmu bu kış boran da insan donar kalır demiş.

Arkadaşları:-"Varmısın Hocam iddiaya durabilirsen yarın biz sana ziyafet vereceğiz ,duramazsan sen bize vereceksin anlaştıkmı "? demişler.

Hoca'yı ikna etmişler.

Arkadaşları Hoca'nın yanından aryılmadan sıkı sıkı tenbih etmişler.

SAkın eve girme,açıkta meydanda bekle demişler.

Zaraki Hoca sabaha kadar soğukta beklemiş,ne ateşte ısınmış ,nede evine gitmiş.

Sabahı zor etmiş.

Hava aydınlanırken arkadaşları gelmiş.Hocanın arkadaşları dururlarmı hepsi Hoca'yı bahiste kaybetmesi için bin bir bahaneler üretmişler.

Hoca:-"Arkadaşlar ben gördünüz sabha kadar soğukta bekledim artık kazandım bahisi değilmi"?demiş.

Arkadaşları:-

-"Hayır hocam biz kazandık " demişler.

Hoca sormuş:-"Nasıl kaazandınız sabaha kadar bekledim ya yetmez mi" demiş.

Arkadaşları :-"Görmüyormusun Hocam karşıki tepedeki ışıktan faydalanmışsın bunu saymayız"demişler.

Hoca'da ne yapsın arkadaşları çok olduğu için onların dediği olmuş.

Gelmişler Hoca'nın evine ,kurulmuşlar sofraya kuzunun pişmesini bekliyorlarmış.

Hoca'nın kuzuyu nasıl pişirdiğinden haberleri yokmuş.

Hoca'da bir ağaca kazanı asmış,altınada bir mum koymuş içinde kuzu varmış.

Hocanın arkadaşları beklemişler kuzun sofraya geleceği yok ,saatler geçip gidiyormuş.

Dayanamamışlar merak etmişler ,kuzuya bir bakalım demişler.

Bakmışlarki bir ağaçta kazan altında bir mum kazanın içindede kuzu.

Hemen Hoca'nın yanına koşmuşlar .:-Hocam Hocam böyle olurmu ?

Kuzu böyle pişermi ?demişler.

Hoca'da :-"pişer şişer" demiş.

Arkadaşları:nasıl?

Hoca:-"Ben nasıl karşıki tepedeki ışıktan faydalandırysam kazandaki  kuzu da bir metre  mesafedeki  yanan mumdan nasıl pişmez "demiş.

(Hoca'nın arkadaşları geldikleri gibi toz olup gitmişler.

Kuzu da Hocaya kalmış.. )

( Tepede Ki Işık başlıklı yazı M.Ali Ünsal tarafından 14.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu