Müdür Öğretmen Müdür Baba derdik onlara

Camoka bellemiştik ilk günlerde hepsini

Çıksalar karşımıza kaçırırdık donlara

Bir şekilde sayardık İdare’nin hepsini

 

Millete gökten yıldız yağar bana kurbağa

Köylümmüş okulumun müdürü İhsan Ağa

Seciyesini  nerden bilem kızarmış yağa

Beş sene tek ben yedim fırçaların hepsini

 

Ayna gibiydim pırıl pırıl her daim tozsuz

Çıkınca ataması hasımlar kaldı kozsuz

Sınıf Hocam konuştu “ seni çok sevdi pozsuz “

“ Ne var ne yok öğretin Çağatay’a hepsini “

 

Babından tembihlermiş tüm öğretmenlerimi

Etütlerde ararmış kurs eğitmenlerimi

Sevk etmiş hayatıma pir yönetmenlerimi

Az adamlığım varsa kazandırmış hepsini

 

Vefalı Müdür Babam gününüz kutlu olsun

Hayattaysan şükranlar yoksan rahmetler olsun

 

 

MCU

 

 

Not : Bir iş seyahatimde iş adamlarından birisi beni akşam yemeğine davet etmeyi çok arzu ettiğini ancak emekli müdürler balosu olduğunu, kendi müdürlerinin de orada bulunacağını söylemişti. Yanlış mı anladım diye balonun adını tekrarlamasını istediğimde yineledi, doğru anlamışım. Öğretmenler günü değil, müdürler günü değil, emekli müdürler günü. Merakımı görünce beni de davet etti. Daha doğrusu aklım sıra çaktırmadan ben kendimi davet ettirdim. Öğretmenlerine yönelik neredeyse her ay hatta daha da yerele inersek onbeş güne bir olurmuş böyle balo ve seremoniler. Fon müziği orada çalıyordu, ton ton teyzeler amcalar o ak saçlarıyla öyle hoş öyle güzel dans ediyorlardı ki, sanırım seksenli bir yaş ortalamaları vardı.  Tüm eski öğrenciler de göz yaşlarını tutamıyorlardı yüzlerinde tatlı tebessümlerle, ben de bir tuhaf olmuştum ama gerekçem farklıydı. Kendi ülkemi düşündüm, bizim verdiğimiz değeri düşündüm bir de adamlara baktım, salıverdim göz yaşlarımı. Şu satırları yazarken dahi boğazım düğümleniyor. Bugün ilkokul öğretmenime yazacağım bir şiirle bitireceğim serimi. Altı üstü onüç şiir yazmışım bizi biz yapanlara, çok mu be dostlar, değmezler mi ?

 

Saygılarımla,

Mehmet Çağatay Ünlütürk

( Şükrümün İlk Sıralarında Öğretmenim Var / Okul Müdürü başlıklı yazı MCU :) tarafından 1.12.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu