İnsan hayatında saygıı her alanda ve her anlamda çok önemlidir.
Sabah bir arkadaşımın paylaştığı bir yazıyı tesadüfen gördüm. Diyordu ki : '' Mahallemize yeni taşınan Yahudi ailenin burada barınmasına izin vermeyeceğiz... İlk karşılaşmamızda da bu mahalleden defolmalarını aksi taktirde kötü şeyler olacağını söyleyeceğim.. '' gibi saçma sapan bir yığın düşüncesini sarfetmiş... Ne acı bir durum... Gerçektende önyarğının ve saygısızlığın sınırlarını zorlayan kötü bir örnek. İnsanları sırf bizden farklı diyerek hor görmek ve bu yüzden yargılamak ne büyük bir felaket.
Bir kısım insanın yanlışını, bütüne mal etmemek gerektiğini bir türlü öğrenemiyoruz galiba... Unutmamak gerekir ki dili, dini, ulusu, rengi ne olursa olsun insan insandır. Ve insanca muamele görmeye hakkı vardır.
İnsanların görünüşüne ve inancına bakıp iyi veya kötü demek kimsenin haddi değildir. Allah ın bile insanlar hakkında ki hükmünü öldükten sonra verdiğine inanırken biz kim oluyoruz da bir kaç dedikodu dinlemekle, bir kaç yazı okumakla insanları yargılama hakkına sahip olabiliyoruz.
Dili, dini, rengi ne olursa olsun kötüler kötüdür iyilerde iyidir. Bütüne mal etmemek gerekir. O yüzden düşmanlık ve kin beslemek için bahaneler aramak yerine, sevmek ve sevilmek için çareler aramak gerekir. İşte öylesinin herkese yararı olacaktır.

                                                                                                                                             BERKAY APSALMIŞ
( Ah Şu Önyarğılarımız başlıklı yazı Berkay tarafından 15.01.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu