İSTEMEM ... İSTENMEZ
Merhaba gönül dostlarım. Saygılar, sevgiler, selamlar ileterek, konuyla ilgili paylaşımlara devam ediyorum. İstemem ve istenmez konusu birbirinin zıttı olsa da bir arada işlenmesini faydalı buluyorum. İstemem tamamen kişi sevgisine ihanetin simgesi gibi vurgulamaya çalışıyorum. İstenmez konusu da hayat akışı ile dünyanın sonuyla alakalı olduğundan paylaşıma sunuyorum.
Her kadının gönlünde bir yiğidin bulunduğu gibi, her erkeğin gönlünde de bir sultan barınmaktadır. Bunun saygıyla, sevgiyle , hoş görü ile uzun ömürlü yaşayabilmesi için güven ortamının da bozulmaması gerekmektedir. Eşlerin bir birlerine karşı kuşku duymaları hoş olmasa gerek. İtibarını yitirenlerin çevre açısından da değerinin düşebileceğini tahmin etmekte çok kolaydır.
İstemem şiirini incelediğinizde haklılık payımın arttığını fark edersiniz. Ben bu sorunları şahsımca yaşamasam da , yaşayanları göz önünde bulundurup yazılarımla, şiirlerimle paylaşarak çözüm arayışına girmeye çalışıyorum. Her erkek veya kadın ayrılığı aklına bile getirmek istemez. Yuvanın kurulmasının, uzun ömürlü olmasının avantajları elbette çoktur. Dağıtanlar pişmanlık duyar.
Bence nişanlıların ve evlenen çiftlerin birbirlerine ihanet etmemeleri lazım
aksi halde istenmedik sorunlar, olaylar gelişiyor. Hiç bir kimse sevdiklerini başkalarıyla paylaşmak istemez. Hayat serüveninde bu tür olayların zaman zaman yaşanması umutsuzluğu da artırmaktadır. Hayat ortamı gönlümüze göre ayarlanmış olsaydı hiç kimse bu dünyadan ayrılmayı da düşünemezdi.
İstenmez şiirimi algılayarak okuduğunuz da gerçeklerin yansıtıldığını fark edeceksiniz. Yukarıda ki satırlarım da bahsettiğim gibi hayat akışında her türlü olaylar gelişmektedir. Canı gönülden sevip bir ömür boyu mutluluğu tatmak istediğin, bir anlık gafletle hayatını zindana dönüştürebiliyor. Dünyanın yalanlarla dolu olduğunu kolayca algılıyoruz. Umutlarımız da sönebiliyor.
Bazı insanları huzur sıkıyor. Olay çıkarmak için, sorunu artırmak için adeta fırsat kollayanlar var. Ortamı düzeltmek için sorunları da çözebilmek için gayret sarf edenlerde az değil. Dünyanın zevklerine aldanmamalıdır. Bizlerin sayılı ömrü er yada geç bitebiliyor. Bu süre zarfında aile ferdimizi, çevremizi mutlu edebildiysek bahtiyarız. Kötü bir itibar bıraktıysak unutulmamız da an meselesidir. Hayırlarla yad edilmek başka, nefretle uğurlanmak başkadır.
Allah her zaman her yerde hakkımızda hayırlısını yazsın. Kaderinin kötü olmasını hiç kimse arzulamaz. Bir ömür boyu mutluluğu tadanlar da ölmeyi istemez. Oysa Yaradana kulluk görevini yaptığın sürece uhrevi alemin senin için daha hayırlı olacağını da düşünmen lazım. Her canlı ölümü tadacaktır diye kitabımız Kuranı kerimin ayetlerinden içinde Peygamber efendimize vahyi ile bildirilmiştir. Tüm insanlara sağlıklı, varlıklı, huzurlu ömürler diliyorum.
***** İSTEMEM *****
Ummadık yerlerde başa dert açtı,
Sevgimi yok etti, nefreti saçtı,
Ortayı dağıttı ufkum da kaçtı,
Perişan edeni istemem artık.
Saygısız yönü çok, hatalı çıktı,
Pata vat sözleri gururu yıktı,
Hüsrana uğrattı bu gönül bıktı,
Habersiz gideni istemem artık.
El bebek,gül bebek ilgilenirdim,
Zamanlı, zamansız eve gelirdim,
Arzu, isteğini kat kat verirdim,
İhanet edeni istemem artık.
Dostluğu bıraktı adeta düşman,
Yaptığı hataya olmuyor pişman,
Diyaloğum bitti artık konuşmam,
Bana kin güdeni istemem artık.
Zekice düşündüm üstüne varmam,
İpleri kopardık oralı olmam,
Boşanmak isterim nikahlı durmam,
Ayrılmak nedeni istemem artık.
***** İSTENMEZ *****
Dünyanın yalanı dile dolandı,
Facialar arttı mide bulandı,
Güzel nimetlerden ağzım sulandı,
Hayat bayram olsa ölüm istenmez
Yüz binler, milyonlar, milyarı aştık,
Yeryüzü dar geldi uzaya taştık,
Ay,güneş tutuldu geceye şaştık,
Hayat bayram olsa ölüm istenmez.
Zorluklar, darlıklar, varlıklar mevcut,
Her türlü ortama alışkın vücut,
Hayırlar yaparak birazcık geçit,
Hayat bayram olsa ölüm istenmez.
Hüzünler, dramlar, mutluluk yaygın,
Kimisi sağlıklı bazısı baygın,
Kainat düzeni bence çok uygun,
Hayat bayram olsa ölüm istenmez.
Acılar, tatlılar karışmamalı,
İnsan tembelliğe alışmamalı,
Zeki olmayanlar konuşmamalı,
Hayat bayram olsa ölüm istenmez.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.