KADININA UMUT VERMELİSİN...

     Saygıdeğer gönül dostlarım,sevgiler,selamlar ileterek konuyu açıklıyorum.
Kadınla ilgili önceki paylaşımlarım da  Kadına erkeğe şiddete hayır dedim.
Nikah defterine toplumun içinde imzayı atmadan önce eşlerin her konuda uzlaşması gerekiyor.Aksi halde istenmedik sorunlar yaşanabiliyor.
   
       Bazen tercihler yüzünden her iki aile de zor durumda kalabiliyor. Erkek benim dediğim olacak mecburen şuna veya buna katlanacaksın diye şiddet
uygularken , kadında gücünün yettiğince misilleme yapmaya çalışıyor. Bazen yakınlar devreye girip düzelteceğim derken sorunu daha da içinden çıkılmaz halde bırakıyorlar. Boşanmaların artış göstermesinin sebepleri ortadadır.

     Bir ömür boyu bir yastığı paylaşmayı umut ederken, bir ay içinde hayal kırıklığı yaşanıyor. Söz kesilmeden önce ailelerin de uzlaşması gerekmektedir. Her atanın evladı elbette kıymetlidir. Çocuklarından övgüyle söz ederken karşısında ki gelin veya damat adayını, ailesini de küçümsememesi gerekir.
     İki dudak arasından çıkan her söz sahibini etkilediği gibi çevresine olan güveni de sarsabilir. Evliliğin evcilik oyununa benzemediğini algılamak gerekir. Sağlık, varlık, birlik, dirlik,  güven olmadıkça mutluluğu yakalamak zorlaşır. Gönlüne, kalbine, beynine, yüreğine uyum sağlayabilecek birini yakaladıktan sonra, onun da huzura kavuşabilmesi için umut vermelisin.

     Ellerinden tutuşun, gözlerine bakışın, aşkın deryasına akışın menfaatinedir.
Kadınına şiddet uygulayanlar acaba eşinden nasıl güler yüz bekleyebilirler ki?. Bir yumrukta şişirdiği dudağından nasıl buse arzulayabilir ki. Morartığı teni nasıl okşayabilir ki?. Eşine verdiği tahribatların tamiri mümkün olabilir mi? 
     Saygıdeğer gönül dostlarım bu konuları işlerken bile inanın tüylerim ürperiyor. Bizlere Yüce Allah tarafından emanet edilen kadının hayali bunlar olmasa gerek. Canım, cananım diye sarıp kucaklarken, basit  bir nedenler yüzünden kin, öfke ,nefret kusarak kendi hayatını ve onun hayatını zindan etmeye ne gerek var. 
     Konu başlığımda belirtiğim gibi kadınına umut vermelisin ki onun
saygısını, sevgisini, güven duygusunu kazanmalısın. Acı soğan kuru yavan bile bal olur size. Sevgili yarim şiirimde sözümü özetliyorum. Mutluluklar diliyorum. Allah sevdiklerinizle bir ömür yaşamayı nasip etsin. Hoşça kalınız.

*  S E V G İ L İ  Y A R İ M  *

Allah'ın izniyle tutkunum sana,
Resulün kavliyle nikahlan bana,
Saygımı sunarım baba, anana,
Aşkın deryasına dalalım yarim.

Allanıp, pullanıp beyaz giyince,
Yanımda yürürken kola girince,
Sınırsız sevgiyle bana gelince,
Seninle baş başa kalalım yarim.

Kem gözden korunsun her mutlu yuva,
Mevlama şükredip edelim dua,
Yöremiz güzeldir, verimli ova,
Ev, arsa, araba alalım yarim.

Sadaka, zekata yeter mahsuller
Bizi hatırlasın  yeni  nesiller,
Ruhları okşasın türkü, asıllar,
Tertemiz duyguyu salalım yarim.

Varlığı, yokluğu herkes tadıyor,
Kurtuluş  içinde  adak  adıyor,
Beyhude yaşayan bedel ödüyor,
Dar günde beraber olalım yarim.

El ele tutuşup, göz göze bakıp,
Parmağa hediye yüzüğü takıp,
Sevdayı artırıp,  yüreğe akıp,
Huzurla, neşeyle dolalım yarim.

Gençliği yaşarken olgunlaşmalı,
Toplumun içinde  saygınlaşmalı,
Nüfusu çoğaltıp  yaygınlaşalı,
Evlatlar, torunlar  bulalım  yarim.

Hoş görü sunalım sinir germeden,
Maddi ve manevi açık vermeden,
Huzuru mahşere göçüp varmadan,
Şahsi  değerleri bilelim  yarim.

İnancı sürdürür dersini alan,
Biz bize aitiz başkası  yalan,
Malını,mülkünü ederler talan,
Gözlerin yaşını silelim yarim.

Bir ömür böylece geçti seninle,
Helalleşmem gerek bugün benimle,
Cahilden uzaklaş  Zekiyi dinle,
Dünya, ahirette gülelim yarim.

Ispartalı Zeki Çelik  TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
( Kadınına Umut Vermelisin ... başlıklı yazı Ispartalı tarafından 13.02.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu