1 Tartışma Üzerine....

TARTIŞMA ÜZERİNE....

 

Hemen söyleyelim:

Hakarete yeltenmeden, samimiyetle, karşıdaki insana da söz hakkı bırakarak tartışmak faydalıdır.

Yumuşak bir üslupla tartışmak faydalıdır.

Açık, anlaşılır, sade, etkileyici bir şekilde tartışmak faydalıdır.

Tartıştığımız kişiyi ya da kişileri değil tartışılan konuyu tartışmak faydalıdır.

Tartıştığımız kişi ya da kişilerin kişiliklerini incitmeden, meseleyi çözme esasına dayanan, sorunların hallolmasına katkıda bulunan tartışmalar, sonu dostlukla biten tartışmalar güzel ve faydalıdır.

Tartış tartış sonu yok.

Tartışmasan tadı yok.

O zaman mesele dengeli bir tartışmada.

Dengeli yani aşırılıklardan kurtulmuş, problem çözüldükten, dert anlaşıldıktan ve sonuca ulaşıldıktan sonra işi daha dallandırıp budaklandırmayan tartışmalar her zaman faydalıdır diyorum yani.

Tabi ki bu demek değildir ki herkes herkes ile durmadan dengeli tartışsın.

En iyisi her şeyi zamanında, her işi tadında ve vaktinde, usulüne uygun bir şekilde, dağıtmadan, incitmeden, kişiliğe dokunmadan, sorunları çözecek bir şekilde, sorunlar çözüldükten sonra da daha üstelemeden sonlandırmak.

Böyle gerçekleşirse tartışmak güzel sonuçlar üretir.

Böyle gerçekleşirse tartışmaların sonu dostlukla biter.

Böyle gerçekleşirse tartışmadan herkes faydalanır.

Bir kere daha diyorum:

Tartışma faydalıdır.

Tartışma erbabınca ve usulünce yapıldığında faydalıdır.

Kişileri incitmeden, şahsiyetleri yıpratmadan gerçekleştirilirse faydalıdır.

Yumuşak bir üslupla, sakin ve kendimize hâkim bir şekilde gerçekleştirilirse faydalıdır.

Bazı konuları msnden daha detaylı anlatma yolu seçilirse faydalıdır.

Körükçülerin körüklerinin tuzağına düşmeden aklıselimle gerçekleştirirse faydalıdır.

 

Fikri HAKLI

( Tartışma Üzerine.... başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 6.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.