B. KARAKOÇ ÜSTADA GÖRE ŞİİR, ŞAİR, SANAT ve SANATÇI

      

            ŞİİR:

         -------

            Şiir: Dil esansı, gönül terlemesidir.

            Şiir: Aşk yemini gibi güzel, ana sütü gibi helal bir sözdür.

            Şiir: İnsanı yüreğinden yakalama ve yükseltme hadisesidir.

            Şiir: Bir bengisudur.

            Şiir: Özün özüne, özün düzüne inme hadisesidir.

            Şiir: Renkli bir ışık cümbüşüdür.

            Şiir: Hayattır, medeniyettir.

 

            ŞAİR:

         --------

            Şair: Ses avcısıdır.

            Şair: Edepli olmalıdır.

            Şair: Cemiyeti yoğuran bir misyon adamıdır.

            Şair: Üslup sahibi bir insandır.

            Şair: Manalar üstüne manalar bindiren, büyülü kelimelerle büyük bir bütünlük kuran çok sesli bir sanat adamıdır.

            Şair: Şiir ırmağının sularını tarlalara doğru taksim eden üretici insandır.

 

            SANAT:

         -----------

            Sanat: Ses, söz, renk ve çizgi armonisidir.

            Sanat: Ne kendini inkâr eder, ne toplumu, ne tabiatı, Ne Allah’ı... Sanat gerçeği arar, doğrularla yaşar, güzelliklerle coşar ve coşturur.

            Sanat: Etik ve estetik gayretlerin ürünüdür.

            Sanat: Yeni boyutlara ulaşmak, ilginç konular geliştirmek, ufuk açmak ve mukaddesleri diri tutmaktır.

 

            SANATÇI:

         --------------

            Sanatçı: Olduğu gibi görünen, göründüğü gibi olan, hayat pramitinin tepesine koltuk değneksiz, zayıf dallarını budaya budaya tırmanan, kabuğunda bile ham bir nakış, çiğ bir oluş bırakmayan insandır.

            Sanatçı: Kendini kendinde arayan insandır.

            Sanatçı: Yalanın, yağcının, yalakanın, yalancının arkasında geviş getirmeyen insandır.

            Sanatçı: Toplumun acılarına, sevinçlerine, düşüncelerine ortak olan ve en doğruyu ışınlayan, arşınlayan insandır.

 

 

                                       

          Fikri HAKLI

( B. Karakoç Üstada Göre Şiir, Şair, Sanat Ve Sanatçı başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 1.06.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.