DENGE


 

Doğada bir denge var.

 

Göklerde denge var.

 

Halk dengeliyi seviyor.

 

Denge demek densizlik eylememek demek.

 

Denge demek, itidal demek

 

Denge varsa aşırılık yok. Denge varsa anlayış var, akıl var, ilim var, hikmet var.

 

Dengesizlik hayra alamet değil.

 

İnsanı şaşırtan, toplumu yanıltan dengesizlik halleridir. Dengesizlik de değer yok…

 

Denge, temelli değerlerle mümkün. Değersizlik dengenin en büyük düşmanıdır.

 

Dengelenmek, değersizlerin, densizlerin engellenmesi ile mümkün. Yalana, yanlışa, zararlıya, kararsızlığa, kadir-kıymet bilmemeye dur demeden, denge varlığını koruyamaz.

 

Dengenin önemini bilmek, hayatı anlamlı kılmaktır.

 

Dengeyi önemsemek mutluluğu önemsemektir.

 

Dengesizlik, sonu belirsiz olan hedeflere koşmaktır. Koşa koşa yorulmak, yollarda kalmaktır.

 

Denge hali, insanın en sağlıklı hâlidir. İnsanın insan hâlidir.

 

Hatalar dengeleri kurmak, dengesizlikleri silmekle gerçekleşir.

 

Denge ona denk bir zekâ ile kurulur.

 

Zekâsızlık,  dengesizliğin en samimi dostudur.

 

Zekâdan beslenen denge, cehaletten beslenen dengesizliktir.

 

Kibir, dengenin katilidir.

 

Tevazu, dengenin besin kaynağıdır.

 

Densizliğe, değersizliğe, dengesizliğe karşı dengeli bir tavır gösterelim.

 

Dengede hayır vardır.

 

Dengede umut vardır.

 

Dengede sanat vardır.

 

Dengede sağlık ve selamet vardır.


 

Fikri HAKLI

( Denge başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 23.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.