.................
Günümüzde bilim ne çok şeyi zahire taşıdı değil mi?

Okuduğum bir şiir ile birlikte bazı gerçekleri öğrendim. Yağmur tanelerinin hepsinin negatif elektrikle yüklü olmalarını, mesela.Böyle bir bilgiye bir şiirden ulaşmak hoş değil mi.Şiirin etki ve tepki alanı ne kadar geniş,değil mi?.

.................
Bütün alem, 21 boyuttur.(besmelenin sayısınca.Cüneydi bağdadi teskerelerine bakınız.)On’u ahiret(Batıni), on’u hakikat (zahiri)alemi. Madde alemini üç boyutlu sananlar için zamanın dördüncü boyut,bilincin beşinci boyut olduğunu belirterek asıl konuya geçelim.Biri ise ,ikisinin birbirine temas ettiği alemdir.Bu yan Yasin, öte yan Taha,olarak ta adlandırılır.Yani madde ve mana alemleri.
Ötede her şey soyut,bu yanda her şey somuttur.
................
Bu yan, bize göre pozitif ,öte yan negatif.
Öteye gidenler için; bu yan negatif,o yan pozitiftir.
................
Rüyaların tersine çıkışı bu yüzdendir.
Uyku aleminde ötelere götürülürüz.Bazen kabus şeklinde cehennemden misaller yaşarız, bazen cennete dair örneklerle uyanırız.Tamamı anlayana,bu aleme dair haber niteliklidir.Bir kısmı içinde bulunduğumuz hali anlatırken ,bir bölümü geleceğimizi bize bildirir.
-‘’Sadık rüyalar peygamberliğin kırkaltıda biridir’’diye buyurmuş,efendimiz.
Bazı rüyalar tam tersine yorumlanır.
Falan kişi rüyada öldü denildiğinde, ‘’ona yeniden ek ömür verilmiş’’ şeklinde yorum yapılır..

................
Demek ki; dünyaya ait sular buhar olup ötelere karışıyor. Buradan ve oradan yola çıkanlar için, onbirinci boyuta kadar yükseliyor;hatadan ari olmayan varlığı kutsamak üzere dünyaya geri dönüyor.
................
O nedenle yağmurun adı su değil; rahmet,demek ki.

Ne dersiniz.?
Yaratıcıyı, kabullenememek ne kadar acı,değil mi?
Bir damla sudan yaratılıyor da ,kendibaşınalık taslıyor bazılarımız.Hatta öyle böbürleniyor ki (imtihan maksatlı verilen yetkilerinden dolayı),ilahlık bile taslıyor.

Sonra bir sivrisinekle başa çıkamayıp, kendi verdiği emirle(Nemrutta olduğu gibi), kendini öldürtüyor.

Halimize şükretmeli;
anlayışımızın artması için sürekli duada olmalıyız.
Ve
’Rabbim ilmimizi çokça artır’ ayetini;
(gale rabbi zidni ilma-------Taha 114 ) çok zikretmeliyiz.
..................
Yani tespihi elimize alıp binlerce kere okuyarak kırk günlere ulaşmalıyız.

Ne dersiniz.?

Günümüzde zikir konusu yeterince bilinmiyor.
Belki birilerine faydalı olur.
Konuşma zorluğu olanlar
’’ el kelam ün’’ esmasını;
sevilmek isteyenler Allah’ın
’’ elvedut’’ismini,
yoksulluk çekenler
’’ el ganiyyun’’ ismini,
icat yapmak isteyenler
’’ el mucidün’’ esmasını,
kendini korkak bilenler
’’ e lmetinün’’ ismini,
kendisine ilim verilsin isteyenler
’’ el alimün’’ ismini düzenli biçimde,
günde şu kadar zikir ederlerse arzularına zahmetsiz kavuşurlar.
Ne kadar çok okunursa o kadar çok ve çabuk tecelli eder.

Allah’u teala her kulunun çağrısını daha demeden duyar ve icabet eder.
‘’Ben günahkârım, duam kabul olmaz demek’’ haramdır.
Sen O’nu terk etsen de O seni terk etmez,azizim.
Kul, ya Allah derse; Allah;
’’ buyur kulum, iste iste de vereyim’’ der.

Efendimiz;
‘’ Çarığınızın ipini bile isteyin’’ buyurulmuş.

Hasta olan;
’’ ya şafi ün’’
bela ile karşılaşan
‘’ya sabir’un’’ okur.
Dua: eksiklerimizi tamamlamak, fazlalıklarımızı def etmek için, yaratana iltica etmektir.
Bazılarının zannettiği gibi dua reddolunmaz.
Ancak imkânsızı istersek, kader gereği nasibimizde yoksa, burada olmazsa, ahirette olur.
.................
Esmalar manalarına göre tecelli eder.Anlamı olumsuz olanlar, başına’’-la ‘’takısı getirilerek okunur.’’La’’,olumsuzluk takısıdır.Olmasın anlamındadır.Varsa yok olsun anlamındadır.
………………
Örneğin;
‘’la zararı ve la kederi’’, gibi.

Alanya /008
Hacı Ali Bayram
( Bilmediklerimiz / Bildiklerimiz. başlıklı yazı HaciAli Bayram tarafından 29.09.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.