Esma Kalkanı


( CÜNNETÜL ESMA)

‘’Dua Mü’min’in silahıdır.’’ Hadisi şerif..
Dualarınız olmasaydı ne işe yarardınız.’’ayet meali
‘’Talebena vecedena;’’’’Siz talep edersiniz,biz veririz’’ayet meali.

Azizim;

Dua;ihtiyaçlarımızı gidermek veya dertlerimizden kurtulmak için yaratandan yardım talep etmektir.

İnsan vücudu hem dertlerin hem şifanın kodlarını kendisinde barındırır.Vücudumuz ilahi bir sistemle kendi kendini tedavi edebilen bir yetenekle yaratılmıştır.Normal şartlarda dışarıdan müdahalenin yüzde onu geçmediği bilinen bir gerçektir.Bu yüzde onun da neredeyse yarısını alınan ilaca karşı inanç oluşturmaktadır..Yanlış beslenmeden tutun da işlediğimiz çeşitli hata ve günahlara kadar bir çok nedenle bozulan immün sistemin zayıflaması birçok hastalığı beraberinde getirmektedir.

Savunmamızı zayıflatan en büyük neden ise stres ve negatif düşüncelerimizdir.Bu nedenle dua çok önemli bir unsurdur.Hem sağlığımız açısından hem de sağlığımızı doğrudan veya dolaylı yollardan etkileyen maddi manevi sorunlarımızdan kurtulmak için duadan uzak kalmamalıyız.

Kutsal kitabımız kuran-ı kerimde her konuda yardım alabileceğimiz dua ayetleri mevcuttur.Bu ayetleri nasıl okuyacağımızı ve hangi problemimizi hangi ayeti okuyarak çözebileceğimizi bilir,uygularsak dertlerimizden kurtulmanın yolları açılmış olacaktır..

Biz dualarımızla iyileşmeyi hak edersek, doktor ayağımıza gelecektir.’’iyi olacak hastanın doktoru ayağına gelir’’ atalar sözünü hatırlayalım…

Efendimiz s.av.;
‘’ Dertleriniz günahlarınızdan ötürüdür tövbe ediniz..’’ buyurmaktadır.
Ayrıca;’’ Allahtan çarığınızın ipini dahi isteyiniz’’buyurarak, duanın önemine dikkat çekmiştir.

Mü’min hiçbir konuda aciz değildir.Yeter ki dua etme konusunda bilgi ve alışkanlık sahibi olsun..Namazlarını düzenli kılsın..Namazlarının ardınca, az da olsa, ihtiyacına göre, Esma-i hüsnadan (beşer beşer guruplar halinde) ihtiyaca uygun zikir yapsın.

Bu zikirlerini tertibine göre 19 gün,21 gün veya 41 gün ara vermeden okusun.

Dua okuyan meramına masrafsız ve zahmetsiz biçimde ulaşır.Hem kendisine (dua sonucu) ayrılan rızkı zahmetle kovalaması gerekmez hem de malını mülkünü korumak üzere ordu kurmasına ihtiyaç kalmaz.

‘’Esma kalkanı’’ adlı bu dua( tertip,);
İmam-ı ALİ (ks.) hz. tarafından düzenlenmiştir.…

Aşağıda açıklamasını,tertip şeklini ve nasıl okunacağını bulacağınız ‘’Cünnetül Esma’’ olarak ta adlandırılan bu tertibin usulüne uygun okunması ile cenabı haktan her ne arzu ederseniz tecelli ettiğine,nefsinizde şahit olacaksınız.

15 asırdır tecrübe edilerek,birçok önemli kaynakla tavsiye edilen bu tertibi istifadenize arz ediyorum.Bu suretle bize ulaşan bazı sorulara toplu bir cevap vermiş oluyoruz..

Dilediğiniz konuda okuyarak tecellisine şahit olabilir,yakınlarınıza tavsiye edebilirsiniz.

Hasta olan şifasını,
dertli olan devasını,
fakir olan gınasını
bu tertip ile elde edebilir.


NASIL OKUNUR;

Vakit namazları düzenli kılınarak,verilen tertip, namazların ardından okunur.

Bilindiği gibi namaz vakitleri hikmetullahta, duanın kabulüne uygun vakitler olarak cenabı hakk tarafından düzenlenmiştir.Vaktin geçirilmesi hataya neden olacağından,sayı ile okunan bu duanın da sayısal eksikliğine neden olur.O nedenle ara vermemek,güdülen amacı göz önünde tutarak özenli davranmak gerekir.Bir iş oluş gerçekleşirken zamanlama olmazsa olamaz kuraldır..

Okumanın evvelinde;
Öncelikle niyet yapılır…
Niyetsiz dua hedefsiz mermi gibidir.
Örneğin;Rabbim okuyacağım ayetlerin sırrı mucibince zatımı ve sıfatımı korumanı ve dileğim olan (……….. ) işimin tecellisini dilerim…
İstimdad ya Resulullah vel istimdat ya Habibullah,istimdad ehli beyti güzin vel istimdad ashab-ı kiram,vel istimdad cümle ruhaniyat,denilir.…

Sonra;
!9 kere istiğfar edilir.
Bu istiğfarın efendimizce en çok tavsiye edileni;

< subhanallahü ve bihamdihi subhanallahül azıym estağfirullah> şeklinde olanıdır..

Ardından;
19 kere salavat getirilir.Salavat olarak tavsiye edilen ise;

< Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin ve ala ali seyyidina Muhammet > tir.
Dileyen başka bir salavatta okuyabilir.

Arkasından;
Üç kere Ayet el kürsi okunur.

Ve tespihe başlanır.Tespihimizde beş esma vardır…Beş esma her tertipte olmakla beraber dileklerimize göre kur’andaki on dokuz harfli ayetlerden biri paranteze alınan yere konularak zikir edilir.
Sayı yine 19 adettir.Her Seferinde besmele çekildiğinden on dokuz besmele dahi okunmuş olur.Şöyle ki;

Bu tertip düşmanlarına karşı ve işlerinin adalet ve rahmet üzere görülmesi için Allah’ı vekil tayin etme amaçlıdır..

Bu tertip on dokuz kere okunduktan sonra üç kere salavat getirilir.Bir kere de ‘’La ilahe illallahü vahtehula şerike leh lehülmülkü velehül hamdü ve hüve ala külli şey’ün kadir’’ okunarak zikir tamamlanmış olur.

Her namazda aynı şekilde devamla günlük 15 defa ayet el kürsi okunmuş,95 defa da diğer esmalar okunmuş olur.

Okuma süresi 19 gündür.

Eğer vaktin var ise ya metinü ya maniu ismi şerifini vakitlerden birinde 661 kere okursun…Bu kadar sayıda okuyamadığın taktirde her namazın ardından bir kere olsun okumak gerekir.

Eğer işlerin gereği böyle beş vakitte okumak zor geliyorsa yatsı namazının ardından veya gece namazından sonra,yahut sabah namazında bir oturuşta tamamını da okumak mümkündür…

Bu okuma 19 gün süreyle yapılır.Ara verilmez..Ve bir oturuşta okunuyorsa 15 defa ayet el kürsi 95 defa esmalar şeklinde yapılır…

Üç ya da dokuz salavat ve bir kere de okuyarak zikrini tamam eder.

Bu tertip ile her konuda yardım,münacat yapılabilir.Yapılacak iş, tertibin parantezine dilediğiniz amaçlı ayeti koymaktan ibarettir.

Şimdi Kur’an –ı azimüşşandaki on dokuz harfli ayetleri ve hangi iş için uygun olduklarını belirterek sıralıyoruz.


Sevgideğer OKUR;


Affı ilahiye mazhar olmak için okunacak ayetler:

Ve innî le ğaffârun li men tâbe ve âmene..
(ebcet hesabiyle okumak isteyenler için adedi (1998)
Ve kâne bil mü’mine rahiymâ (556)
Ğâfiriz zenbi ve kabilit tevbi (2643)


Tevbeye nail olmak ve kötülüklerden kurtulmak için;
Allâhü yürîdü en yetûbe aleyküm (929)
Rabbenasrif annâ azâbe cehennem (1616)
Rahmeti rabbike hayrun mimmâ yecmeûn (1940)

Haklı olduğunuz bir davayı kazanmak için:
Yühıkkul hakka bikelimâtihi ve yaktâ (950)
Fettah beynî ve beynehüm fethâ (1243)
Elhukmü lillahil aliyyil kebir (568)

Her çeşit hastalıktan şifa bulmak için;
E ve men kâne meyten fe ahyeynâhü (784)
İn küllü nefsin lemmâ aleyhâ hâfız (1467)

İstihare yapmak için;
İz yürîkehümüllahü fi menamik (1273)
İnnallahe kâne latıyfen habîrâ (1131)
Ve kânallahü bi külli şey’in alîmâ (657)

Düşmanlarını kendine dost yapmak
ve kendini sevdirmek için;
Neza’nâ mâ fî sudurihim min ğıllin (1774)

Herhangi bir imtihanı kazanmak,
iş ve ticarette ileri geçebilmek için;
Keyfe faddalnâ ba’dahüm alâ Ba’d . (2970)

Çocuğu olmayanlar için;
İnne rabbeke hüvel hallâkul alîm.(1227)
Fallâhü hüvel veliyyü ve hüve yuhyî (289)
Rabbüke yahlüku mâ yeşâü ve yahtâr (2532)
Hüvallahûl hâlkul bâriü (1084)

Düşmanından kurtulmak için;
İnne hızbellahi hümül müflihun (424)

İstemediği bir kişiyi kendisinden uzaklaştırmak için;
Kâle hâzâ firâku beyni ve beynek (1378)

Yangın söndürmek veya vücudun ateşini düşürmek için;
Yâ nâru kûnî berdan ve selâmâ. (693)

Sihir bozmak için;
Ve lâ yûflihus sâhiru haysü etâ..(1394)
Min şerrin neffâsâti fil ukad(1948)

Bekar olup ta evlenmek isteyenler için;
Kezâlike ve zevvecnahüm bi hûrin ıyn (1234)

Kabul-i dua için;
Ve kâle rabbikümüd’ûni estecip (1006)

Kısmetin açılması zafer ve galibiyet için;
İnnâ fetahnâ leke fethan mübinâ (1233)

Düşmanların şerrinden ve intikamından kurtulmak için,
Summün bükmün umyün fehüm lâ yerciûn.(807)
Summün bükmün umyün fe hüm lâ ya’kılûn (734)
Ve le hüm a’yünin lâ yübsırûne bihâ (609)
Ve le hüm âzânün lâ yesmeûne bihâ (1018)

İş,memuriyet, makam ve mülk sahibi olmak için;
Allahü yü’tî mülkehû men yeşâ (990)
Malikel mulki tü’til mülke (1150)
Lehüm dârüs selâmi ınde rabbihim (813)

Fakirlikten kurtulmak,servet ve ikbale nail olmak için;
Ve terzüku men teşâü bi ğayri hısab (2788)
I’lemû ennallahe ğaniyyün hamîd (1387)
Tüızzü men teşâü ve tüzillü men teşâ (3197)
Fadlen min rabbike zâlike hüvel fevzü (2108)
Ve a’tednâ lehâ rizkan kerimâ (1147)

İlim ve teknolojide inkişafa nail olmak için;
Yüallimühümül kitâbe vel hikmete (1154)
Kale innemel ılmü ındellah (584)
Fil erdı âyâtün lil mûkınîn (1850)
Ve fi enfisüküm e fe lâ tüpsırûn (1207)

Kuraklık ve kıtlıktan halas olmak için;
Ellezi enzele mines semâi mââ (1094)

Her işte Cenab-ı Hakk’ın yardımın istemek için;
İyyâke na’büdü ve iyyâke nesteıyn (836)
Allâhü bin nâsi le raüfün rahiym (785)
Nı’mel mevla ve nı’men nasıyr (824)
Mâ kâne lehüm minallahi min vâk (540)
Ve kâne zâlike alellahi yesîrâ (1284)
Se yec’alüllahü ba’de usrin yusrâ (916)
Asâ rabbünâ en yübdilenâ hayrâ (1352)

İstikamet sahibi,kararlı ve isabetli görüş sahibi olmak için;
İhdinas surâtal müstakıym (1073)
Sırâtellezine en’amte aleyhim (1087)
Men yehdillahü fe hüvel mühtedi (756)
Allahü yectebî ileyhi men yeşâ (936)
Ellezî feteranî fe innehû se yehdîn (1365)

Düşmanlarına karşı galip gelmek için;
(bu bölümdeki ayetler olur olmaz sebeplerle okunmaz.)
İnnellâhe alâ nasrihim le kadîr.(856)
Hasbünâllahü ve ni’mel vekil (450)
İnne hızbellâhi hümül ğâlibûn (1299)
İnnellâhe kaviyyün şedîdül ıkâb (755)
Kâle rabbinsurnî bimâ kezzebûn (1585)
Anetil vücûhü lil hayyil kayyûm (836)
Necinî minel kavmiz zalimîn (1442)
Kâle rabbinsurnî alel kavm (1051)

Düşmanların kötülüklerini kendilerine döndürmek için;
Fe erselnâ aleyhümüt tûfan (754)
Ve innallâhe muhzil kâfirin (1172)
Ve ye’tihil mevtü min küllü mekân (1160)
Ve ğadibellâhü aleyhim ve leanehüm (2230)
İnnâ erselnâ ileyhim hâsibâ (552)
Yürselü aleykümâ şüvâzün min nâr (2019)
Eheznâhüm ahze azîzün muktedir (3536)
E lem yec’al keydehüm fî tadlîl (1623)
Mâ ağnâ anhü mâlühû ve mâ keseb (1432)

Her işinde Allah’ın yardımını temin etmek için;
Tevekkel alel azîzir rahiym (980)
******************************NOOOOOOOOOOOOOOOOOT
Dualar hakkında bilgi verildiğinden bu bölümün de okunması tavsiye edilir.

 

Bir dilek üzerine açıklamadır:

 

’’Dua mü’ninin silahıdır’’ yazımızdan bahsettiğinizi zannediyorum.Bu yazı doğrudan bize müracaat etmeyen veya edemeyen okurlar için hazırlanmıştır...Duada tertip,düzenli zaman dilimleri,okurken yapılan hareket kabulün şartlarındandır...Niyet çok önemlidir.Hedef belirlenmezse (en azından kalben)duanın sonucunu alamazsınız denilmişidir.

Zaman unsuru ise vakitlerdeki celali ve cemali oluşlardan kaynaklanır.Bedduaların kabul edildiği saatler ayrıdır,hayır duaların kabul edildiği zaman dilimleri ayrıdır.Bu hikmetullah,marifetullah bilgisi dahilinde bir ilim olmakla birlikte,vakte dikkat çekmek için bahsettik.

Herkes bu zaman dilimlerini bilemeyeceği için şeriattaki namaz vakitlerini kaçırmadan okumak gerekir.Dikkat edilirse hemen her maksat için bir ayet bildirilmiştir.O halde dileyen dilediği işi gerçekleştirmek üzere bu tertibe müracaat edebilir.

Efal bahsine gelince;efalsiz dua bir değer sayılsa, uygun efalle birleştirilen dua milyon,milyar değerdedir.O nedenle namaz dinin, duanın direği sayılmıştır..Çünkü namaz baştan aşağı efallerle yapılmaktadır.

Efal hareket demektir,fiil kökünden bir kelimedir.O nedenle sağ el sağ diz üzerinde şehadet parmağı aşağı yukarı hareket ettirilmek suretiyle okunması önerilmiştir.Duanın kabulünü kesinleştirmek üzere tavsiye edilen bu efali mutlaka yapmak gerekir.

Tasavvuf ilmi de tecrübe ile sabitlenebilir.Herhangi bir konuda bu tertiple isteğinizin zahire zuhurunu görebilir,tecrübe edebilirsiniz.Başkalarına tavsiye edebilir, yararlanmalarını sağlayabilirsiniz.Birçok insan günümüzde depresyondan,panik ataktan şikayet etmekte,hem eziyet çekmekte hem para harcamaktadır.
Halbuki sağlıkla,şifa ile ilgili bir ayeti bu tertiple okumak suretiyle yeniden sağlığına kavuşabilir.

Ayrıca iş bulmak,rızkının artmasını,geçiminin rahatlaması için okunabilir.İmtihan kazanmak,çocuk sahibi olmak,evlenmek için bu tertiple dua edilir ve maksuda ulaşılır.Sayısı belirsiz tecrübelerle sabit olan bu gerçeklerden maalesef insanımızın birçoğu habersiz.Başkalarından medet beklemektedirler.

Edilen dua ile doğrudan şifaya ulaşmak mümkün olduğu gibi,ilacına,doktoruna isabetle rastlayarak kurtulmak şeklinde de tecelli eder.İlaç ta, doktor da Allahtandır.Ama en fazla beynimizin iyileşmeye inanması ve bedenin savunma mekanizmasının devreye girmesi gerekir

( 'Dua Mü'minin Silahıdır'( Cünnetül Esma) başlıklı yazı HaciAli Bayram tarafından 19.12.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.