KURUCU IRADE Mi

KURGUCU IRADE Mİ       

      Bir parti 2002 den beri her Girdiği seçim kazanıyor .Ona göre kurgular oluşturup ,stratejiler geliştiriyor,yeni yüzler ,profesyonel yöneticilerle işi kotarıyorsa ve sen bir türlü muhalefet olarak buna karşı koyamıyor..Aksine yaptıklarınla ona Örtülü destek bilerek/bilmeyerek çıkıyorsan burada bir arıza var demektir..

--ADAY BELIRLEME YÖNTEMI ACISINDAN

          Hem iktidar partisi hemde muhalefet partileri aynı siyasi partiler Yasası'na tabi OLMASINA ragmen tüzük olarak iktidar partisi en ince detaya karşı düzenlenmiş ve demokratik teamülleri ön planda tutmuştur.

         Aday Adayı belirlerken bile iktidar partisi ince eleyip sık dokurken, komisyon üzerine komisyon kontrollerinden, kişilerin backround ları araştırılıp ,Psişik Şartları ve halkla ilişkileri liğme liğme edilip, arastırılırken sen muhalefet olarak Nerde Gündeme oturmuş muhalif yazar,vali ,elçi ,genel müdür gibi ufak şehirlerin başarılı isimlerini aday olarak belirleme kolaycılığını, hemşehrilik bağlarını  kullanmaya çalışırsan, işte böyle nal toplarsın .Böyle bir usul ,Parti mensubiyet şuuru olmaksızın ,gökten zembille inen kişi muamelesi yaparsan ,adam kazansa bile "ben kazandım, benim ismim Kazandı" psikolojisi si ile partiliyi küçük görüp, onlarla doğru iletişimi kuramamakda ,bu yanlış aday belirleme uygulaması ,bir dahaki seçimlerde kırılmalara yol acıyor..Oysa iktidar partisi özellikle araştırmalarında parti teşkilatları kadın kolları gençlik kolları yada meslek örgütlerinde başkanlık düzeyinde yöneticilik yapmış mı yapmamış mı gibi hususları özellikle  dikkatte almaktadır ..

---SEÇIM KAMPANYALARINDA YANLIŞ UYGULAMALAR

       Seçim kampanyalarında dostlar alış verişte görsün misali  çalışmalar,heyacan oluşturamamakta aksine var olan heyecanı törpülemektedir.Profesyonel yardım yerine hissi bağlarla hareket ajans larda bile işletme körlüğünü ortadan kaldıramamaktadır .tek kelimelik tek cümlelik proje belirten sloganlar yerine sadece karalayıcı kampanya yapıyorsan  ,ajans firma genel başkan yerine soyunmuş demektir .Malumun ilanı profesyonel yardım olmaz..O zaman sen yanlış yapıyorsun demektir Ismine güvenen burokrasıden gelen aday zaten aylık geçimini yaparken butçeleme yaparken ondan dev harcamalar beklemek abesle iştigal etmektir..Oysa iktidar parası aday belirleme komisyonlarında hem heyecan hem ekonomik kudretli degerlendırıp seçim calışmalarına aday sinerjısını de katmaktadır..

--GENEL KONJONKTÜRÜ BELIRLEME ,VAROLANı DEĞİŞTİRME UYGULAMALARI

Iktidar partisi geniş açılı bakış acısı ile sosyal psikoloji,insan hafızası ve algılama yöntemlerınde profesyonel çalışmalar yapmaktadır..Cuma NAMAZI çıkışında yapılan bir anket sorularına verılen cevapla,meyhaneden çıkanlara ,aynı sorulara vereceklerı cevap lar farklı olacaktır..Ya da bir bomba olayını kendı patlatmasa bile var olan sonucu kendi lehine  sonuç olacak şeklide kanalize etmesi" yere düşse bile bir avuç toprakla kalkma" olarak ifade edilebilinirBöyle bir imkanı Mıhalefet algılayamadığı gibi toplantı ve gösteri düzenlememe reaksiyonu bizzat iktidar partisine yaramıştır..hatta seçim sonuçlarının 7 Haziran gibi olacağı yaklaşık olarak değişmeyeceği gibi algılama muhalefetı tembelleştlrmiştir.Bu duruma karşı taktik geliştirememiştir..

--CUMHURBAŞKANLIĞI MAKAMI UYGULAMALARı

7 Haziran seçim Uygulaması öncesı makamın Taraflı davranması ,başkanlık söylemleri,14/25 Aralık düşmanlığının tutkal vazifesı görmesi iktidar partısınce 1 Kasım secımlerınde bertaraf edılmış tır.Cumhurbaskanı yurt dışı gezılerıne çıkmış başkanlık gibi söylemler Öne sürülmemiş çözüm sürecinin karşı aktörlerıne dostluk gösterısının yerını savaş seromonisi almıştır.Milliyetçi oylar a göz dıkılırken,Çözüm Süreci nin dost partisi baraj altına cekılmeye çalışılmış ama muhalefet bu taktıklere karşı duruş ve stratejı geliştirememiştir . 

SONUÇ.  : 1Kasım seçim sonuçlarına  iktidar partisinin başarısı denemez .Muhalefetın  iktidar a karşı strateji geliştirip ,yanlış seçim kampanyaları Uygulaması ,heyecansız kimselerle Garantili yerlerle ,garantili kişilerle seçime girmesi  asıl sebeptir ....Erdoğan ın başarısı kişisel midir?Yoksa .muhtar bile olamayacağı Söylenen ve  ceza evine girmiş bir kişinin koskoca Türkiye Cumhuriyet'inin en üst makamına gelişi/getirilişi tesadüfi midir?.Seçim sonuçlarında dış güçlerın de etkisi var mıdır ? 1986 yılından beri Glasnost la uygulanan ve dönüşen yeşil   Kuşak projesi ve AB ye girilmeyeceğini bile bile taviz verecek olan model herhalde Cumhuriyet'le problemli olanlar olacaktı.Koministler Yada ılımlassada sosyalistler sosyal doku ile bağdaşmayacağı için tek Seçenek değiştiğini söyleyen ama içten içe devlete husumet besleyen değiştiğini ama Özde değişmediğini bildiklerimiz kalıyor..iktidar partisinin ilk Kurulduğu günden Beri Fetullah Gülen gurubu insan kaynaklığını yapmıştır..Daha sonra Fetullah Gülen in global entegrasyonu  ve ılımlı İslam profili ile kitlesel dönüşümle dünya dengesini Değiştirme kudreti ve iddiası batı ca kabul edilemez bir risk olduğu içinde ilk elde kullanılıp sonradan ıskartaya çıkartılma çabasını görüyoruz Bu durumda hiç bir şey tesadüf değil .Şktidar partisi alternatıfsızlık neyıcesı başarılı olmuş muhalefet Se kendısıne seçmence opsiyon verılmesıne ragmen bu opsiyonu degerlendırıp bır koalisyon bile kuramamış ve secmen Tarafından 1kasımda vakfesinde ödenmeyen Çek muamelesı görmüştür..Ama unutmamak gerek bu ülkenin kurucu iradesini hiç bir kul değiştiremez.Çünkü Kurucu irade asıl aktördür.Kurgucu irade ,figürasyondur


( Kurucu Irade Mi Kurgucu Irade Mi başlıklı yazı HALİLİ tarafından 11/10/2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.