1 Kurnazlık..

      Zekanın Ahlaksız haline kurnazlık denir..Bu topraklar hiç bu kadar Ahlaksız insan ı bir arada görmemişti .
      24 Ocak Kararları ile askeri yönetim tarafımdan ekonominin başına getirilen Trugut ÖZAL liberalleşen Türkiye'nin aynı zamanda ahlaksızlık da ön sıralara geleceğini bilseydi bu kararları yine alır ve uygulamaya geçermiydi? Diye sorduğumuzda cevabının onun sahip olduğu misyonla beraber düşündüğümüzde hayır olurdu...
     Bir dönem çarşılarında sandalye koyarak namaza gidilen kuyumcu dükkanlarında şimdi insanlar silahla müşteri beklemek zorunda nasıl kalıyor ?Aynı kuyumcu müşterisi bilmiyorsa eski tarihli küçük Altını yeni tarihli fiyattan veriyorsa alım satışlarda işçilik gerektiren fiyatları satarken olağan üstü şişirip,alırken olağan üstü düşürüyorsa ,"ahlaksızlık daha büyük Ahlaksızlığın anasıdır "kuralı ile açıklarız ..
      Bireyler yaptığı görev Yada işler sebebi ile Ekstra kazançlar elde etmek Yada menfaat temini için bir yapı Taşı koymak niyeti ile davranıyorsa bu ahlaksızlık hali de Örtülü ahlaksızlıktır.Tıpkı Eşinden ayrılmış Yada ayrılmamış geliri olmayan  bir kadının,cinselliğini kullanarak  elektrik faturasını Ali,doğalgaz faturasını Veli ,market alışverişini Hacı,Kirasını Durmuş a ödetirken ki gizli fahişelik hali gibi ...Böyle bir Örtülü ahlaksızlık halinin ,genelevde çalışan bir kadının yaptığı zaruri faaliyetten daha aşağıda olduğu bir gerçektir
      Sanat ve bilim Dünyasının ahlaki çöküntü haline de ahlaksızlık diz boyu demeden geçemeyeceğim ..Üniversitelerde bu kadar kolay akademik payelerin dağıtıldığı bir dönem olmamıştır ..Kenar Kıyı ülkelerde hazırlanmış tezleri türkçeleştirerek ilerleyenlerin yanında ,"YÖK sen Ne İşe Yararsın" yazımda belirttiğim kadın doğumcu profösör Ün yaptığı eylemler,asistanını ve ögrencisi ayarttıp meslek formasyonu ile cinsel menfaat temin edenleri isterseniz isim isim de yazarım...
Sanat aleminde parodi benzeri filimler yapan artizlere ne demeli ??Zekaları toplumun önünde ve bu zekayı gerek çektikleri filmde ünsüz kimseleri ucuz fiyatla çalıştırırken ya da çaptan düşmüş eski Ünlüleri aynı şekilde çalıştırırken ahlaksızlık aynı boyuttadır ..Milyon Dolarlık Araçlara binerken 500 TL yevmiye ile sanatçı çalıştırmaya açıklama getiremezsin ?Çorap değiştirir gibi sevgili değiştirmeleri kolay Evlenip kolay boşanmalarına kanıksadığımızdan değinmeye gerek bile yok..En son Türkan Şoray ın ismi ile film yapan kızına da cok güldüm..Türkan Şoray Rahatsızlığı sebebi ile kendini. Taşıyamıyor ama yönetmek olark Kızın filmi iş yapsın diye KULLANILIYOR ..
    Gazeteci,yazar  kılıklı müsveddelere ne demeli ?? Özgün fikir olmaksızın sadece durumun tasvirini yapma kompozitörleri..Hangi tarafa aitse oraya boynunu eğmek için heyecanla gün başını bekliyor..Babadan oğula geçen köşe yazarlığında torpilin ve ahlakın boyutlarını gösteriyor.Gazete sahipleri için bunların hiç bir Önemi yok ne kadar yallehçilik yapan yazar kadrosu varsa o kadar iş koparıyor..Ahlak mı ?sok gitsin ...
      Kurumlara şirketler baktığınızda durumun pek farklı olmadığı ortaya çıkar ..Meslek odası ,parti Yada sendikaya çöreklenen gurup misyonu yerine getirebiliyor mu? Vizyon oluşturabiliyor mu?Gurup içinde yeterli ve yetenekli insan kaynakları var mı ? Bakmaksızın sadece ben yöneteyim de nasıl olursa olsun ahlaksızlığı var..
        Bankalara değinmeden geçemeyeceğim.Ahlaksızılığın diz boyunun üstüne Çıktığı şirketler ..Tüketici yi yanıltmak için en ucuz faiz bizde diye reklam yaparlar ama dosya ücreti adı Altın'da Tüketiciyi söyüşlerler .Sonra da SÖZLEŞME hükümlerinde var diye savunma yaparlar..Oysa ipotek tesis ediyorsan kendi alacağını korumak için ediyorsun eksperi de onun için tutuyorsun..Faiz oranını belirlerken bunları hesaplayıp ona göre belirleyeceksin ..Yoksa hukuk kurnazlığı ile SÖZLEŞME Hürriyet-i Gereği Yada Bankalar Kanunu masrafları belirleme yetkisi vermiştir diye savunma yapamazsın..Bankalar masrafı belirleme ve bildirim serbestliği vermiştir ama doğruda ortaya konulan gişe hizmet leri için vermiştir Kullandırdığın kredi ile ilgili değil...
SONUÇ.  ::Herkes kendisinin uzmanlaştığı alanda karşı tarafın bilgisizliğini kullanarak,yaratılıştan gelen bir Kısım Özellikleri karşı Tarafın sömürme aracı olarak kullanarak ,kanundan kaynaklanan yönetim haklarını  sonsuzlaştırarak Ahlaksızlık Örneği verecek olursa kanun iyiniyeti hiç bir zaman koruyamayacaktır.Zira ortada ahlakın temel direği olan iyiniyet kalmayacak kendini zeki zanneden ve iyiniyeti kullanan ahlaksızlardan geçilmeyecektir 
( Kurnazlık.. başlıklı yazı HALİLİ tarafından 15.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.