Ne zamandır Birleşik Arap Emirliği (BAE) denilen "Cetvel Ülke"yi merak ediyordum.
Ne olursa, olsun. Her şartta ABD nin yanında yer alıyor.,Libya lı teröristlere silah gönderiyor,, Yemen i uçakları ile bombalıyor çocukları öldürüyor.. İsrail yönetimine yakın, Mısır daki askeri darbeyi destekliyor, Bölgedeki Suudi lerden sonraki en iyi Amerikan  tetıkçisi..Nasıl oluyor da böyle ortadoğdaki en zengin Arap ülkesi tüm soydaşlarına ve dindaşlarına ihanet ediyor? 
Merceği biraz daha yaklaitırınca  Dünyanın en zengin petrol rezervıne sahip olduğunu ögreniyorum ve  günde neredeyse 3 milyon varil petrol üretiyor. 6 milyon nufusu var ve  arab dışında herkes yaşıyor dense yeridir.. Yüzde 27 Hindistan, yüzde 13 Pakistan, yüzde 7 Bangladeş, yüzde 3 Sri Lanka ve yüzde 38 diğer ülke kökenliler. (Nüfusun yaklaşık yüzde 13’ü BAE vatandaşı)ve 7 Emirlikden oluşuyor.. 7 yıldızlı diye duyduğumuz otellere sahip Dünyanın en görkemli şehri Zenginlerimizin uğrak yeri Dubai önemli sehridir..Denizin ortasında suni ada gibi fantastik davranışları ile önlenemez şımarıklıkları var. 
Müslüman ülke diye bildiğimiz bu ülke nasıl oluyor sa diğer Müslüman ülkelerinde akan kan ve göz yaşının sebebi oluyor? 
100 yılın projesi denilen filistin in tasfiyesi niteliğindeki anlaşma metnini alkış tutan, Türk gazetecilerin alınmadığı toplantıda, BAE  tam kadro bulunurken dış işleri bakanı gazeteci gibi davranarak 100 yüz yılın anlaşmasını Filistin her hayır dediğinde kaybetti makalesi ile New York times gazetesinde de paralı bir makele yayınlıyor..
Bir ülke nasıl olur da kendi ırkdaşları dindarları na ragmen ülkeden ziyade ABD  eyaleti gibi   hareket eder? Söze gelince ekonomik olarak dünyanın en zengin ülkesi denebilir.. Dış işleri Bakanı zayed Trump ı destekleyen makalede "Filistin her hayır dediği nde kaybetti"derken köleliğin de ne kadar  ulu olduğunu haykırıyor ama kendisi bunun farkında değildi....Anlaşmanın, Bahşedilmiş bir hediye olduğundan bahsederken" onurlu yokluk ve zulme direnen" bir halkın mücadelesini ve bu uğurda ölenlerin maneviyatını da ayaklar altına aldığını da bilmiyordu.. 
Burunlarını geçirilmiş ingiliz kölelik halkasının altın baklaları onların zihinlerini kör etmiş ve kör zihinle bir de "koca bir halka " aklı vermeye calışmıştır. İngiliz diplomasisi  bunu hep yapıyor.. Hindistan da tamil eyaleti varken tamillerin bir kısmını Sri Lanka da bırakırken  canlı bomba mucidi tamil gerillalarını  her türlü bu bölge de kullanmıştır..
Aynı yöntemi ortadoğu da etnik yapıları enerji koridoruna göre pay ederken Hintlilleri de kendi şirketlerinin kadrosunda değerlendirirken hem hindistan ı hem de BAE uhdesinde tutmaktadır.. Ülke Arap görünümünde ama anglo sakson menfaatleri ne göre hareket eden bir yönetim var. 
Gayrisafi yurt içi hasılası 693 milyar dolar denildiğinde şatafatın kaynağı ortaya cıkar.. "Demokratik olamama" Emirliklerle yönetilirken, en güçlü emirinde tümünü yönettiği arapların arkeolojik dönemden kalan  sistemlerinde dünyanın en zengin ülkesi de olsanız demek ki peyklık ten kurtulamamnın bir sebebi var..
Bizde deniyor ya "ekonomimiz güçlü ise" sizde güçlü olursunuz deniyor! Demek ki hikaye köleyseniz dünyanın en zengin ülkesi bile olsanız  köleliğiniz devam eder. O halde bu işin bir başka sebebi var..
"Demokrasi.!" Gücünü halktan almayan YÖNETİCİLER, varlıklarına sebep olanların kölesidir..
Kendilerinin varlık sebebi olan BAE açısından 1970 yılına kadar İngiliz sömürgesi de yasayan, Hint egemenliğin deyken kendisine baglı kitleleri burada istihdam eden ler bugün emirlerin ipi ile bölgeye hükmetmektedirler.. O bölgeye Türk sütünden Türk ekmeğinden önce bize düşen Türk demokrasisini ihrac etmektir..

TORUN HALİLİ
( Bae başlıklı yazı HALİLİ tarafından 3.02.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.