Meslek nedir? Ücreti mukabilinde yapılan iş olarak tanımlayabiliriz.
İŞÇİ olduğunuz da belirlenen zaman dilimini eklerseniz, usta olduğunuzda belirlediğiniz zaman dilimi ni kullanırsınız.. Ama usta olmanıza ragmen dikteye göre hareket edip hatta dikte gelmediğinde bile hangi zaman ve amaçla söleneceğini ömgörerek pavlov un köpeği gibi zemin oluşturup dikte nin etkisini arttırıyprsanız.. Deneyi yapan pavlov dan bile üstünsünüz demektir.. Pavlov deneyinde ne yapmıştı? Koşulsuz şartlanmayı deneysel olarak köpek üzerinde ispatlamışdı.Buna göre 
;sesden arındırılmış bir ortamda  köpeğe yiyecek vermeden sadece zili çalmaya başladı. Başlangıçta, normal olarak köpek herhangi bir salya tepkisi göstermedi. Pavlov daha sonra zil sesinin hemen arkasından köpeğe et parçaları vermeye, doğal olarak da köpek salya akıtmaya başladı.

Deneyin bir sonraki adımı ise et parçaları ile zil sesini eşleştirmekti. Pavlov, et parçalarını köpeğe atmaya başladığı anda asistanları da aynı anda zili çalıyorlar, böylece köpeğin algı olarak et ile zil çalmasını eşleştirmesini istiyorlardı.

Bu işlem tekrar tekrar yapıldıktan sonra, zilin çalındığı fakat arkasından et verilmediği zaman da köpeğin salya salgıladığı gözlendi. Oysa normalde, köpeğin eti ağzına alınca salya akıtması gerekirdi.
Bu deneyle KOŞULSUZ ŞARTLANMA hali ispatlanmış oldu..
Bol ünvanlı, tedrisattan geçtiğini zannettiğimiz meslek erbablarının, TV radyo gazete ve İnternet portallarımda alanları ile ilgili gerçeği yansıtmayan  birebir örtüşmediği gibi birebir zıddını bile dile getirmekten çekinmeyen, meslek uzmanı katilleri dehşetle izliyoruz.. Bunların deneyi yapan bilin adamı İvan Petroviç Pavlov la yada yardımcısı asistanlar l a ilgisi yok. Bilimsel bir gerçeği ortaya çıkaran denek köpekle birebir aynı pozisyona sahipler... Sesle mide arasında bir ilgi olmadıgı ses duyunca yemek verileceğini zannederek mide ve ağzında  salya birikintisi oluşan köpek..
Doğru değişir, bulunduğun yere bulunduğun zamana göre değişim gösterebilir.. Ama gerçek değişmez. Her zaman Gerçek, her şartta gerçektir.. Değişmez.. Bir zaman sonra bilimadamlarınon, yağdanlıkların TV programlarına çıkarak beyin yıkama seamslarının pavlov denek  görevi verildiği eşkare(aşikare) göreceğiz. Bilime sadık kalan meslek erbabları tenzih ediyorum Onlar meslek şirazesini kaydırtmadan gerçeği cra ediyorlar.. Bugünün MESLEĞİN şirazesini kaydırarak dogru içra edenlerin yanlış olduğu gerçeğini çok yakınlarda göreceğiz.. Gerçek değişmez. Gerçeği değiştirerek, yanlışı doğru yapmaya çalışanların  zanlarının duvara tosladığı gerçekliği kaçınılmaz sondur


TORUN HALİLİ  
( Meslek Şirazesinin Kayması başlıklı yazı HALİLİ tarafından 25.07.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.