HATAYI tarih affetmez.. Bir de ticaret.. İkisi de gömer.. 
Sürekli istihdam edilen Avukat ve Muhasebeci, esnafın ticaretini kurtarır.. İyi bir devlet yöneticisi tarihini kurtarır..
Tarih yapmak da yazmak için de , güçlü ticari yapı gerektirir.. Güçlü ticari yapı, güçlü ekonominin temel taşıdır. Gel geç firmalar, bekraundu olmayanlar, müşteri portföyü bulunmayanlar "düzgün ekonominin" Değil yanlış ekonominin TAŞLARI dır.. 
"Hap yap para kap" modelli, "iyi niyet istismarcıları" Yıkıma  giden yoldur.. Temelsiz ve yamuk örülen duvarlar gibi en ufak sarsıntıda öncü yıkıma hazırlardan dır.. 
Güçlü ticari yapıyı özsermayesi güçlü, ehil insanların elinde yönetilen sürdürülebilir  ve olağanüstü hallerde bile "sekteye ugramayan nakit  akışı" olan, "borç yönetimine" müdahele gücü olan üretim ve ticari firmalardan oluşur..Hem emniyet kemeri satar, hem bıçak, hem de  ilk yardım çantası satar. 
Milyon dolarlık servetini bir araba markasına yatırırken satış acenteliğinde,  batan yüzlerce insan varken, var olan" hiç sermayesi" el taşı ile el kuşunu vururken internet üzerinden,  araç satışı ile milyonlar kazanan binlerce insan varsa, yaptığın ticarette ya da usulde  hata vardır..
Yine 2.el araç, sıfır aracın fiyatını geçmişse, ekonominin kurallarında, denetlenmesinde sorun var demektir..
Düzgün ve güçlü ekonomi, vahşiliğin gezmesine yol açmayacak, hem üretici hem de tüketici açısından kuralları da  içermelidir..
Siyasi bag, koruma ve kayırma usulleri. Sadece gel/geç zenginlik modeline hizmet eder.. Nisan yağmuru gibi hükümet ebediyete İntikal ettiğinde, yeni hükümet onun sadece fatiha okutucusu dur.. Böyle bir modelse ne ülke ne de sahipleri yararınadır.. "Allah kimseyi gördüğü günden geriye bırakmasın "duası en güzel dualardandır..Oysa  bu tür modeller bu duadan nasiplenemeyenleri gösterir...
Ticaretin komple Yürümeye mahkum olduğu," hem savaşın hem barışın" Komutanı olduğu tarihi bir gerçektir..Savaş Ganimetleri, eski tarihlerde barış zamanın kurtarıcısı idi. Artık ne eski Ganimetler kaldı ,ne de eski savaşlardan eser.. Emperyalist davranışlar içine Girecekseniz bile ekonomimiz güçlü olacak..
HUKUKİ güvenlik, önceden belli kuralların, belli olay ylara yada belli olmasa da farklı olaylara eşit uygulanabilirliği gösterir..
Hukuk yoksa ticaret te kaptı kaçtı ticaret hükümleri vardır.. Hırsızlık Yapanın, Hırsızlık ürününü ucuza alanın yaptıkları hep yanına kar kalır.. Ticaretini düzgün yapanlar ise bu durum da pahalı ürünle, rekabet gücünü yitireceği için batmaya mahkumdur..
Tüm bu korelasyonu sağlam fikir ve düzgün ahlak sahibi siyasetçi sağlayacaktır.. 
Ticareti kurallarına göre oynamak için kurallar bütünü Hukuk zaruridir..
( Tarih Ekonomi Ve Siyaset başlıklı yazı HALİLİ tarafından 14.11.2020 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.