KABOTAJI UNUTMA
Egemenlik bir  Devletin kendisine münhasır ve arac olmadan doğrudan kullanabildiği oranda varlık Gösterisidir.. Bu bizzat devletin kendisini araç haline getirirerek, kullanıyormuş gibi gösterdiğinde mizansen egemenlik olur..
Kabotaj bir egemenlik Gösterisidir.. Ülkenin limanları arasında ulaşım ve ticaret hakkının sadece kendi gemilerine  tanınması, kapütülasyon ayrıcalığını olmadıgı anlamına gelir.Ve milli egemenliğin en somut Gösterisidir.Kabotaj yasağı yabancı gemiler için konulduğunda, Kabotaj tekel hakkı yerli gemilere tanıdığında milli gemicilik ve bağlantılı olarak milli Egemenlik de tanınmış olur. 26 Ağustoa 1914 de Padişah iradesi ile Kapütülasyon lar  tek taraflı olarak kaldırılmış ama yabancı ülkeler bu tek taraflı kaldırılamaz diyerek bu kaldırma iradesini tanımamışlardır...Ankara Hükümetinin başarısı olarak, Lozan Barış Anlaşmasının 28.maddesi ile kaldırılmıştır.. 
Denizcilik ve Kabotaj Bayramı, her yıl 1 Temmuz 1926 tarihinde kutlanan bir milli bayramdır. Kabotaj bir ülkenin kendi karasularında ve kendi limanları arasında gemi işletme ve her türlü liman hizmetlerini kendi kontrolünde bulundurma hakkıdır. ... Ülkemizde, 20 Nisan 1926 Tarihinde kabul edilmiş olan kabotaj Kanunu, 1 Temmuz 1926’da yürürlüğe girmiş ve bu Kanun, “Türkiye Limanları ve sahilleri arasında yük ve yolcu taşınması ile kılavuzluk ve römorkaj hizmetleri, Türk Vatandaşları ve Türk Bayrağı taşıyan gemilerce yapılır” hükmünü getirerek daha önceden yabancılara açık olan bu faaliyetleri bundan böyle sadece Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının yapabileceğini belirtmiştir. Yabancı gemiler sadece yabancı limanlar ile Türkiye limanları arasında yük ve eşya taşımacılığı yapar.
Kapütülasyon lar devam ediyor olsaydı devasa gemi sahibi firmalar Türk gemicilerini balıkçı tekne boyutundan ileri götüremezdi.Buna baglı olarak sanayici fiyatlandırma da rekabet etme gücünü artan lojistik maliyetleri sebebi ile yitirip ihracat edebilme yeteneği olmayacaktı.%61 oranında ithalat ve ihracat gemi yolu ile gerçekleşiyorsa  gemi gücü  abartılmış olmaz.
Türk Deniz Ticaret filosu dünya sıralamasında 15. Sıradayken gemi imalatında yurt dışı siparişlerin önem ve önceliği ile de  dünya ortalamasında 4. Sıraya cıkarmıştır.. İmal edip kullanamamanın sıkıntısı rekabet gücü olmayan tacir ve Kabotaj hakkının yarattığı güçten bihaber komisyoncu prototipli tacir sıfatlamasıdır.. Arapların ihtişamlı bir kaç yüz  milyon dolarlık yatları ülkemizde imal ediliyor..imal gücünün olup kullanma gücünün olmaması ise ayrı örtülü kapitülasyondur.Kapütülasyon ların yüzlerce yıldır yarattığı eziklik ve onun oluşturduğu batı özentisinin oluşturduğu olumsuz manevi iklim ürettiğimizi kullanmama sonuçunu da doğuruyor.. .. Kaptanın maaşını ödeyemeyen, çarkçsına takan, konteynırların arasında bir kaç baskılı paketle kayıtdışı ticareti makulleştiren, siyasi yakınlıkları ile derin komisyonculuk kazançları tabi ki gemicilik faaliyeti değildir.. Ve Kabotaj hakkının dışında kalır..Türk gemilerinin mali külfetlerden kaçınmak için yabancı liman tescilleri onları yabancı gemi statüsüne soksa da Kabotaj hakkı acısından Türk sahipli yabancı bandıralı gemiciler, bir külfet ya da kayıp yaşatmadığı gibi ülkeler arası taşıma faaliyetlerinde ayrı bir rekabet gücü de getirmektedir.. Türk Armatör,para sahibi bir gezgin olarak, parasının yönünü istediği gibi belirleyebilir. Bu sebeple de yabancı bandıralı gemiye gemisini dönüştürebilir. Ama gemisini yurt içi  liman  nakillerinde kullanamaz.. Para onunsa, egemenlik MİLLETİNDİR..
Bu vesile ile Kabotaj BAYRAMIMIZ kutlu olsun
TORUN HALİLİ

( Kabotajı Unutma başlıklı yazı HALİLİ tarafından 2.07.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.