Ortaklık, bir gayeyi gerçekleştirmek için birden fazla kimsenin, emek veya sermaye birikimini ortaya koyma faaliyetidir
Bazen mirasçı gibi doğuştan gelen özellikler ile yada  önceden varolma iradesi  tesis edilene girme seklinde, olabileceği gibi kurucu irade olarak da bizzat tesis edilebilir..
Amaç ortadan kakltığında kendiliğinden ortaklık sona erebileceği  gibi anlaşamama sebepli olarak da sona erebilir...
Suç ortaklığı hariç..Bu ortaklık da Öyle bir sadakat vardır ki yek diğerini ele vermez verse kendisi i de gidecek.. Ortaklığa ölümüne olacak şekilde ahde vefa  vardır..
Suç ortaklığı aynı zaman da bir çalışma şeklidir.. Zerkettiğin suç ortaklığı ile SS kuralı şeklinde elinin altımda 3. kişiyi  çalıştırır durursun..
Bireysel anlamda bu olayları gerçek hayatta roman da tarihde filleri ile fail le ri cürümleri ile okudukta son 20 yıldır Kurumsal ola rak varlığına da görmediğiniz şekli ile şahitlik ediyoruz..
Çeteciler, çalışma şekli olarak gruba son dahil olana geldiği anla birlikte memsubiyet şuuru ve bırakıp kaçma güdüsünü ortadan kaldırmak içn ilk icraatı onun üzerine yüklerler... Hadi bakalım bırakıp gidebilirsen git..Suuçun ufagı büyüğü yok..
Siyasette kullanılan ana tema, 22.4.1983 tarihli 2820 sayılı siyasi partiler yasasıdır.. Emir komuta zinciri dahilinde en üsttekinin en alttakini belilrlediği en alttakinin de bunun karşılığı en üsttekine onay verdiği sistem mantığını öngören bu ucube yasa temiz iradeleri, yetişmiş insan gücünü dışarıda eleme yapa yapa günümüz kadar gelmiş ve lek üstü oalarak salt değnekçi modelin i ortada bırakmıştır.. Bu deynekçiler öyle bir iradi yapıya sahip olurlarki "yasa cıkaralım ömür boyu baskanımıza genel başkanlık hakkı verelim " yada başkanın peygamber özellikleri var" diyecek kadar da düşünce yetilerini yitirirler..
Neden? Bu sadakatın bedeli her insan da kafatası varsa içinde beyin vardır. Kuralının, düşünce gücü kalmayan bendendir ana kuralına dönüşmesidir.. Bu kural ki "genel başkan Otoritesinin" mutlaklığına tartışılmazlığına ve allahlaşmasına katkı sağlar..
 Düşünen insan memursa, üniversite de alimse, siyasi partiye üye olma yasaklılığı kuralı ile genel başkan ın önüne temiz bir ırtam sağlanıyor.. Hasbelkadar işçi, serbest meselek erbabı esnaf gibi emeği ile para kazanıp aile geçinmesin i sağlayanlar içinden muhalif olanlar cılarsa onları dava edileöez ihraç kararları ile temizliyor.. Yada referanslı geldiği esnaf odası, işçi sendikası gibi meslek kuruluşlarından terbiyesini yada terbiyelisini  istiyor.Siyasi parti bu toplumun her katmanından insanı olacak ki hukumet olma yetrneği olsun..
Adına dava dediği meğerse yeme davası olduğu sonradan anlaşılan kendi yanındaki üst kurulun üyelerinden vicdan bukaşıpı kalanlar soysuz uygulaaöara "hadi be" deme cesaretin ii göstersib de görelim.. Gösterrmez...Tabiri caizse " O boku yemeseydi"belki dikilme cesaretini gösterecekdi.. Ama hiç bir şey yapmadıysa" yakını işe soktu," masum gibi gözülen krediyi" yakınına çıkarttı"," sarı gacıyı otele soktu " ya da önceden yaptığı falsoya ait kayıtlar bilgi havuzunda duruyor.." Dikil de gör ebenin damıını".Genel başkan istemezse s*ktir olup" gidemezsin bile .
"HIRSIZLIK DÜZENİ "kolay kurulmadı Masumlar dışarıda kaldı. Hırsızlar suça ortak oldu.. Düzen hepsine şahit ama adı üstünde düzen sahip olduğu düzenklerle var.. Kendi ni mi inkar etsin?
Patagonya da bir karakol komutanı vardı.. Karakol komutanında bir hastalık vardır" Define hırsızlığı "S*ksen vazgeçmez.. Adam işi öyle ilerletmişdi ki toprağın yapısını gördüğü an oranın bir kalıntı şehri olup olmadığı anlardı..Görev yaptığı köy karakollar rında sabıkası olann askerlere kolluk nöbeti  yazıp yanına alırdı.. Onlara çok mezar kazdırdı.. Çok kız kaçırma, hakaret darp gibi suçlarda patagonya kanunları yerine parasını alarak barıştırma bahanesi ile kendi kurallarını uyguladı.. Söylentiye göre bir keresinde devletin müzesini bile soymuştu.. Yıllarca bu şekilde saltanat süren başçavuş, hrlal süt emmiş birisine den k geldiğinde hırsızlık düzeninin çarkına çomak sokulmuş oldu mu? Oldu.. Şimdi boncuk örüyor..
Siyasi partiler uasası hırsızın hırısza ortaklık ederek ses cıkar madığı, muvafaakat verdiği SUÇ ORTAKLIĞI na dönerek bizzat düzen i bozan çark oşmuştur.. Bu çarka çomak sokacak bir babayiğit arıyorumm...

Torun Halili
( Bozulmayan Ortaklık Suç Ortaklığı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 29.08.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.