Sen mi buldun kibriti ? Hayir, bulanlardan yandin yandirdin evi barki ormani konuyu komsuyu colugu cocugu soyu soykayi da ; baglar bozdun, daglar devirdin, dereler doldurdun, yiktin viran eyledin obayi töreyi sazi sözü kültürü esini evrenini dünyani düzenini ve toplam zarar ziyanla kendini.

 

Kerpici sen mi buldun ? Hayir, bulanlardan yaptin yapilandin, bostan ektin, bahar donandin, bayir gezdin, yagmur süzdün, kar bekledin, toprak eledin , camur pisirdin, ocak kurdun, duman tütüttün,   bahcede dolandin , döndün gezdin dolandin sigindigin kerpicten derme catma sapa saglam dünyaya her yerden en güvenilir evin horantan sayip inanarak, güvendin, sarildin, uzandin, oturdun,  sokuldun ve yatak serdin yorgan örttün ask katigindan sevgiyi saygiyi insan olmanin hayrina mest ettin.

 

Sen mi buldun tekeri, pullugu, mibzeri, patates toplama makinasini, havuc rendeleme kevgirini, kartezyen kuyusunu, su tulumbasini, cesme kurnasini, pencere cercevesini, kapi mandalini, kornis vidasini, dokuma cikrigini, torpido civatasini, oda sobasini, kalorifer tesisatini, duvar boyasini, banyo takim ve malzemesini,  …Hayir..!

 

Sen mi buldun, demir bakir kömür celik cam pilastik kalay körük alasim ve bilesenlerini, sen mi buldun daktiloyu, cingirakli cingiraksiz saati, karbon kopyasini, cimentoyu, kiremidi, tuglayi, sohbeni, igneyi, civiyi, sandalyayi, makasi, mürekkebi,

 

Sen mi buldun elektrikli süpürgeyi, hidraulik sistemini, peneumatik refleksi, atomun agirligini, azotun miktarini,cekirdegin yogunlugunu, rüzgarin cevirme gücünü,  günesin katmanlarini, ayin diger soguk yüzünü, özgül kütlenin hacmini, faraday kanununu, arsimet ölcüm birimini, paralel evrenleri, radonu,  magnezyumu, boraksi, titani, vanadyumu, marsi, neptünü, uzaktan kumandayi, isiga duyarli sicakliga hassas termall mermal sinyalleri, hapi ilaci surubu…sende olmayan dünyayi sen mi yordun örgün kurdun kuruldun..? Hayir..!

 

Sen mi buldun , filitreyi, sibobu, lokma takimini, döverbiceri, traktörü, greyderi, kepceyi, torna vidayi, kaynak cubugunu, zinciri, halkayi, halati, süngeri, parfümü, pedali, paleti, matkabi,lazeri, kompresörü,  tuvalet fircasini, sampuani, bisikleti, otomobili, büyük kayiklari, kücük jetleri, koccaman gemileri, koca koca kocaman römporklari, vincleri, fabrikalari, atölyeleri, damperi, kamyonu, kremi, telefonu, telsizi, yara bandini, ecza dolabini, cerrah malzemesini, moda tasarimini, elektro gitari, baz puanini, kumbara kilidini, radyoyu, ameliyat ipligini,  televizyonu, bilgisayari, hard diskini, veri deposunu, mega gigabayt toleransini, insan sifreleme ve virisleme salginindaki , sen mi buldun ölü hayatlarin kullanicisi tasiyicisi oldugun halde, farkina bile varmadigin kukla kuluckasi zavalliligi nasil yenilir yutulur istahla harcayip tüketerek,hazmedip sindirdigin izahsiz kabulü ?.Hayir, bulanlarin, kuranlarin ve kurgulayanlarin yapim yönetim karargah kaynagina büyük bir özenti övgüyle öykünerek, icinde yerlesik yasadigi güdümlü -bagimli davranis ve kisilik bozuklugu aliskanliklariyla her türlü iradesiz yetkisizligin ezik, yoksul, bitmis, ve kahrolmus asagilik duygusunun kendine üstün gelenlere ( Uygarlik Kuranlara ) ufalip egilip kücülen takdir, tasdik, onama yahut begenileri icin, en önde gelmenin buyrulandan bile öte harcanmisligini kullandin, taksdimini yaptin, kalibina girdin, kulluk köleligini sagladin sundun.

 

Günün veya hayatin neresinden bakarsan bak, seni cevreleyip kusatan tutsaklikta deyim yerindeyse igneden iplige hic birseyi kendin üretmeyip, dünü harap gelecegi rehin envanterde en lüks, görgüsüz ve gösterisli hovardaliktan ihtiyatsiz cekingesiz HACIZ MOLOZU  olarak tükettigin herseyin dünya alem ahiretler ilgisizi liyakatsizi kayitsizi ve sorumsuzunda en birinciligi kimseye birakmayan kendi hayatinin  yabancisiyken, tüm bunlarin karsiliginda dilini kaybettin, topragini ve ülkeni her döviz kara borsasinda satarak övüne övöne bir oldun, inancini her tacir tüccara devre mülk ettin, yolunu yitirdin,  kültürünü kaybettin, tarihini cöpe attin, karakterini kulun kuluna kurban ettin, vicdanini ahlaksiz soysuza heba ettin, insanligini kibirli heybetli para güc ve ölüm zulüm fabrikasyoncularina kul köle ettin, kisiliginin bozulup berbat edilmedik hicbir hayati degerini koymaksizin harama vurguna soyguna sömürüye ihale edilmedik hic bir haysiyet ve hassasiyetini birakmadin, ne ev kaldi ne yurt ne gecmis ne gelecek, hicbir etkin yetkinligin irade ve idre sahibi olmayan soyut SABIKALARIN siddetini gerilimini bunalimini bizzat icinden yasayip hergün artan istahiyla derinden derinlere gömülerek, istikrarsizligin kol gezdigi ve haksiz hukuksuzlugun  kaniksayarak kabül gördügü talanu tecavüzü yagmayi vahseti ve dehseti icsellestirerek git gide masum gördün , savunur hale geldin.

 

Yani adam veya kadinlarin TANRILIK ETTIGI  ve INSANLIK ÖLÜMÜNÜ hem paya hem de paydaya esitlestirdigi ; ve ayrica tüm yeryüzü insanligini MUTSUZ DiRLiKSiZ yokluga, zügürtlüge, avarelige, lümpenlige, bilgisizlige, bagimli -güdümlülük afyonlarina , kutuplasmaya ve doyumsuz -kanaatsiz üretmeden üketenler bagimliligina sabitleyip degersizlestirdigi, sürekli eksiklik yenilmislik sucluluk duygusuyla, kendi varligina, hayati gercekligine, somut kisiligine ve hatta kendi sahici olan yüzüne dahi ORTAMA UYMA kistas baski ve kumpasindan bakarak yadirgayip yabancilayan dislayici igrenici ÖZGÜVENSIZLIKLE,yetersizlikle  ve kuskuyla düsünüp davranarak, hissiz ruhsuzlugun tutsak kafesinde kur yapan sefaletin ihtiyaci hic bitmez muhtac müsterisini pozlanip piyaeslenmektesin.

 

Kadina özgürlügü sadece barlarda aksam karanliginin gün batimindan itibaren sürükleyip girdaplayan akintilari icinde öznesi kim, yüklemi ne, dünyasi neresi kendi dahi bilmeyen araliklarda bir yerdeligin  bulasigini boyasini üstüne örten simsiyahligin sarhosluguna salip, raki icen, futbol konusan, berdusluk eden ve hatta `LAN`diye okudugu kitaplardan yahut seyrettigi repliklerden mafyalasmis dayilanma ve diklesmelerin KIMLIKSIZ SÜRTÜGÜNE  belli belirsiz damgalar vurmak sanan FEMINIST NÖTR..

 

Bilmeliydi ki, tüm yukardaki hayatin kullanim geregini yerli yerine oturtabilenlerin ögrettigi ve ders verdigi IHTIYAT yeriydi UYGARLIGI kadin erkek hic farketmeksizin, ayni degerlilikle ortakca kotarip kurmak. Cünkü gelir, adalet,kültür, bilgi, beceri, üretim, emek, saglik, sipor, vicdan, akil, fikir, sevgi, saygi, toprak, yurt, onur, itibar, dayanisma, cesaret, egitim, sanat ve nice nice paydaslari olan sosyal siyasal ve tolumsal iradeye itibarli paylasma duygusu ve birebir hayata gecirilisi, UYGARLIGI KURUP YASATANLARIN kutsal ve kurumsal kaynaklaridir. Orda saglanan hic kimseyi disarda tutmayan yahut herkesi icinde sarip barindiran huzur, ayri gayriligi olmayan kadin, col cocuk herkesin güvenli saglikli mutlu dünya siginagidir. Degilse, her toplum yön  durum ve tarafliligini adlandirip ayristirarak, KADIN HAKLARI, COCUK HAKLARI, HAYVAN HAKLARI vs vs diye sonu gelmeyen kovulmus parcalanmisligi AYDIN OLMAK veya ILERI DÜSÜNMEK pozuyla, tam da istahini ezerek üzerek bogarak yalniz yitik yabanciya ayrismis kopmus paramparcaliliktan UYGARLIGINI KURANLARIN bekledigi istedigi kurdugu ve ayarladigi  kulu köpegi olma sefalet sosyeteciligidir.

 

Ayrica Türk CALISMA HAYATINDA is arama kaygisi olmayan ve tuzu gayet kuru olan memurlarin orani iscilere veya hayati esasta üretenlere kiyasla kat be kat fazladir. Buradaki yapan yönetenlerin de en az yaridan fazlasi kadindir..Eger ona yönelik siddet varsa kendi kendini hatasi sabikasi nerdedir , arizayi yoklayip silkelenip  sorsa ya..! Paylasilmayan degerlerdir, veya arttikca artan borc yüklü, hovarda tüketimli öykündügüne özenerek soyut varlikta sabit cisim göstermeye ( femin nötr türban mürban karsilikli kapisarak birbirini yedekleyen sevismelere gibilere mesela ) kisi veya katman kesim bazinda degil, herkesi tepeden tirnaga sorgulayip sorumlu tutan.

 

Mesela, yalnizligini yutan ve bogan cözümsüz caresizligini susturup avutmak icin, kendine yapilan baskiya bin katiyla gardiyanlik ederek yitirip kaybettigi bütün insani degerlerinin BUZ DOLABI iliskisizligini, hayvanlari sevmekten ziyade adeta hayvanlasarak ruh ve beden degistiren kulüpten borsadan..

 

Yüzyillrdir DOGU MISTIZMI -BATI AKIL FIKIR GERCEKCILIGI diye duya, TANZIMAT` tan DIVAN edep ve sanat edebiyatina hasil vasil kendi öz kaynaklarindan kültür, kurum, alisanlik, arac, gerec, paylasim  ve UYGARLIK kuramama sebebiyle, hep üfürsen ucar kartonculuguna bina olan seylerin kendini yelleyip FISILDAYAN ve öyküsü hikayesi olmayan muhtaciyla bugünleri BOP ESBASKANLIGI diye kurdu kuruldu ve hayatin her yerine nufuz ederek kurumsallasti, kisi baz istasyonlu, toplumsal ivmeli, yagma yikim ve talan.

 

Ve burada kiran kirana kutuplasip kurulmus BETONARME ve SÜPER MARKA maskarasi hayatlri birlikte tüketerek  karsit olanlar, hep bir IMRENDIGINE özenip ÖYKÜNMEYI ve bu sayede rafta depoda vaizde panoda sitede kitapta karede kösede bucakta görünüp kabul görmeyi kendine yasadigi hayatin onur belgesi sayan, bütün kutuplar ve karsitliklar hem birbirini delik desik eden hir gür nizah dehset nefret öfke patlamalarinda ayni kimyasal zehirleyenlerle besleyip büyüttügü kopukluktan col cocuga karisip giderlerken; ve ortak yasam degerliligine birbirinden huy devsirip duyarsiz ilgisiz cöp ve moloz artirir yigarlarken, dengesi düzeni olmayan kurak ve kuru gürültüler istikrarsizliginda alismis kokusmus cürümüslügün birbirinden ayrilmaz opmaz `tecavüzcüsüne asik` hallerini yasamakta ve yasatmaktalar.

 

Seyfi Karaca……..Ekim / 21

( Öykündügüne Özenen Tekil Varsayım 2 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 28.10.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.