Tercih Meselesıyle Hayat Sanat
Kime inanacagim neye güvenecegim temel sorunu ve sorusunun karsiligina, bir arti birle baslayan evli barkliligin bütün baslarkenki ortak yasam deger ve sevincleriyle kurulmus olan istek arzu karar haz heves düs rüya hayal arzu umut dilek ve beklentiler toplamini badanasi boyasi zevke göre ve altindan kalkilamayacak zorluklarla kurularak kefalet bedeline mutsuzluk ölcegini koyan pahadaki her baslamadan biten iliskisizligi hemencecik bozgun külliyatli bosanmalara sürükleyecegi hacizlik töhmetiyle, yüzüktür ceyizdir dekordur kostümdür kurdeledr tantanadir gösteristir müziktir danstir garnütürdür locadir gisedir…giris cikisi ayni kavsakta kesisen süslü salonlarin daha esigine atilan ilk adimla beraber birlesmeyen ayrisanlari oraya kulplanmis  kaynaklanmis mevcutlu duruma dahil bütün figüranarin sahitlik tanikligiinda ve ilk cikan hir gürde bosanmaya götürüp sepetleyeceginin garanti belgesidir.
 
Soru, özgürce arastirip irdelemesini bilenler icin hayati hale yola koymalara iliskinligi acisindan her durumda nedenselligi doguran cevaplar bütünüdür cünkü.
 
`Adam veya kadin, kirsaldan bütün birikmis tikanmis ekonomik sosyal siyasal kültürel siyasi  her bakimdan cöküsleri beraberinde getiren ve gelecegi görünmeyen acizligi oldugu gibi yüküne sarip sirtlayarak;  söküp sürükleyen ve sürgünü mutlak eslimiyetlere mecbur birakan kokusmus cürümüs yiginlasmadaki sorunlar zenginligine hic bulasip dokunmadan kopup geliyor; ve sehir denen dev masalinin her bakimdan insan boy ve bedenini diri diri yutarak gömmeye canavarlastgi büyüklük ölcegine hantal lümpen basibos yalpalayan savrulmalarla hem sehrin zamanin hemmekanin hem de kendi geleceginin bütün arzu niyet dilek istek hayal ve beklentilerini harfiyyen ve hatta kendi rekorunu kendine kirdiran erisilmez emsalsizlikler ziyadesiyle kotarir kurtarir,kahramanlasir, devasa masalin herkesi kendine hayran biraktiran fenomenlesme yerine koyar getirir..`..
 
Yok böyle birsey tabi. Insanlik tarihi boyunca da fizigin matematigin felsefenin biyolojinin kimyanin sosyo ekonpminin hic bir zaman böyle bir tanimi veya kaydi olmadi, görülmedi.
Cünkü kütleler ve küümeler birbirine ayrismaz iletisim cekim itim cözünüm kuvvetiyle ayrisir veya bütünesirken, hep hafif kücük azinlik olan,gerek eksende gerekse düzende agir büyük ve cogunluk olana aitlilik ve baglik mecburiyeti vardir. Bu yüzden bütün yarim eksik bitmis kokusmus cürümüs tikanmis eksik aciz yetersizligiyle KIRSALDAN KENTE sürüklenen kontrolsüz göcler, sehrin etrafinda dibinde tavaninda ve icinde zaten kendine has biriken cözümsüz tikanikliklarla beraber, hastalikli sorunlu kirsaldan getirdigini de döküp bosaltarak iyiden iyiye cökmüs cöreklenmis intiharlasmaya kamburlasan; ve hep ÜST ZÜMRENiN oldugu yeri gösteren imrentilerde ayni SOSYETE gösterisine seckin sinifliligin ayricalikli üstün imtiyazli yerli ve yerlesikligini buldugu her firsatta uyusur, degisir, baskalasir ve bütün heba edilmis insanlik degerleri pahasindan yabancisi oldugu sanal yazilimli masalin SEHIR EFSANECiLIGiNE sürüklenisini durduramayan kirsalin kücük kütlesi, sehirde zaten var olanlarla bütünleserek kokusms cürümüslügün görgüsüz ve gösterisli makinasina bütünlesir ve dönüsür.
 
Bu yüzden bu noktadan sonra ORTAK YASAMANIN ONURU SEVINCi KAZANCI ve HUKUKU adina hic bir kanun kural kaide inanc itibar vicdan özgürlük sanat ilim bilim ahlak düzen dinamik  deger  taniyip bilmemeye kendi kaderine terk edilen hayat; sürükleyenlerin haydut haramiligine dönük maddi manevi menfaat cikarciligindan baska önceleyip önemsedikleri inanip güvenilebilinecek ne bir din vardir ne cark ne isleyis ne denetim ne devlet ne irade ne kimlik ne karakter ne de kisilik.
 
Hersey herkesi sasirtacak derecede türlü hile dümen boya dekor süs rüsvet avans avanta maske operasyon organizasyon azarlamatürübün tezgah siddet zorbalik dayatma baskilama tezahürat saldiri cöküs cullanis abluka kusatma korku tehdit istismar vesairelerle birebir GERCEGINE YAKIN aldatmaca ve kandirmacalarin kendi basina herseye hükmeden; hickimseye hesap verme gibilere sorumlu ve yükümlülügü olmadigina inanan; diledigi keyfiyeti din iman kimlik ilim sanat edebiyat diye inandirip tapindiran; herkesi mecbur ve mutlak uyumlu esarete kendi kendini tanrilastirmanin her deger yitimiyle kazanilmisligin bogustugu sorunlar market ve markasinda sürü bagisikligini servet sermayeden bilerek sorgusuz denetimsiz soygun sömürü carkini isletip dönderme derdini  davasini yidip gütmeye baslar.
 
Bu bakimdan daha gösteris pariltisi ve tantana gürültüsü sogumadan, kimsenin yüzü karakteri kisiligi kendine ait olmadigi kirli kahirli birbirinden bulasan hastaliklara dekor pazarlama eglence  moda market ve esaret cürümüslügü endüstrisinde herkesin hic kimselestigi dekor kostüm boya maske damga cehre baldir bcak boy gövde gösterimleriyle dogudan dogruya BOSANMAYA giden yüzzük ttakma cikartma sanal ve soytari törenselligi, yeni KIRSAL`la evvelki SEHiR haydut harami sosyetesini birbirinden nispetlesen hirs ihtiras ahkam kibir lanet doyumsuzluk ac gözlülük  küfür kahir asagilasma böbürlenme ve  yaratiklasma ve alcaldikca adilik  sifattan özneden ve yüklemden düsüklük gösteren yarislarla herkes herkese ALABiLDiGiNE GERCEGiNi veya GERCEGE YAKININI göstererek ORTAK ORTAGA hemfikirlilikte alisilmis yagma yikimlarin sürekliligini saglarlar.
 
Cünkü sadece gercegi veya gercege yakini göstererek hayatin bütün onur haysiyet adalet akil fikir emek hukuk vicdan ilim bilim yol itiraz tepki tavir durus yönüne - kayitsizligi herseyin kilidini cözen  cilingir prensibi edinerek –  iyiyi dogruyu degerliyi güzeli temizi güvenirliligi huzurluyu  bildiren ve isteyen israrli inancli etkin ve kararli iradeye TARAF olunmayan; ve kenardan kivirttigi maskelenmis istismarciligini örtüp kaplayan  soyut silik edilgen kaypak cikarci menfaatci NIHILIST vurgunlarin avcisi sanat siyaset ilim bilim edebiyata dair ne varsa kurdugu sahtekarlik sanayisi sayesinde bütün sayginligini islevini itibarini ve icerigini yitirip kaybederek YENi DÜNYA DÜZENi ölcekli BOP tasarim ve teskilartina yedekten eklenen kayirmaci destekci  külüstürü sürsaltanat soytariciligindan baskasi degildir.
 
Ve buranin; yani KIRSAL`dan gelenlerle EVVELKI SEHiR sosyetesi, ortakca rahimleesip dogrdugu yeni ve cözümsüz sorunlar serveti üzerinden yigdigi sürükledigi depoladigi esaret kalabaliklarrina süpermarketler tapinaginin tanrisi kesilerek, sinema repliklerinin sürekli eski artiklardak kesitler kirparak güncellestirdigi gibi YANLISA DOGRUYU ÖGRETEN onurlu ve saygin ögretmenlermis gibi hic de öyle bunalimli sorunlu ÜST TABAKA ( zengin kiz fakir oglan diyalogundan ) kilasik ve bildik ayak oyunlari gezip tozmazlar.
 
Onlarin dünyasinda bambaska eksende hususi denetimli gözetimli ve donanimli dokunulmazligi garanti; ve bütün soygun sömürülerin en seckin her bir ihtiyacinin en lüksünde engelsiz sorunsuz  temin edilip özenle karsilandigi kendi evrenlerinde dönüp dolastiklari; disardaki kakabalik yiginlar dünyasindan bi haber bütün kaynaklarin bir avuc azinlik olduklari tanrilasma kutsalligina kendi kendileri  cöküp cullandigi dertsiz kaygisiz ve bulundugu ülke toplum cevre mahle civar dertlenme ortaklasma paylasma ve degerleriyle hem hal olma gibi ne bir kontaklari vardir ne ugrak dolasim birlikteligi ne de caresini cözümünü bulamadiklari agir depresyonlu bunalim yahut krizleri.
 
Cünkü sadece gercegi veya gercege yakin olani göstererek hayatin tüm celiskiler yumagini icinde yozlasarak kokusan yikima ve cürümeye terkedilen  haydut haramiliklere kayitsiz ilgisiz cekingen bunak soyut istismara maskelenmis SANALDAN yapilip islenelen sanat edebiyat sinema siyaset yol ilim irfan icraat egitim ulasim veya tüm diger sosyal dokuyu kuran ve isleten degerlilikler, satildigi tezgahin pahasina göre kimliksiz ve kisiliksizlikter rakip tanimayan ganimete düskün sülüklügün ve sinekligin imar barinma arsa arazi yagmasindan baska ekokültürü olmayan BOP iskan ve iskambil kozlari gibidirler.
 
Oysa sanat insan olmadan evvel, yani sanat insanlasmadan evvel, yani sanat insana ilisip bulasip dokunu insani isletip dokumadan evvel, DÜNYASINA hic bir satilik etiketin maskara manyagi ve kullanisli BOP soytarisi  olmadan duyarli ilgili bilgili deneyimli egitimli öggür GÜVENLI INANILIR saygin adil dengeli bilincli cesaretin; biriken veya var olan sosyal siyasal kültürel ekonomik dert ve sorunlara Iyiyi dogruyu güzeli mutlulugu huzuru ve tüm diger ezbersiz heves ve hayalleri etkin katilimciligiyla isteyen israrda tepkide durusta ve tarafta olmasi gerektigi gibi, tüm bu tikanikliklari yönlendirip yönetebilen cogunluga aklin fikrin vicdanin onurun ahlakin kisiligin ve karakterin neresi oldugunu gösteren BILGELIGI olmasi gerekir ki…sanat edebiyat sinemagilerin adina yakisir sayginligi inanirligi ve güvenirligi olaydi…
Ilkelligin ilkesiz kuralsizligina kapilmis ve sürüklenip götürülen derin yaralanmisliklarin devamli birbirini kollayan denetleyen izleyen gözetleyen korunan kolacan eden kusku süphe karamsarlik endise kaygi ihtiyat cekinge mesafe iliskisizlik iltihap uclarini garantili güvenliligin sigortasi bilerek, zor kosullu yalan talan vurgun soygun sömürü carkiyla tüketim piyasasina bagli ve bagimli bütün acizligini rencide olusunu tükenmis sabrini iclerinde biriken siddetli bozulmalarin sindirren öfkesini kinini suskunlugunu degersizligini dislanmisligini ifadesizligini anlamsizligini acizligini ezilmisligini ve tükenmisligini iyiyi güzeli degerliyi farkedip isteyemeyecek kadar kendine yabancilasmisligin soyut uzak öl ve corak duyarsizliginda akildan iradeden dilden kültürden sanattan cesaretten bilgiden egitimden özgürlükten yasama becerisinden ve cagdaslik hünerinden bir bir mayinlanmis  hayattan kopuklugun  iletisimsizligi ve bagantisizliginda, hangi sebeple olursa olsun ( trafik Pazar panayir festival daire park salon galeri cadde carsi hastahane postahane sokak konu komsuluk vs vs. ) her yerde her firsatla birbirine dokundugu an, negatif yüklü ve pasif tahamüllü biriktirdikleri topyekün cinneti, karsilikli ölüsmenin cinayetine döküp bosaltiyorlar.
Madem ki orda yoktur iyiyi isteyip secen saygin ve degerli tercih yoktur..
Madem ki yoksunuz, öteyi gayriyi artik sizi sizden arayip soran ve etiketi hergün hersaat her saniye suskunlugunuzun KÖTÜNÜN ENDÜSTRIEL ÖLÜ DOLASIM sinmisligine bagira cagira yazip bozarak mayalanmis ve markalasmis,  saglam sabitlikte degiskenlik gösteren simsiyah vitrinlerin  boyali badanali insan korkuluklari güncesindesiniz desenize siz sunun Bop ora burasina.
 
Seyfi Karaca……….Ocak / 24
( Tercih Meselesıyle Hayat Sanat başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 28.01.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.