Cumburu Lop Rutin 2

Her ETKiLESiM, kurulmus kurulacak veya kurulmasi dilenip beklenen her türlü ILETiSiM iliskilerinin gerek seklini türünü tarzini gerekse ihtivasini icerigini belirleyen sayglayici dayanaga ilgisini arzini talebini algisini merakini Pazar yogunlasmasini ve tüketim piyasasini konuslandiran örgü agindaki piyasaya hakim olanlarin sundugu TEZGAHA göre egilim gösteren dönüm dolasim degerleri veya degersizlikler toplamidir.

Otlar, ekinler, hayvanlar, bitkiler, bahceler, baglar, bostanliklar ve tüm diger canli türleri bundan maksada uygun sekillere alistirilip terbiyesi verilen niyette ( popülasyon kültürü edildiginin aynisi ) alistirildiklari bagimliliklarla üretilip yerlesik hayatin ihtiyac tüketimine sunuldugu gibi, insanlar da maksada uygun niyete göre TEZGAHA hakim olanlarin RANTIYE BORSASINI belirledigi ayar ölcü miktar kalip muhtaclik acziyet zavallilik kulluk kölelik sürüm cesitliligine göre herkesi birbirinden kopyalayan, birbirinee kirdiran, birbiriyle küs dargin ayri uzak didisip bogusmalar glerisindeki TEK TÜR popülasyonuyla mükemmelliyetciligi yaristiraran hirs öfke kin garez fitne fesat gibilerden sag cikanlari kutuplastirma ve catisma SÜPER MARKETLERiNDE topyekün intiharlasmaya terkederek yenilenlerin yenenlere, ezilenlerin ezenlere, öldürenlerin öldürenlere etkilendigi sekilde iletisimini sonlandirip bitiren kimliksizlik, kisiliksizlik, degersizlik, yenilmislik, sucluluk, acizlik, caresizlik, hiclik, itibarsizlik, kültürsüzlük, aidiyetsizlik  ve TOPLUMSUZLUK külliyati hormonlanir.

„ hic degilse buna da sükür“  acizlik ve zavalliligi, tüketilen hayatin hic bir olusumu gelisimi tükenisi veya bitirim vitriniyle ilgisi alakasi etkinligi iradesi olmayarak, sadece zorunlu tüketime sunulanlari mecbur- mutlak bagimliliklarla tüm özgür iradeli katilimciliklardan ve seceneklerden yoksun „ hic degilse bunu buldugumuza bin sükür „ teslimiyeti, tabutundan beklenen cevabi alanlarin donattigi ölü yatirimli bir taziye ilaninin mezar tasi okutunsu gibidir. Bu yüzden de kimyasal kiri zehriyle tüm degerlerini yitiren topraga tohumlandigi veya hormon kapsüllerinde kuluckaya yatirildigi günden hasat kesimine kadarki sürecte dalinda yahut damarinda hic bir dogalligi bulunmayan; gün günes hava su ile dünya hayati olmayan üstü kapali veya yari acik ( ceza evi gibi ) domateslere, kavunlara, biberlere, maydonozlara, üzümlere, dutlara, patateslere, eriklere, zeytinlere, kabaklara,  hiyarlara, karnibaharlara, tahinlere, kekiklere,susamlara, peynirlere, yogurtlara, nanelere, ballara, pekmezlere, hurmalara, feslegenlere,  marullara,  buydaylara, patlicanlara, zencefillere,  narlara, narenciyelere, kuzu kaburgasina, dana etine, keci kemigine, manda sütüne,; gerek baharatina gerek katkisi süsü boyasi  bol soya fasulyesine yahut köpüklü köpüksüz kahvesine..  „ hic degilse öteden uzaktan da olsa bugusundan kokusundan istifadeye bunu buldugumuza bin sükür..“ cikarimina varan intihar cigligi, ETKiLESiM sebebinden neye kime nasil nicinlerini sonsuz kayiplariyla ölerek ödestigi sonuca  takas, toplumsal yikim bildirimidir.

Yürürllükte olan yasamsal tedavülün nerji kaynagi kendiliginden degilse, hayat yapaylasir, insansa bu yapayligin örgütleyicisi, kullanicisi, tasiyicisi, yüklenicisi, tasaronu ve tüketicisi olarak her yaygin yerlesiklige derinlik kazanma KISIR DÖNGÜSÜYLE her kabullendigi degersizligin hic bir özgünlügü olmayan degisim dönüsüm cukurunda kayiplariyla yozlasip molzlastiran  dis kaynakli  DAYATMACI  baskalasimlarini ETkILESMELERiNi ve kendine YABANCiLASTIRILMALARINI kundaklayarak dogurup öldüren YANSiMALARLA maksada uygun niyetli  tezgahtaki yerini alir.

Cünkü Hayat kaynagi ve Yasam enerjisi kendi emek fikir yorum gayret caba sorumluluk katilim etki tepki birikim gibi arastiran soran danisan irdeleyen bilen gören gözlemleyen ve sorgulayan aklin fikrin mantigin ilmi ve kaynagindan olmayan her ödünc kullanisli arac gerec ihtiyat kavram yol dil aliskanlik ilgi merak veya teminat, tüketim garantisi soyan sömüren marka ve marketler adresinin reklamladigi geciciligin emanet ürünüdür ve diyetini ilk firsatta kann kusturarak borclusuna ödetiir. Kullanan insansa tanimlayamadigi dünyaya kayiplariyla cukurlasip derinlesen KENT MOLOZUNUN dil hal yol alet arac gerec her hali vakti DISARDDAN EMPOZE EDENLERiN kulu kölesi ve zorunlu  tüketici müsterisi olmaktan baska iradesi algisi katilimi katkisi yetenegi yetkisi okumasi yazmasi veya secenegi olmayan YAPAY YANSiMALAR döllenmesiyle tohumlanmis ürün cesididir.

 

Okuma Yazmak demisken.. yüzde yüze varacak ölcülerde neredeyse hic okumayan veya yagmaci her kesimin kendine göre lüks alanlarini oradan besleyip sagladigi sömürücü istismarci cikarci kullananlarin yönlendiren VAKKUMLU tezgah yahut tüketim piyasasindaki ayristiran kuplastiran yaristiran kamcilayan kiskirtan ayartan azdiran kudurtan küstüren ve her türlü siddetin alt yapisini kurup imar ve igfal eden dürtü bagimliliklarina göre okuyup yazan Türkiye piyasa günlügü,  dünya siralamasinda yoksulluk, yozlasma, güvensizlik, mutsuzluk gibi bütün hayati basliklarda ilk siralarin kacanlarini kovalasirken, itildikleri dizi veya REKLAM AJANDASI cukurunda kayiplariyla gösterisli felaketler unsurcugu olmayi kutsayip yücelten uyumlu  YAPAYLIGIN gördügünden kendini imrenip dogurarak, ezilmis bozulmus yoksun muhtac mahrumlugu kabule dayatan afyon aliskanliklarinin fenomenlerine totemlerine kurgularina ve IDoLLERiNE tüm toplumsal hayatlarini feda etmekte.

 

Bu yüzden SUCLULUK SABIKALILIK arizasi sorunu yükü gibi kimse artik dogru dürüstlügün adini adresini sormadigi gibi, GECEKONDULASMA yozlasmasiyla öldügü ve öldürdügü sehirle birlikte gömülen yagma vurgun soygun talan aliskanlarinin ilahlarini taklit ve tedarik etmekte herkes kendi kendine. erkes kendi capi cercevesi boyurtunda artik hickaynagi bilinmez harami gösterisi hurafeyi furyasyi namiussuzlugu ahlaksizligi sorup sorgulamadigi gibi, yillar yili labaratuari özenle Herkes kendi kendine kaynagi kökeni kimden veya nereden olursa olsun anlayip dinleyip bakmaksizin  her ALGILARLA imrendirilen ahlaksiz yolsuz ipsiz ugursuz vicdansiz kanunsuz kayit ve yasadisiligin gösterisli ve ihtisamli dönüm dolasimini harcayip tüketmekte .

 

Tükettigi hayatin sosyal siyasal ekonomik yahut kültürel hicbir olusumu gelisiminde varlik hükmü olmadan, sadece buyruldugu veya sekillendirildigi yapaylikta görünüp kaybolan YANSIMALARLA tüketici olmanin disinda hicbir akil fikir vicdan samimiyet sorumluluk yogunluklu okumasi yazmasi ederi degeri islevi etkisi yetkisi GERCEKLiGi veya icerigi olmaksizin kendi disindaki etkilesimleyen  her yabancilasmaya varip gidilen yerintarikatlarla veya hurafelerle mafyalasan cinnnet ve cinayet enkazi olacagi kesindi.

Nasil oluyorduysa kaynagi bilinen vurgun soygunlarla kaynagi besbelli cehalete gericilige siddete yalana tanala döneklige hirsa kabusa cinnete gerilime körlüge yarisa gösterise görünen toplumsal derinlemesine kanamalari ortadaki ölü hayat molozunu GÖRDüGÜ HALDE susarak sinerek bilmez duymazdan gelinen  ganimet mülkünün firsatciligina taraflilikla ortaklasarak hic görmeyip..

 

Herseyi suyuttan , gündem disi tutmanin hinligiyle görünmez yoklugu gördügünü yazip döküp sacip üfürükleyen TOPLUM YAPMA ve yapay dünyaya göre akli fikri zekasi bilinci kayitli ölcülü ayarli INSAN DEGiSTiRME operasyon tetikciligiyle

Hic okumayarak…

Veya Bop cevrim carkli her satiri günden uzak gündemden soyut tarikat sempozyumu nitelikteki Elif Safak veya Eylem Tok türevlerini okuyarak lafin sözün degerin degersizlesecegi iler tutari yok her tarafi her yerden delik desik cukur viran yer, kedi Eros`un ölümünü sosyetik toplanip dagilan tarzda  KADIN HAKLARI pankartlayan  cinsel ayrimciligin BOP piyasa borsa ve kundaginda ezip cigneyen pisokomanyakligin dogurganligini sanki kendileri degillermis gibi vitrine koyarlar.

 

Cünkü artik hic kimse izleyip seyrettigi afyon aktarimlarinin kol dal kanal ve damarlari olmaksizin kendi mutsuzluklarina durum konum denge düzen kuramadigi, yapayliga ancak taklitci benzerlikte tüketici tezgahinda yansiyarak özellestirdikleri herseye yüceltülmis ilahlarin kendilerini kurduklari sistematigin seckin; ve her hakka sonsuz sinirsiz yetkiyle  SECiLMiS özelleri sayan; ezen sömüren üstün ayricalikli  üst düzeydeki medya marka reklam piyasa mafya holding tarikat  siyaset tüsiad takim tesis müsiad bilimumlarinin kodladigi veri tabanindan, hakki hukuku sorgulamiyor, hakliyi haksizi ayirmiyor, haksiz haydut haramilerin kisiliksiz görgüsüz zorba dayatmaci bagnaz bencil batak bitik gösteris düskünlügüne sonucu her ne olursa olsun, kapilmis gitmisligin ic güdüsel dürtüleriyle bagimli olduklari harac mezatlara imrenip tapinarak gün yorup günden kovalasiyor.

 

Bu yüzden nisanlisini bogazlayan, sözlüsünü katleden kediyi köpegi agaci ormani direksiyonu trafigi her türlü ihlal tecavüz yasadisi kanunsuzluklarda kendi keyfiyetine göre okuyup isleyen vahset ve dehset, herkesin kendi konforunu kutsal sayip ötekini ayristiran catisma düzenegiyle temize cikarip, basina türban baglayarak her türlü iman yahut itikatten muhaf oldugunu sayan aydin ilericiligin zircehaleti tüketim tezgahina konuyor.

 Taaa Sinan Cetin`den deeee Eylem Tok `gillere islenmis bir kriminal kronolojisinin üstün olanlarini SOMALi`li önüne gelene böcek gibi ezme tutulumunu sabitleyen kaniksanmisliklarla aktarmali aktarmasiz ucus kacislarla EROS vakasina benzerligi cagristiran  nitelikte acilmamis dosyalardan, „ Eros`un ölümü her an herkeste ve her heryerde „ dehsetini ürperten CUMBURU LOP RUTiN..

Sonu ölümlerden ölüm getiren basi bozuk toplumsal cinnet trafigini herkes birbirinin üzerine sürerken, daha siddetlisine seyrettigi dizilerden aci kötü cirkef yoksun batak bitik aciz caresizligi kutsal emaetler gibi okutup erbere terbiye eden herseyin kargosundaki INCi TANELERi misaliyle insan üretme ciflikleri gibi köklü kaici aliskanliklara yeni nesiller BOP raflarindaki yerini alirken, beraber öldürdükleri ve öldükleri sehirleri agacsiz ormansiz giris cikisi bilinmeyen beton molozu yaptiklari gibi, kullanamadiklari kelimelerin de anlamini degerini kazanimini birikimini kiymetini dünya servetini  ve isosyallestikce  akil fikir bilinc bellek dil kültür sanat edebiyat ortakligi cogalan huzurlu bilgili dingin dengeli nsanlik zenginligini, lüks ANAHTARINA siir yazarak sende yok bende var cinsi  herkesin yoksullugundan sizip sanciyan kisir döngülü ölü hayat cesnisi olarak, din iman pilatformuna aydin ilerici kozmopolitikliliginin yapay yansimasindaki kaynagi konforu ve garantisi saglam  hammaddesi islevini görmekte.

 

Seyfi Karaca…………Mart / 24

( Cumburu Lop Rutin 2 başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 17.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.