BİR ÖLÜNÜN NOT DEFTERİ
Suya yazsan okunmaz, hava ya yazsan tutulmaz..
Nasıl olur?..
Ölü nasıl olur da not tutar..?
Tükenmişliklerin, ezilmişliklerin küskünlüklerin geride kaldığı dönemde artık sen yoksundur.
Senin olmadığın yerde nesnel değerlendirmeler daha doğru sonuçu ortaya çıkaracaktır..Bıraktığın notlar,eserler bu konuda referansların olacaktır.
İnfazını bekleyen idam hükümlüsü ne hisseder? Ölmedıkçe hala bir umut vardır.. Harp olur, darp olur, af çıkar.. Umut, sadece fakirin değil umut fakirinin de ekmeğidir..
Kansere yakalanmış "yeni doğum yapmış" bir annenin ,ilk çocuğuna duyduğu özlem, onu kucağına alma arzusu, yaşama umudu onu hayata bağlayabilecelik midir?Can cıkmadıkça umut kaybolmaz..
uzun yol şoforü uyarıcı maddeler alarak,bakar kör haline dönüşünceye kadar yola devam ederken  kendi kaderini aslında kendisi belirlemiyor mu?Var mı umut?
Ölüm deneysel olarak çözümü olmayan ve tek tekrarlı bir gerçektir. Böyle oluncada tek kullanımlık labarotuvar şartlarında bir canlıyı öldürüp 1 gün sonra onu hayata döndüremiyorsunuz..O halde bildiğimiz tek gerçek ölümün varlığıdır..
O zaman ölüm nedir?Ölüm ,tekrarı olmayan bir yokluksa bu yokluğun varlığı bizi neden etkiliyor..?
90 yaşında bile yıyemediğin,cinselliğinin olmadıgı spor yapamadıgın ,kitap okuyamadıgın sadece metobolizmik faaliyetlere ayrılan bir zaman diliminde yasadıgın halde ölüm seni neden korkutur?Senin bu korkularını menfaate ceviren bir kitle neden yaratır?
Eğer bedene anlam katan sadece ruhsa neden bedenin eskimesine izin veriyor?Ya da ilk doğduğun andaki ruh senle gelişiyorsa bu ikiliyi yaratıcı neden aynı kafese koysun?Farklı sahalarda yine onlara hukmetmezmiydi?
Ruh bedenden ayrılıyorsa  neden ayrılıyor? Baska bir alem de ruh var olacak sa bedeni neden bırakıp gidiyor?Vaadedilen alem daha güzelse biz neden orada bulunmuyoruz?
Bir annenin ruhu,doğum esnasında beden den ayrıldıgında ,geride bıraktığı sağ kalan yavrusuna bile sarılacak kudreti yoksa onu yalnız başına hayatın soğuk dalgalarına bırakıyorsa ,acımasız  şartları  bile bile ona bırakıp gidiyorsa ayarlarda bir terslik var..Ruh kendi bedeni inkar ediyor..
Kovit 19 saldırısı ya da yoğunluğu sevdiklerinizi ,komşularınızı ,akrabalarınızı tek tek hayattan koparıyor..7000 bin yıldır köpek yiyip yarasa çorbası içenler üstüne kızartılmış karınca kurusunu çerez niyetine yerken olmayan ve oluşmayan pandemi şartları her nasılsa üretim ve tüketim zincirlerini olumsuz etkileyecek şekilde beklenmeyen ardışık ölümlerle bizi hanelerimize esir etti..Bireyselleşen inanoğlu daha da bireyselleşerek yatrım kararlarını bile kriptal hale getirip ,üretimsiz yeni zenginlere yol açarken ,kişisel kullanıma açık cep telefonları cep sineması ,cep lunaparkı ve cep kahvehanesi ile bireyselleşmenin katsayısını arttırırken ölüm her an ensemizde dolaşıyor..Maskemesafe hijyen derken tekrarı olmayan ölümü hafife alanlar en sevdiklerinin cenaze merasiminde bile yer alamadılar.. Kovit 19 doğrudan ya da dolayısı ile ani kalp krizi inme şeklinde ya da vucuttaki arazı tetkileyerek ani ölümlerlere yol açıyor..
Yanınızdakine iyi bakın yarın siz olursunuz o olmaz ya da  o lurda siz olmazsınız...Kişi ölür adı yaşar yada kişi yaşar ama kendisi ölü gibidir kendine bir iyilik yap bencillik sahasından cık ve sevdiklerini yalnız bırakma...
 
 
( Bir Ölünün Not Defteri başlıklı yazı HALİLİ tarafından 28.12.2021 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.