-“ Ömrümün en güzel ve en şerefli günlerini yaşama zamanında, ömrümün en rezil öyküsünü yazdım”
deme onurunu gösteren o militan kızın anısına…

 

 

 

DAĞDAN GELEN KIZ

 

        

 

      Ayaklarımda kan izleri ve bir pişmanlığın derin çizgileri gezinirken yanaklarımda,
kimseleri bulamadım yanımda…
      Kayalıkları arasında yitirdiğim düşleri, arama fırsatım da olmamıştı çıktığım dağlar-
da…
     Ve dönüp gelmiştim…
      …
 
      Kapadım tüm kapılarımı cümle âleme.
      İstedim ki, bir daha arayanım da olmasın, soranım ve aldıranım da…
      Oralardayken, zaten kimseler de acımamıştı bana. Hayâllerim de çürük çıkmıştı, bir
dava adına beni aldatanlar da.

      Ben, o davadan da ürkmüştüm…

      …
 
      Duygularıma yenik düşmüşlüğün ve aldanmışlığın çıkmazında çıktığım ve yüreğimin
“git” dediği yere kadar gittiğim dağlarda, ne bir gerçek sevenim ve ne de candan yananım
vardı yanımda.
 

      Hep yalnızlığı, hep insanlık dışılığı yaşadım oralarda…

      Ne kâbus dolu gecelerde gözyaşımı silen vardı yanı başımda ve ne de başucumda bir tesel-
li edenim.
      Bir acı deryası, bir ihanet cuntası ve bir cinnet tabyası vardı ki her bir yanımda, ne yana dönsem pislik, ne yöne gitsem bir abluka ve beni bitiren bir şerefsizlik…

      Oynadığım oyunun adı; “kucaktan kucağa…”

      …
 

      Pişmanlık, geçmişimde kalan kan izlerini silmese de ayaklarımdan ve mazide kalan karan-lık günlerin resmi kazılı dursa da yanaklarımda, pişmandım…

      …
 
      Ve bir akşamüstü, kapım çalındı.
      Açmadım…

      Sonra, tekrar tekrar çalındı…

      Önce ayak sürüdüm.
      Sonra da paramparça bir yürekle gidip araladım…
      Bir de ne göreyim?!
      O…
      ...
 
      O ve o ilk göz ağrım.
      O ki, o ilk aşkım.
      Yüreğimin sancısı, ömrümün acısı nazlı yar…
 
      Beni, özlemle sardı…
      İşte o an, yıkılmıştım.
      Gel de yıkılma ey dost!
      Yıkılmaz mıyım ?...
 
 
        Mehmet Cemal SAYDAM
 
 
 
 
Not: Bu dizelerim, "kod adı: Rojda" olan Feride adlı bir militan kızın gerçek hayat öyküsünün, "mensur şiir" olarak yansımasıdır... Dizelerimin üzerinde yer alan girizgâh, elime geçen not defteri veya denilebilirse, hatıra defterinden alınan sözlerdir. Bu dizelerim, bir yerde "Kod adı: Rojda" adlı romanımın da, özünü teşkil etmektedir...
 
 
 

 

( Dağdan Gelen Kız başlıklı yazı mehmet-cemal tarafından 4.04.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.