Aruz Vezni: Fâilâtün Fâilâtün Fâilâtün Fâilün   

(S)usma şâir/ en mükemmel / nağmeler sun… /durma yaz!
(E)n mükemmel/ hissiyâtın / şi’re dök, / haykır biraz!
(N)
ağmeler sun, / şi’re dök /tâ yer ve gök /dönsün bu haz,
(D)urma yaz,/ haykır biraz, /dönsün bu haz, /gel ‘’SEN DE YAZ!’’

(E)
y sen âşık!/ Yâri anlat /aşka tat kat/ zinde ol!
(Y)
âri anlat/ haydi, yâhut/ her saat/ zikriyle sol!
(A)
şka tat kat / her saat…/ En hoş sanat,/ tek doğru yol;
(Z)
inde ol, /zikriyle sol,/ tek doğru yol,/gel ‘’SEN DE YAZ!’’

-09.06.2011-

Hakan ÖZÇELİK /ŞİŞLİ

NOT:
 

*Şiirde ‘’Sen De Yaz’’ akrostişi var.
*Şiiri vezn-i aher tarzında yazdım (Taksimlerle ayırdığım yerlerden sağdan sola ve yukarıdan aşağıya okunduğunda şiir aynı olur)
* Hızımı alamayıp 2. kıtayı ‘Leb Değmez’ tarzında söyledim. Yani içinde ‘b,m,p,v,f’ harfleri kullanmadım. Bu sebeple 2. kıtayı okurken dudaklar birbirine değmez.

(akrostiş+vezn-i aher+leb değmez+ aruz vezni, 4 özelliği birlikte kullandığım bir şiirle sitenin çorbasında tuzum olsun istedim, sitedeki herkese hediye olsun)

( Sen De Yaz başlıklı yazı aruzperver tarafından 9.06.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.