BALIKESİR YAZARLAR VE ŞAİRLER DERNEĞİ

ŞİİR YAZMA YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

 

 

 

 

A) KONUSU  : Tarihi, doğası, kültürü ve insanıyla Balıkesir

 

B) TÜRÜ        : Şiir Yazma Yarışması

 

C) AMACI: 

Balıkesir’in doğal güzelliklerinin, kültürünün, tarihinin tanıtılması, Balıkesir’in şiirle tanınmasının sağlanması, Balıkesir’in ülke gündeminde yer bulmasını sağlayarak tanıtımının yapılması, Balıkesir’e ait şiirler dosyası oluşturularak zaman içinde bu dosyanın kitaplaştırılması ve Türk şiirine, Türk edebiyatına kazandırılması, Türk dili ve edebiyatına hizmet etmek.

 

 

D) KAPSAM:

Yarışma 16 (on altı) yaş üzeri herkese açıktır. Katılımcılar için herhangi bir şehir veya bölge sınırlaması yoktur. Yurt içi ve yurt dışından katılımlar mümkündür. Balıkesir Yazarlar ve Şairler Derneği üyeleri ve üyelerin yakınları yarışmaya katılamaz.

 

 

E) YERİ: Balıkesir Yazarlar ve Şairler Derneği (Eski Kuyumcular Mah. Yeşilli Cad. Helvacı İş Hanı No: 19 – A Kat 3    BALIKESİR)

 

F) KATILIM ŞARTLARI

 

1. Yarışmaya katılan şiirlerin daha önce herhangi bir yarışmaya katılmamış ve herhangi bir yerde yayımlanmamış olması gerekir.

 

2. Her yarışmacı, yarışmaya bir ( 1 ) şiirle katılabilir. Biçim yönünden herhangi bir sınırlama yoktur.

 

3. Yarışmaya rumuz ile katılacaktır. Rumuz şiirin ilk sayfasında sol üst köşeye yazılacak, yarışmaya katılan kişinin T.C Kimlik no, kimlik ve adres bilgileri, telefonu, email adresi, eserin adı yazılıp zarfın içerisine konulacak, zarfın üzerine sadece rumuz yazılacaktır.

 

4. Şiirler bilgisayarla word formatında A4 kağıda, Times New Roman yazı tipi ile 12 punto’yla ya da okunaklı el yazısıyla A4 kağıda yazılmış olmalıdır.

 

5. Yarışmaya gönderilecek şiirler 7 (yedi) nüsha olmalıdır.

 

6. Yarışmaya katılan şiirler eser sahibine geri verilmeyecektir. Eserlerden uygun görülenler, herhangi bir telif hakkı iznine gerek kalmaksızın, istendiği takdirde yarışmayı düzenleyen kuruluş tarafından bir kitapta toplanacaktır.

 

7. Yarışmaya katılan eserler üzerinde seçici kurul tarafından dilbilgisine ilişkin düzenleme yapılabilir.

 

8. Yarışmaya şiir gönderen şairler bu şartları kabul etmiş sayılacaktır.

 

G) YARIŞMADA DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAK ŞİİRLER

·       Temel değerlerle örtüşmeyen şiirler,

·       Daha önce herhangi bir yarışmaya katılan ya da herhangi bir yerde yayımlanmış şiirler,

·       Yazar olarak altında imzası bulunan kişiye ait olmayan, bir yerden tamamen ya da kısmen kopyalanıp yarışmaya gönderilen şiirler,

·       Çok sayıda yazım ve noktalama hatası içeren şiirler,

·       Konusu “Balıkesir” olmayan şiirler,

·       Başvuru tarihinden sonra teslim edilen şiirler,

·       T.C. Anayasası’na aykırılık teşkil eden şiirler seçici kurul tarafından değerlendirme dışı bırakılacaktır.

 

H) ESERLERİN TESLİM TARİHİ VE YERİ

            Eserler 25 Ağustos 2011 tarihine kadar Mustafa Kuvancı Bayşad Yönetim Kurulu Bşk. Seviye Dershanesi Yıldırım Mahallesi Gazi Bulvarı No: 4  BALIKESİR adresine elden, posta veya kargo yoluyla ulaştırılacaktır.  Posta veya kargodaki gecikmeler dikkate alınmayacaktır. Yarışma için gönderilen  ve derneğe ulaşan şiirlerin zarf üzerindeki rumuzu www.baysad.blogcu.com adresinden duyurulacaktır.

                                                                                                                                        

I) SEÇİCİ KURUL ÜYELERİ

 

Mustafa KUVANCI, Yusuf AKGÜL, Mehmet Özkan, Mustafa KESER, Filiz Altıok  DURAK, Harun TOPAL, Nihat KARAYEL

 

İ) DEĞERLENDİRMENİN İLAN TARİHİ:   2 Eylül 2011 Cuma

 

J) ÖDÜLLER:  Para ödülü, Plaketler, katılım belgeleri

 

Birincilik Ödülleri                 : 500 TL + Plaket

İkincilik Ödülleri                   : 400 TL + Plaket

Üçüncülük Ödülleri               : 300 TL + Plaket

Özendirme Ödülü 1 adet       : 200 TL + Plaket

 

 

K) ÖDÜL TÖRENİ TARİHİ: Ödül töreni Balıkesir’in kurtuluş günü yıldönümü olan 6 Eylül 2011 tarihinde gerçekleştirilecektir. Yer, daha sonra basın yoluyla ilan edilecektir.

 

 

 

 

( Şiir Yazma Yarışması Şartnamesi başlıklı yazı M. Kuvancı tarafından 31.07.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.