Yıllar önce aynı köyün sokaklarında aynı türküyü söylüyor, aynı yerde oynuyorduk.

Yaşamın dikenli yollarında beraber gelip gidiyorduk.

Hayat mektebi denen ilk mektebi aynı sıralarda, aynı zamanda bitirdik.

Yaşarken tekrar yaşamak olan; iki yerde yaşama hazırlayan yaşamak mektebine hazırlanan

o değerli yerde beraber okuduk.

Merhale, merhale hayata hayat katan bu günde o günde ateşten sakındıracak olan yedi yıllık sevgiliye bağlandık.

 

Adım adım çıkarken merdivenlerden bir de baktık ki; son basamağa gelmişiz.

Günahıyla sevabıyla uzun görünen yılları geride bırakmışız.

Ve köy sokaklarında başlayıp yıllanan arkadaşlığımız hala sürüyor.

Kader ağını germezse eğer sonsuza dek sürdüreceğiz.

25.02.1982 Haydar Yıldız

 
 

- - -

 
 

Şimdi ben ne yazayım ne diyeyim bilmem ki; kader ağlarını ördü, sen kendini temize çıkardın. “Niye böyle yaptın” desem “ben yıllar önce söylemiştim” diyeceksin.

Köyün tozlu, çamurlu yolları şimdi parke taşıyla döşeli.

Tavşan çamının tepesine kadar her yer beton evlerle doldu

Çocuklar okula servisle gidiyor çelik çomak oynamıyorlar artık.

Bilgisayar oyunları oynuyorlar. Yollarda yaya yürüyen yok, herkezin vesaiti var.

 

Ah bir elektrik gelse de Şu Orhan Gencebay’ın kasetini sonuna kadar dinlesek derdik ya hani.. Teypleride dinleyen yor artık. İsa bile CD dinliyor. Hem de taksisinde…

Gençler javalarda USB dinliyor, Tabi sen oda neymiş diyeceksin

Söylemeyeceğim işte..Gitmeseydin…

 

Hem ben sana kızıyorum.Ne elma veren var, ne de ceviz. Eskiden ayırırdın bana kadar.

 

Çay yapardın, kekik, papatya kuruturdun. Ne oldu köküne kıran mı girdi.

Konuşturma beni şimdi Ağlatıyorsun koca adamı…

Babamı, ağabeyimi, Ayşe teyzemi görüyor musun?

Bütün tanıdıklara selam söyle. Ben hala buralardayım

Senin tabirinle kaderin ağını ördüğü gün, yani senin gittiğin kandil günü

Ağıt yazmıştım bulamadım onu.

Süleyman Çalışkan’da onu istedi fecebookta.

Şimdi sen oda ney diyeceksin söylemeyeceğim onu... İsa’ya sor, sabaha kadar oralarda dolaşıyor.

 

Neyse ya hu.. neyse..

Ben geldiğimde iyi karşıla beni bak

Hadi hoşça kal

 

 

Yıllanan arkadaşlığımız hala devam ediyor

Kader ağlarını örse bile Rabbim sana ve tüm

Ölmüşlerimize cennetini nasip etsin ÂMİN

 

 

10.12.2011 Balıkesir

 

YAŞAR KUTLU

( Yıllanan Arkadaşlığa Duygularım başlıklı yazı Yasar Kutlu tarafından 12.12.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.