Dikkat Dikkat, kanamalı bir hasta için…” devam eden anonsu kaçımız can kulağıyla dinledi?
Yoksa hiç oralı olmadınız mı??
Yada belediye hoperlerinden çıkan tırmalayıcı sesler sinirinizi mi bozdu???
 

***

Ülkemizde genel olarak kan bağışlama alışkanlığının yerleşmemiş olması kan ve kan ürünleri açısından bir kaynak darlığı oluşturmaktadır. Genelde kan ve kan ürünleri ihtiyacı, Kızılay Kan merkezlerinden, büyük hastanelerin kan bankalarından ve kan merkezlerinden temin edirlir… Tabiî ki bizler kan verirsek…

Ne amaçla bu kanlar kullanılır?

Acil kan ihtiyacı olan, ameliyat olacak veya kronik kan hastalığı nedeni ile sürekli kan alması gereken hastalar için kan hayati önem taşımaktadır…

Hasta olan kişilerin yakınlarından veya çevrelerindeki kan verme duyarlılığı gösteren kişilerden yararlanarak kan bir noktaya kadar temin edilebilir…

Ya sonrası?

Herkes biliyor ki, kan bağışlamak tamamen gönüllülük esasına dayanır, hiç kimse bir diğerini kan bağışı için zorlayamaz!

Peki, Kimler kan bağışlayabilir?

•18–60 yaş arasındaki kadın ve erkekler,

•Vücut ağırlığı 50 kg. üzerinde olanlar,

•Tansiyon problemi olmayanlar,

•Ateş olmamalıdır,

•Kansızlık saptanmayanlar,

•Son bağış tarihi üzerinden en az üç ay geçmiş olanlar…

 Donör(kan veren kişi) Sorgulama Formun”daki buna benzer sorular, kan vericisi ve kanı alacak olan kişiyi korumak amacıyla düzenlenmiştir.

Evet, bu sorulara olumlu cevap vermemiz gerekiyor

Unutmayınız ki verdiğiniz kan korumasız, şuuru kapalı, kanı reddetme şansı olmayan masum bir hastaya ya da yeni doğmuş bir bebeğe verilebilir.

***

İnanın! Toplumumuzda farklı şekilde kan verirsem şöyle oluyor, böyle oluyor stresine girmeden yapılacak tetkikler sonucunda uygun kan merkezlerine, ya da kan bankasına gidip kan verin, inanın çok farklı bir duygu… Kan vermek gerçekten çok sağlıklı aynı zamanda çokta hayırsever bir davranış…

Dünyaya bugün geldik, yarın geçip gidiyoruz…

Neden bir hastaya ya da bir bebeğe kan vermeyelim?

Hayatı anlamlı veya anlamsız kılmak kendi elimiz değil mi?

Kendi adıma 6–7 kez kan verdim…

Kan verdim, halen bana bir şey olmadı, turp gibi ayaktayım… Hadi bir gayret!

 

Sağlıcakla kalın!

 

 

( Taksiiiii, Acil Kan! başlıklı yazı tredi tarafından 1/8/2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.