Özgür ansiklopedi Vikipediye göre; Deprem, (yer sarsıntısı, zelzele )yer kabuğunda beklenmedik bir anda ortaya çıkan enerji sonucunda meydana gelen sismik dalgalar ve bu dalgaların yeryüzünü sarsması olayıdır. Depremler genellikle kırıkların (fay hatları) çatlamasıyla oluşur. Bunun yanı sıra volkanik faaliyetler, toprak kaymaları, mayın patlamaları veya nükleer testler sonucunda da gerçekleşebilir.

***

Maalesef deprem; din, dil, ırk, cinsiyet, mezhep dinlemeyen ve her şeyi yerle bir eden doğal afet, en son kendini 23 Ekim 2011 Van’da gösterdi...

 Bu coğrafyada deprem yeni bir şey mi ? değil ! Binlerce yıldır bu coğrafyanın insanı yenilenen depremlerle yaşamış ve bu coğrafyanın karakteristik bir özelliği olarak kabullenmişiz, bu doğa olayını…

Peki neden hala bu doğa olayı bir felaket olabiliyor?

Yaşadığımız bu yüzyılda halen, insanların evleri başlarına çöküyor, patır patır binalar yıkılıyor, enkazlar, göçükler neden oluyor?

Depremin ardından, neden acı?
Neden göz yaşı?
Neden Azra bebekler yetim kalıyor?
Deprem doğal bir olaydır...
Onunla baş edememek ise tam bir felakettir...
 
Kader demekle, ne kadar kaçarız bu felaketten?
Kaderci bir milletiz biliyorum…

Binlerce "ihmal ve faciadan" bir nasihat, ders çıkarmayı başarmadık!..

Tüm olumsuzlukları ihmallerin suçunu kadere atıp, yan gelip yatan bizler değilmiyiz…

Unutmayalım ki! İnsanı öldüren deprem değil artık, suçlu olan, insanı öldüren o binalar ve bina siluetinde gizli niceleri...

Dilerim deprem zedelerin acıları hafifler, dilerim yardımlarımız sonuna kadar devam eder…

Sağlıcakla kalın!

( Deprem Kader Mi? başlıklı yazı tredi tarafından 26.01.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.