O kadar zor ki aslında …

Hele de bir kitap çıkartmışsan of ki of yanmışsın

Yani hiç kimse seni tanımıyorsa ve sen böyle bir işe kalkışmışsan işin bitmiş demektir.

Ve hele ki benim gibi lise öğrencisi çıkartmışsa bu kitabı vay haline… !

Kitap çıktıktan sonra ki süreç şöyle oldu :

Tek tek elimle kitabı bütün esnafa sattım ve tepkiler

-Bir parti ismini vermek istemediğim biz kitabını almayalım eğitim için para desteği verelim sana deyip elime para tutuşturmaları o an gerçekten onları kınadım !

Çünkü benim paraya ihtiyacım yookkk !!

Annem ve babam gayet eğitimim için çabalıyorlar zaten ikisi de emekli sıkıntımız yok mu var ama küçük çapta…

Hergün düzenli olarak haçlığımı ve sigaramı alan bir öğrenciyim J

-        Kimisi de biz aşktan ne anlarız gülüm ama hatrın için alalım hadi…

Oysa ben aşkı değil ayrılığı yazan birisiyim. Yani kim hayatın da ayrılık yaşamamış ki

Eski bir dosttan, eski bir sevgili ve anne babadan bile bir terk edilmişlik var mutlaka…

 

-        Çoğu kişi de bu şiirleri gerçekten sen mi yazdın deyip kimliğime bile baktılar çok komik gerçekten J

 

-        Dalga geçip küçümseyenler ben bu şiiri başka bir şairden okumuştum diyenler oldu.

 

-        Sorun şu ki başka bir şairden değilde şiirlerimin altına başka şairlerin ismini yazıp facebook da paylaşanları gördüm bu da oldukça kötü bir şey…

 

-        Hele ki kadınlar hiç şiirden anlamıyorlarmış bunu iyi anladım kocasına şiir kitabımı aldırmamak için kötü kötü bakmalar ben şiiri sevmem diyenler de dolu tabi ki kadın olmama rağmen kültürsüz ve seviyesiz kadınları da buradan kınıyorum.

 

-        Ve inanır mısınız? Dış tasarımına bakıp bu kitap satmaz deyip gözümün önünde kitabımı masanın üstüne fırlatanlar oldu …

 

-        Ben ne mi yaptım ? Bastım küfürü geçtim utansın kendinden pislik !

 

-        Bir fast foodcudan da seyyar satıcı muamelesi gördüm adama sen kim oluyorsun da benimle böyle konuşuyorsun dedim ve röportajlarımda adamı mahvettim adamın dükkanı şuan bomboş J

 

-        Benimle birlikte satışa çıkan arkadaşlarıma da sarkmalar oldu sırf arkadaşımın telefon numarasını alabilmek için benim kitabımı almış ben de ne yaptım aldım geri kitabımı parasını da yüzüne fırlattım.

 

-        Daha neler mi oldu peki ?

 

-        Altmış yaşındaki amca yolda başka birine kitap satmaya uğraşırken beni duydu ve yanıma gelerek kitabımdan istedi. Bende sattım. Ve taktı yakın gözlüklerini kapağına baktı gülümsedi sol ceketinin cebine kitabımı koydu bir taksi çevirdi ve kitabını okumaya gidiyorum evlat diye seslendi …

 

-        Ve inanın kitabını alacağız diyen bütün çevrem kitap çıktıktan sonra yok oldu şaşkınlık verici bir olaydı bu benim için.

 

-        Kitabımın fiyatını paha biçilemez biçimde değerlendirip yirmi tl veren de oldu bir tl verip dalga geçende oldu ama şunu unutmuşlardı ki ben öğrenci olabilirim eğitimime destek vermek isteyen olabilir şu da bir gerçek ki ben yazarım.

 

-        Ve yazarlara sadece saygı duyulması ve kitabının okunması paradan da değerlidir.

 

-        Bu kitap benim insan tecrübemi gayet olgunlaştırdı.

 

Lise de son senem olmasına rağmen ben o dondurucu kış soğuğunda tek başıma İstanbul’a giderek bu kitabı basıma verdim. Bir yayın eviyle değil matbaacıda çıkarttım. Yüzüme vuran o kara rağmen ben bu işi başardım.

 

Bütün bu sıkıntıların ödülü bu tepkiler oldu. Ama 11 koli kitaptan geriye sadece 4 koli kitap kaldı …

 

Şuan gayet mutluyum … Ve ben ygs sınavını da başarıyla geçtim.

Geçemez diyen öğretmenlerime rağmen…

 

Hee bir de şu oldu sınıfımdan yüzümü okşayıp canım sen niye hiç çalışmıyorsun sınava bak kazanamayacaksın deyip dalga geçen arkadaşlarıma da buradan sesleneyim.

Siz  YGS barajını bile geçemediniz !

Ama ben GEÇTİM !

                 Bunları neden mi anlatıyorum.

-        Hiçbir şey kolay değil hem de hiçbir şey ve ben on dokuz yaşındayım bunun farkındayım .

-        Bana akıl verenlere selamım olsun buradan…

 

NOT : Yazar olmak her insanın harcı değildir. Ve bizler yazabiliyorsak eğer duygularımızı bu bir yetenektir. Bununla dalga geçenlere kendimizi ezdirmeyelim. En azından saygı duyulsun yeter.

Her şey paradan ibaret değildir.

 

-         

 

-         

( Yazar Olmak başlıklı yazı Melek Taguşar tarafından 14.05.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.