Şair Edip Ali Yazgan İle

“Şiir Ve Şiir Görüşleri” Konulu Bir  Konuşma   

                                                                                                                Konuşan: Fikri HAKLI                     

 

                        Fikri Haklı: Kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

                        Edip Ali Yazgan: 1981 yılında Osmaniye’de doğdum. Osmaniye İmam Hatip Lisesi ve Niğde Üniversitesi Aksaray İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünden mezun oldum. Şiir, edebiyat, sanat, fikir ve irfan sohbetlerinin gerçekleştirildiği bir çevrede yetiştim. Güneysu Kültür–Sanat ve Edebiyat dergisinde gerçekleştirilen çalışmalara katıldım.

                        Kıymetli şairlerden ve kendi şiirlerimden şiirler seslendirdim. On yılı aşkın süredir Kuran çalışmalarını sesli ve görsel “Özet Meal-Tefsir Çalışması” olarak paylaşmaktayım ve yazı çalışmalarım yayınlanıyor.

                         (http://youtube.com/kuranveinsan) Ufuk Fm’de “Adım Adım Kuran” isimli haftalık bir program gerçekleştiriyorum.

                        "Gül'ün Yâdına" isimli şiir kitabım Kasım 2012' de Nar yayınları tarafından okuyucularımızın istifadesine sunuldu.

                        Evli ve iki çocuk babasıyım.

                        Fikri Haklı: Şiire nasıl başladınız? Bu zamana kadar hangi site ya da gazete ve dergilerde yazdınız?

                        Edip Ali Yazgan: Şiire üniversite yıllarımda başladım ve son bir iki yılda şiir konusunda iyice yoğunlaştım. Edebiyatdefteri. com’da, Yüzakı ve Güneysu dergilerinde şiirlerim yayınlandı.

                        Fikri Haklı:  Yayınlanmış şiir kitabınız var mı? Varsa bu kitabınız okuyucu tarafından nasıl karşılandı? Anlatırsanız seviniriz…

                        Edip Ali Yazgan: Kasım 2012 de “Gül’ün Yâdına” isimli şiir kitabım Nar Yayınları tarafından yayınlandı. Kitap, okuyucu tarafından bir hayli beğenildi. Kitapta seksen civarında şiir var. Şiirlerim şiir okuyucusu tarafından beni sevindiren bir ilgi ile karşılandı. Bu çok güzel.

                        Fikri Haklı: Sizce şiir nedir?

                        Edip Ali Yazgan: Şiir; şuur, zekâ ve yeteneğin dillenmesidir.

                        Fikri Haklı: Günümüz şairlerinin sorunları nelerdir?

                        Edip Ali Yazgan: Hissiyattan ilmiyyata ulaşamamak.

                        Fikri Haklı: Türk şiirinin bugünkü durumu hakkında neler dersiniz?

                        Edip Ali Yazgan: Sürekli gelişiyor.

                        Fikri Haklı: Şiirinin hayatı güzelleştirmedeki rolü nedir?

                        Edip Ali Yazgan: Şiir üzerinde çalışırken zekâmın ve kelime dağarcığımın geliştiğini hissediyorum.

                        Fikri Haklı:  Günümüz şiir ortamının meseleleri nelerdir?

                        Edip Ali Yazgan: Birlik ve beraberlik.

                        Fikri Haklı: Şiire ilgi az mı? Az ise sebepleri hakkında neler söylersiniz?

                        Edip Ali Yazgan: Az değil.

                        Fikri Haklı: Bir toplumu nasıl şiir seven, şiir yazan bir toplum olma hedefine ulaşabilir?

                        Edip Ali Yazgan: Sürekli şiir, sanat ve edebiyat faaliyetleri gerçekleştirerek, köylerden şehirlere kadar. Bunu bulunduğum şehirde Sorgun Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Durali Doğan ve Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Ahmet Sargın ve Alaca’da Araştırmacı Şair Yazar Durdu Şahin tarafından gerçekleştirilen şiir ve kültür faaliyetleri izlenimlerim neticesinde söylüyorum.

                        Fikri Haklı: Şiir insanı hangi noktalarda yüceltir? Şair şiirini hangi noktalarda yükseltir yahut yükseltmelidir?

                        Edip Ali Yazgan: Şiir insana ve insani meselelere değinmesi sebebiyle insanı yüceltir.

                        Edip Ali Yazgan: Şair, şuurunu, sorumluluk bilincini yükselttikçe, şiiri de yükselir.

                        Fikri Haklı: Şiirsiz bir toplum olur mu, olmalı mı? Şiirsizlik ile şuursuzluk arasında bir ilgi var mı? Şiirsiz bir toplumu hangi akıbetler bekler?

                        Edip Ali Yazgan: Şiirsiz bir toplum olmaz, olmamıştır. Şiir şuurun zirvesidir. Şiirsiz bir toplum tefekkürden uzaktır.

                        Fikri Haklı: Dünümüzde olan neydi ki onca büyük şairler yetişti?

                        Edip Ali Yazgan: Çile nimeti.

                        Fikri Haklı: Şiir ve kelime konusunda neler düşünüyorsunuz?

                        Edip Ali Yazgan: Şiir, kelimelerle gündemin resmini çizme sanatıdır.

                        Ve yürekler kelime ordusuyla fethedilir.

                        Fikri Haklı: Hece ölçüsüyle yazılan şiirler hakkında neler düşünüyorsunuz? Şiir ve ölçü konusunda neler dersiniz?

                        Edip Ali Yazgan: En sevdiğim şiirler hece ölçüsüyle yazılan şiirlerdir.

                        Fikri Haklı: Hangi konularda şiirler yazıyorsunuz?

                        Edip Ali Yazgan: İnsanî konularda…

                        Fikri Haklı: Şiirde ulaşmak istediğiniz hedefler var mı? Varsa bu hedefleriniz nelerdir?

                        Edip Ali Yazgan: Kalıcı bir eser bırakmak.

                        Fikri Haklı: Şiir ve edep konusunda ne düşünüyorsunuz?

                        Edip Ali Yazgan: Şiir edeptir, şairler edepli olmalıdır.

                        Fikri Haklı: Serbest şiir hakkındaki görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?

                        Edip Ali Yazgan: Serbest şiir hakkındaki görüşüm “serbesttir”.

                        Fikri Haklı: Size göre kim kimi problemlerden kurtaracak? Şiir mi toplumu, toplum mu şiiri içinde bulunduğu problemlerden kurtarır?

                        Edip Ali Yazgan: Bizler söz medeniyetinin çocuklarıyız. Söz, sohbet insanı; insan, şiiri geliştirir.

                        Fikri Haklı: Şiirden başka uğraşlarınız oldu mu? Olduysa şiiriniz o uğraşlarınıza ne tür bir katkı sağladı?

                        Tefsir çalışıyorum. Elbette tefsir çalışırken dolaylı olarak edebiyat, hadis, siyer, tarih gibi konularla

İlgileniyorum; bu konuların başında edebiyat ve şiir geliyor. Çünkü her Peygamberin bir mucizesi var, Peygamberimize (asv) verilen kalıcı mucize ise sözlerin sultanı Kuran.

      Fikri Haklı: Gerçek anlamıyla beğendiğiniz şair veya şairler var mı? Varsa uygun gördüğünüz şairlerin isimlerini söyler misiniz?

      Edip Ali Yazgan: Yunus Emre Hz, Necip Fazıl Kısakürek, Mehmet Akif Ersoy, Abdurrahim Karakoç, Bestami Yazgan, Uğur Işılak.

                    Fikri Haklı: Yazmak isteyip de bir türlü yazamadığınız yahut bitiremediğiniz şiiriniz veya şiirleriniz var mı?

        Edip Ali Yazgan: Var.

         Fikri Haklı: Sizi ve şiirinizi gerçek manada anlayan şairler veya okuyucularınız var mı? Birkaç isim söyleyebilir misiniz?

          Edip Ali Yazgan: Vardır. İsim belirtmeyim.

          Fikri Haklı: Günümüz sanat- edebiyat dergilerini nasıl buluyorsunuz? Sanat-edebiyat dergisi yayınlayanlara, yayınlamayı düşünenlere hangi tavsiyelerde bulunursunuz?

           Edip Ali Yazgan: Gerçekten çok farklı yayınlar var ve yayınlar çok istikrarlı.

                       Fikri Haklı: Okuyucularımıza özellikle söylemek istediğiniz bir husus var mı?

           Edip Ali Yazgan: Medeniyetimiz sohbet medeniyetidir. Şiirli ve şuurlu günler diliyorum.

                       Fikri Haklı: Teşekkürler.

            Edip Ali Yazgan: Bu çalışma ile düşüncelerimi dillendirmeme fırsat tanıdığınız için teşekkürler.

( Şair Edip Ali Yazgan İle Şiir Ve Şiir Görüşleri Konulu Bir Konuşma başlıklı yazı Fikri HAKLI tarafından 11.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.