Üstü başı çamur bir vakitte tutuldu yağmura
Bir Sude'nin gözlerinde öldürdü ölümü
Her seferinde yeniden doğan bir umudun ümidiyle
Ne güzel bir yüreğiniz var Adem bey önce bundan dolayı tebrik ediyorum sizi...
Safiye hanımsa ben çok uzun şiirlerden çok sıkılan biriyim, hele bu hecede olunca daha da sıkıcı geliyor bana, en uzun kıtalar 7 olmalı diye düşünüyorum ben, o akıcılığını yitirmemek, bozmamak adına...
Zira şiiri güzel kılan uzunluğu değildir , özüdür bunu en kısa bir şekilde anlatmaktır şiiri güzel kılan ve evet neden bunları dedim, işte safiye hanımın şiirlerinde bu vardı, kısa ama derin ve bir o kadar da akıcılık hakim kaleminde, hatta en son ki şiirini çok beğenmiştim ve favorilerim arasındaydı serbestte...
Ve evet iyiki de yazdınız kendisini bir iki gündür göremiyorum burada, bir an önce gelsin ve yine paylaşsın şiirlerini, çok özletmesin kendini...
Ve editörüm son söz sizin o vefalı yüreğinize gönül dolusu t...
Suçsuz günahsız hayata haykırış..
Şiir şiir yürümüş serzenişin sitemin koylarında şairem..
Fakat biliriz ki; Güzelim dünyanın mahfını dileyen ve kendi ipimizi çeken yine biz insanlığız..
Satır satır bağırılan acı gerçeklerden nasiplenmesek ne güzel olurdu be hey şair..
Hep aşkı mutluluğu doğayı güzellikleri yazsaydık değil mi?
Sanırım kötülükler çirkinlikler ve nihayetinde acı olmasaydı, o vakit de iyiliğin, güzelliğin, erdemin, hidayetle yaşamanın kıymeti bilinmeyecekti.. Doğruluğun dürüstlüğün ve sevginin ve insanlık olarak birbirimize saygının duasındayım, ama..
Çok geçç...
/Öyle bir an ki hayat kimsesiz ve sahipsiz
Çirkinlikler baş tacı güzellikler nasipsiz/
girizgah;
/Öyle bir an ki hayat seni ipe dizdirir
Ecel kapın çalmadan hayatından bezdirir/
ve finaldeki bu dizeleri kalbime söz geçiremeyerek aldım müsadenle canım şairem..
Asıl şiirde bahsi geçen olaylara da hiç değinemiyorum..
Yüre...
Canım , aşkım , özlediğim
Yeter artık bitsin bu ızdırab
Çağır beni yanına
Ya da bul bir yol
Sen gel buralara
Tebrikler...
Kısacıktı ama
Aşk doluydu...
Saygıyla...
Yok sana öyle emir
Kalbim paslanmaz demir
Hani nasıl söylenir
Ben bilmem beyim bilir
:)))
Evet ''ben bilmem begim bilir'', bu sözcük benim bi zamanlar ne çok kullandığım bir sözdü:)
Bugün çok yoğundum can ve bu harika dizeler benim nasıl olmuşta gözümden kaçmış, buna güzel bir yıldız yakışırdı aslında ben gözkyüzündeki bütün yıldızları üzerine serpip çıkıyorum sayfanızdan, geç kalmışlığımın özrüyle...
Sonsuz tebriklerimle şairem, çok sevgimle...
Kıymetli arkadaşım için yazılmış;
Onun sözleri ve şiirlerindeki duygularından örneklerle derlenmiş çok güzel bir şiirdi..
.
.
.
Adem EFİLOĞLU... Siz zaten vefanın ne demek olduğunu ıspatlamıştınız tüm dostlarınıza..
Vefanıza hayran kalmamak elde değil, ayrıca takdire şayan ve koca yüreğinizi çekinmeden hesapsız çıkarsız ortaya koyduğunuzdan sizi tebrik ediyorum..
Safiye KORKMAZ benim için çok değerli.. Sevdiğim bir insana yazılmasından dolayı da kendime yazılmışcasına memnun ve mutlu oldum..
Yazan da; yazılan da benim dostlarım ve sevdiklerimdir..
Her iki şairime de sevgilerimi gönderiyorum..
Ayrıca ve baki saygım ve hürmetlerimle...
bir iç çekişin harabelerinde yudumladım hüznü
zaman kan çanağında biriktirmiş bütün efkarları
hüzün başucumda
hüzün nefesinde,
hüzün her zerremde
ve vakitsiz ölür kuşlar girdabında
ben tesbih aralarında can çekişirken.
eyvallah hüzünlü ve usta kalem,,,,
yüreğine bin bereket narı özlem
Seksen mısra ve beşyüzaltmış hece ciddi yetenek gerektirir Can Sevinç, kolay değil hem onca anlamı bozma, hem satirik takıl hem araya didaktik öğeler serpiştir, hem hiciv hem civciv, hem haşlama hem taşlama yap ve bir de bunu genel mani kalıbının içine oturtmaya çalış, gerçekten oldukça başarılı bir çalışma yapmışsın. Ben de sanki bilir kişi gibi böyle havalı havalı atıp tutuyorum, altı üstü okuduğum teknik makalelerden bellediğim topu topu beş on nitelikli bilgi kümesidir hepsi hepsi.
Haaa bu arada, afferin sana, tabii ki bey bilir !!
Kız senin pırıl pırıl bir yüreğin var, çok yaşa e mi : ))
Kutlarım seni fazla fazla,
kal sağlıcakla,
çağatay
Saadet kaderden alınmış bir miktar borçtur .Biz istediğimiz kadarını alamayız o istediği kadarını verir.
Evlilik ise kadın veya erkek her iki cinsinde mutluluk adına gerçekleştirdiği sosyal bir kurumdur.
Öyküdeki gibi başlayan pek çok evlilik hikayesi dinlemişimdir.Bazıları hatta pek çoğu bu cesareti gösteremez ve her şeye rağmen atar imzayı.Sonuç çoğu kez hüsran olsa da yine her şeye rağmen süren yüzlerce mutsuz evlilikler vardır.
Aslında doğru olan okuduğumuz hikayedeki gelinin yaptığıdır.Kurulan bir yuvanın temeli yuvayı kuranların iradesi ve kararları doğrultusunda atılmalıdır.
Tebrik ediyorum bu ibret dolu öykünün yazarı hanımefendiyi.Sosyal bir gerçeği çok net bir biçimde gözler önüne sermiş.Teşekkürler ve gönül dolusu takdirlerimle.
Çok keyifliydi ya:)
Öğrencilerime maniyi anlatırken birkaç tanesinden yararlanacağım:)
Hem eğlendim hem düşündüm. Feministliğe gelince benden feminist olmaz:)
Öpüyorum manilerinin gül yüzünden:)
Sevgilerimle...
/Öyle bir an ki hayat kimsesiz ve sahipsiz
Çirkinlikler baş tacı güzellikler nasipsiz/
Ne denir ki ablacım bu şiire? Bu kadar güzel mi anlatılır hayatın acı gerçeği?
Hırs olmadan insanlık çok adildi ablacım haklısın ama kin ve daha iyi olma arzusu zehir gibi duyguları bitirdi zamanla, masumluk yitti...
Muhteşemdi ablacım temiz yüreğine sağlık...
Kekremsi bir hayat dilimindeyiz, ne doğru!
Sayfadan ayrılamayacağım galiba:)
Öptüm dizelerin hakiki tarafından:)
Ayrıca şarkı da süpperr:)
Bitmeyen sevgilerimle...
---
kaç mürekkebe bulaştın
mesela boğulurken bir balık mavinin avucunda
kaç ölüme araf oldun gölgesiz
oysa bütün örtülere inat
bugün doğan karanfillere
hüzün denecektir
ve ruha açılan pencerelerde
gözlerin kimsesiz bir kuslarla kesişecektir
yazsam bunu maviye
duvarına asılsa carmih
alınyazımın fırtınalar biriktiren kervanıyla
o zaman da çocuklar ölür mü dersin
---
Iyi ki siir var
dahasi
bu sayfa da siir var/hep
---
sadece alkisliyorum
susarak
---
,
Görseli, fon müziği ve dahi içeriği ve yorumuyla sıradışı gönderimleri ve çağrışımlarıyla zengin mi zengin bir kompozisyonun tuvaldeki yansımaları ve hissettirdikleri ile mütmain eden, yürekleri müstağni eden mükemmel bir şiirdi...
Tebriklerimle Ahmet Kardeşim...
Sıcacık pırıl pırıl bir sevda çağrısıydı mısralarınıza yansıyan, samimi, öz, sözü fazlaca uzatmadan sempatik deli kıza bir aşk seslenişi çok hoş olmuş,
Kutlarım Şahsınızı,
Saygılarımla
çağatay
Hiç susmayınız bence...
Tebriklerimle...
Efendim şiire mi desem muhteşem diye, yoksa bu kusursuz fonotiğe, diksiyona mı iltifatlar yağdırsam, müziğin iniş ve yükselişlerine dahi paralellik arz etmiş ses tonunuz, alkışladım ve çokçana kutladım haddimce Saygıdeğer Nebahat ERKAN Hanımefendi.
Saygılarımla,
çağatay
Bu mübarek günlere ziyadesiyle yakışan duygu yüklü bir şiir olmuş efendim, fondaki müzik de bir ayrı mana katmış eserinize. Rabbim kalanlara uzun ömürler versin, sağlık, huzur ve mutluluk içerisinde yaşamayı nasip etsin. Ne hoş, ne nostaljik, ne sıcak hatıralarımız gömülüdür geçmişte, nerede o eski günler deyip iç geçirmemek mümkün mü efendim ?
Çok güzel, buram buram aile havası kokan ve ambiyansı ruhani imgelerle bezenmiş fevkalade güzel bir eser idi sayfanızdan okuduğum şiir.
Kutlarım Şahsınızı Haddimce,
Saygılarımla,
çağatay
Bırak, çığlıklar atsın “ben burdayım” diyenler…
Onlar sahnelerinde çemberi çevirirken
Sükût içinde yürü, senin olsun tarlalar…
Başaklarda gizlenen varlık hazinesine
Çizdiğin bu tek yolda sen ulaşırsın, inan!
------------------------
Kim bilir kimin feryadı duyulur gecenin sessizliğinde veya kimin dev aynası kırılır bin parçaya ayrılır.
Benim der ya insan hep ben ne yazık ki anlayamaz bir türlü ne kadar minik bir noktadır 'ben'.
Ve bozmadan sükünetini yavaşça ilerler tevazu, hazineleri doludur sabır ve sevgi mücevheriylen.
Sürgün verir işte o zaman başaklar, gönül tarlasında hasat zamanıdır artık.Ulaşır menziline aşk denilen mucizeylen..
Şairane hislerin şiire dökülen muhteşem dizeleri güzeldi! KUTLUYORUM
İlk işe başladığım dönemleri anımsattı öykünün geçtiği yerler.Hayatın zorlukları her meslek için bir başka bizim ülkemizde ki yaşayan bilir demek daha doğru sanırım.
Yüreğinize sağlık...
Kötülükleri gönlünden sildiysen
Mazlumların duasını aldıysan
Haksızlık karşısında da durduysan
Cennete peygamberle berabersin.
bazıları öyle zannediyor ki,oruç tutup namaz kıldıysan tamam cennetin hazır...
oysa insan olmanın şartları çoktur,hagisi ki şiirde hatırlatılır her kese...
anlamlı bir çalışmaydı....kutlarım hocam saygılarımla...
Şiirin gölgesine aşk düşmüş...
Günümün şiiri idi.
Kutlarım sevgimle...