Tema
Üye Ol Giriş Yap
Anasayfa Şiir Deneme Hikaye Makale Serbest Kürsü Yazarlar Forum AtışmaYENİ Online Üyeler

Etkili Yorumlar

Efendim yine 7+7 kalıbı fâ'ilâtün / fe'ilâtün / fâ'ilâtün / fa'lün aruzu ile harika bir şiir yazmışsınız, anlam zaten muhteşem, üstüne edecek kelime yok... Kutlarım şahsınızı haddimce, Saygılarımla, çağatay
Pervane hüzünleri seriyor mehtabına, Çoğalan hüsranları yazıyor kitabına, Sık sık hasretlerini döküyor mihrabına, Endamımı ağartan korlu aynalar nerde! Şiirinize tıklamamla o çok sevdiğim köy düğünleri geldi aklıma, davullu zurnalı... Şiiriniz ve o davul zurna sesleri beni alıp alıp götürdü eski günlere hocam, beraberinde neleri de hatırlatmadı sayenizde, harikaydı... Yad etmemize vesile olan kaleminize sonsuz teşekkürler, tebrikler... Saygımla...
aşk seçilmiş insanlara veriliyor diye düşünüyorum acının çekebilecek insana verildiği gibi aslına bakarsak acıda aşkda değerli çok güzeldi ama bu fon eşliğinde daha bi güzeldi :)
Toplumsal bir yara ... Töre ya da çocuk yaşta anne olan kız çocukları ... Eğitimle çözemediler, Yasalarla çözemediler, uyarı,eleştiri ve baskıyla hiç çözemediler, O halde nedir Çözüm ? Devlet denilen organize olmuş kurum bu sorunu ya çözmeli, ya çözmeli... Siz duyarlı şair Safiye Hanım ; Bu olayı bizzat en yakın çevrenizde yaşadınız, gözlediniz, izlediniz, hüzünlendiniz, ve bir o kadar da öfkelendiniz. Şair ve insan duyarlılığınız yanında kadın olmanın, anne olmanın duyarlılığı ve hassasiyrtiyle şiire döktünüz , derdini ummana döker gibi. İyi de ettiniz, zira ne duyan var, ne de çare arayanlar. Bari bu gerçek bir öykünün güzel şiirini ve şairin dipnot yazısını da okuyarak dikkatini buraya yönlendirenler olsa. Sizi kutluyorum Değerli Safiye Hanım. Selam ve Saygılarımla..
Töremiz böyle diye ele çanak tutmayın Yuvasından koparıp uçuruma atmayın Sahip çıkın güllere koyun gibi satmayın Tapmayın para pula kıymayın bu kızlara *** Karanlıklar düşmanım güneş doğmaz mı burda Üstüm başım hep çamur yağmur yağmaz mı burda Bu nasıl bir töredir umut sığmaz mı burda Beni ateşe atıp gitme ne olur babam /Beni bir koyun gibi gütme ne olur babam/ Geçenlerde eklediğim Töre isimli şiirimden bir alıntıyla ses olmak istedim ben de can... Evet, töre deriz, yöre deriz, kan davası deriz, anane deriz vs vs...Deriz de deriz... Ama bu dediklerimiz en çok kimi yakar onu hiç düşünmeyiz Oysa yanan yine biziz, bizim canlarımız, ona rağmen hem yanar hem de yakarız, yine de yapacaklarınızdan geri kalmayız... İnşallah bir gün tüm bu çirkinlikler ortadan kalkar çocuklarımız geleceğe okuyup faydalı birer insan olurlar dilşeğiyle sonsuz tebriklerimi burakıyorum safiye hanım...
Siyah idi tuz belki ya da denizin labirentinde ki arsipel mavi, beyaz ya da ne bileyim kuslarin kolonisi hazerfen kendi suretine pike yapan intihar günceli marti. /sevgi / ya hapsi ya hic biri --- icten bir söylenceden izdüsüm- güne cok yakismis tebriklrimle cook / ,
Bağışla sevgili Tutamadım aşkın yasını adam gibi. Ama bil, gömmedim de içimdeki Kimsesizler mezarlığına el gibi. Öptüm kanatlarından ve bıraktım usulca dün O çok sevdiğin mavi boşluğuna seni. adam gibi yaşamak bu olsa gerek, aşk kadar ayrılığı, imrenerek okudum tebrikler sevgili Hakan.
Entellik-dantellik havasına, çağdaşlık adına, insan hakları(!) adına, o yok bu yok denilerek hatta dini ile insanları sömürerek müstesna bir asimile programı ile beyinler dumura uğratıldı. Lakin unutuldu ki, bizler hasta adam denilerek küçümsenirken dünyaya ders veren milletiz. Duyarlu yüreğine sonsuz saygılarımla CAN ABİM.
Baba- anne bir de evlat denince hayat duruyor bende. Her şeyim onlar. Hele babam huzur, güven kaynağım. Her zaman yanımızda olan bir çınar onlar gölgesine sığındığımız. Yüreğiniz var olsun.
"Ön yargıyı yıkmak, atomu parçalamaktan zordur." diye bilindik bir söz vardır. Elbet ilk intiba da önemlidir, hani bir işverenin karşısına çıksanız önce kıyafetinize bakar ve sonra konuşmanıza, daha sonra cv bilgileri... v.s. Kimi insan, ilk görüşte sever birini, kanı kaynar diyelim.. Kimi insan da, karşısındaki ne kadar iyi olursa olsun kendisine göre ters bir davranışını görmüşse bir de hazetmez o kişiden ve istese de sevemez diyelim.. Daha sonradan anlar yanlış yaptığını, belki sonra sonra der ki: "Ya bu kişi gerçekten iyi biriymiş"... Derim ya işte, sanal alemde kendini gizlemek kolaydır.. :) ikonuyla, aman da ne güler yüzlü birisi demek çok kolaydır mesela.. ya da sürekli !!! işaretleriye sert bir uslupla eleştiri yapanlara ne kadar da sivri dilli demek.. Halbuki, vardır gizli saklı bir merhamet oralarda veya gülen yüzün arkasında bir acı.. Kalp kırmamalı derim.. Kimse kimseyi gerçek hayatta dahi tam anlamıyla tanıyamazken, sanal alemde yazılarla anlaya...
şiirin adı bile yetiyor insanı sayfanıza çekmeye çok güzel bir tema yakalamış ve konuyu başarılı bir şekilde işlemişsiniz şiir ve fon müziğinin uyumu ise ayrı bir güzellikteydi. kutlarım Himmet bey başarılarınız daim olsun saygılar.
Şair susması fırtına öncesi sessizliktir. Hele de ''kaybettim'' diyorsa iki kere düşünülmeli... Ve şiirin adı ile müsemma bir öz güven ve duruş sergilenilmiş... Tebrik ve saygılar.
Karanlık sözcükler, taşır hüznünü Kirazlar olmadan, unuttun dünü Can özüm kayboldu, şaşırdım yönü Sahipsiz kaldığım, ili bilmedin Nihayet baykuşlar, söyler şarkıyı Dalgalar vurursa, ağlarmış kıyı Ufkumdan çekilir, kar beyazlığı Üstüme çığ düştü, külü bilmedin Bilmeyen bilmez, zorla da güzellik olmaz demişler. Serzenişlerle bezeli şiiriniz bir harikaydı, özenle çalışılmış ve istenilen duygu ziyadesiyle yüklenmiş hece hece, nakış nakış... Yüreğinize sağlık değerli üstadım, gönülden kutluyorum güçlü kaleminizi. Var olsun günün şiirini yazan değerli kaleminiz, ebedi yazsın duyguları dileklerimle, mutlu ve esen kalınız... Selamlar saygılarımla * * *
Mazimiz belirdi, yalnız lahzada Ziyası kaybolur, serkeş zamanda Titredi hayalin, kırık aynada Günlere isyankâr, yılı bilmedin Çırpınan bir ruhum, aşkına susuz Akmayı unutan, nehir uykusuz Lügatte yazmaz mı, aşkımız sonsuz Ummana uzayan, sal'ı bilmedin Şair, aslında siz de bilirsiniz! Bazen," bilen bilir" de...O'nun bildiğini kimse BİLMEZ... Yüreğinizin dili her daim yürek yakıyor, kirpik ıslatıyor...Yüreğinize sağlık... Selam ile.
Bir de bilse imiş kusursuz bir destan çıkabilirmiş karşımıza. Siz yine kurguya dem vuracaksınız, ama bende diyeceğim ki: Sitemlere dil olmuş hali ile, biraz siz, biraz ben, biraz herkesten bir şeyler vardı şiirde. Yani insana dairdi. Güzeldi yine, kutlarım şiirinizi ve şiir kadar güzel yorumunuzu saygımla.
Aslın da çok uzun bir yorum yazmıştım.Sildim. Yine size hastı. Ankara spesiyalini tüm Türkiye'den harmanlayarak sosyal siyasal hayata dair dokundurmaları da ihmal etmeden farklı kaleminizle bize yansıtmışsınız. Kutlarım saygımla...
Evet haklıymışım gerçekten çok beğenerek okudum yazınızı Ben hiç okul servisi kullanmamış, hiç barbieleri olmamış, Diploma notu daha iyi bir okula yeterken, bilgisizlikten yanlış yapıp meslek lisesine yazılmış ve bu okulu isteyerek bitirmeyi başarmamamış ( maddi durum da etkileyen en önemli faktörlerden ) biri olarak, kat be kat beğenerek okudum yazınızı ve düşündüm ki zaman zaman ailemi kara düşüncelerimde bulduğum olmadı değil ! Daha iyisi olabilirdi, daha iyi koşullarda, daha iyi yerlerde olabilirdim, daha mutlu olabilirdim ki sonra yeniden düşündüm... Bazen yaptığımız seçimler çeşitli sebeplerden dolayı ya da hiç sebepsizce yanlış olabiliyor ki belki annelerimiz için gerçekten yanlış bir seçimdir babalarımız... Ya da gerçekten babalarımız daha iyi kararlar verip daha iyi bir gelecek sunabilirlerdi hem kendilerine hem ailelerine.. Ama ne var ki hem evlilik hem de hayat gerçekten bir kumar ki bunu yaşımız ilerledikçe ço...
Okuduğum en güzel lamia şiirlerden biriydi hocam 11 heceyle yazılmış bu güzel eseri ve arkasındaki güçlü kalemi tebrik ediyorum . İşte bu şiirde kaliteye ihtiyacımız var üstadım yüreğin kalemin var olsun selam ve muhabbetlerimle..
Tatil bitti galiba aramızda yeniden görmek güzeldi, zaten tarihten belli.... Doğrusunu söylemek gerekirse son kıt'a da düşündüm uzun uzun... Uzun şiirlerde konudan kopmadan yazmak başarıdır....Tebrik ederim.......... Slm ve dua ile... İzmite gelirken kitabınızı getirdiyseniz alabilirim...Kendi kitap telaşımla düşünememişim, benimde vardı BAYŞAD'da.İnşallah almışsınızdır.. ESRA
Şiirinizdeki duygu yoğunluğunu hissetmeden okumak mümkün değil..Ne hoş bir duygu aktarımıdır bu-şiirsel- iyi ki şiir var Ve bazen merhem yerine geçiyor yürek yaresine...Tebrikler,sağlıcakla!