Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 24.03.2013
Okunma Sayısı : 1276
Yorum Sayısı : 0
ASMALAR DA  AĞLAR ...  İNSANLAR GİBİ

       Saygıdeğer duygularıma ortak olan gönül dostlarım. Selamlar, sevgiler sizlere. Konu başlığını görünce bunu nereden akıl ettin diyebilirsiniz. Yeni budanmış bir asma dallarının  altına oturduğunuz zaman,  yüzlerinize asmaların göz yaşının aktığını fark edersiniz.  Ben bunu bizzat yaşadım metnimin altında ki şiirimi paylaşıma sunma fırsatı buluyorum. 

       Kırk iki  yıllık sanat hayatım da yazdığım eserlerin çoğunluğunu bizzat yaşayarak, etkilenerek, bilgi edinerek gerçekleşti. Asmaların ağladığını hissettikçe çok duygulandım. İlk aklıma gelen ülkemizi bölmeye çalışan vatan hainlerinin, terör belasının masum insanlara vahşice saldırmaları, vatana, millete, devlete zarar vermeleri oldu. İnşallah onlar da huylarından vazgeçer.

      Bir asma dalının fazlalıkları makasla kesilince ne kadar üzülüp, ciğerinden bir parça koptuğunu hissederek gözyaşı akıtıyor da... Bu zalimler, vahşiler doğa da gelişen ibret verici olaylardan neden ders çıkarmıyorlar ki? . Bir yastığa baş koyan yıllarca hizmetinden yararlanan, basit bir konu da rencide ederek kadınını döven, öldüren vahşi kocaların da merhamet duygusundan yoksunluğu göze çarpıyor. Bu cahilce davranışlar onlara çok şey kaybettirir.

       Aile içinde ve dışın da gelişen tüm olaylar  topluma da zarar veriyor. 
Kainatın sahibi Yüce Allah yarattıklarına öyle özen göstermiş ki.. Bir hayvanın bile yavrusuna gösterdiği sevgiyi, şefkati hayretler içinde izlemekteyiz. Doğa
harikalarından bir asma dalının ağlayışı bile bizi düşüncelere sevk ediyor.
Doğaya hayranlığımı dile getiren yüzlerce adet şiirler yazdım.
 
      Ben şairim, yazarım diyebilmen için toplumun sesine, doğanın sesine kainatın içinde gelişen olaylara kulak verip bazı duyguları hissede bilmelisin.
Arıların vızıldaması, kuşların cıvıl cıvıl ötüşü, leyleklerin kanat çırpması yuva yapması, bazı hayvanların meleyişleri daha saymakla, anlatmakla bitmeyen bilip bilmediğimiz, görüp görmediğimiz. canlılar hizmetlerini sürdürmektedir.

        Yayınlamış olduğum beş kitabımdan biri de doğa şiirleridir. Bu kitap da edebiyat tarihin de ilk defa bir teknik uyguladım. Konunun baştan sona  D ile başlaması ve içeriğinin de tamamen doğa çevresinde gelişen durumlardan söz etmesi çok güzel oldu. Doğaya ilgi duymayanların sevgisinden şüphe etmek lazım. Günlük gıdalarımız doğanın içinde doğal olarak yetişmektedir. 

       Bazı servet düşkünleri beş fazla kazanabilmek için hormon aşılıyorlar. Meyve, sebzelerin lezzetinin, özelliğinin, güzelliğin bozulması bundan kaynaklanıyor. Gübrelerin de yan etkileri büyük. Neyse konuyu fazla dağıtmadan asmaların ağlamasının mutlaka bir ilahi hikmeti olduğunu düşünüyorum. İnsanlar kan verdikçe enerji durumunu dengeliyor. Acaba asmaların da  suyunun akması yeniliğe işaret olabilir mi? . Suyu çok seven asmaların fedakarca gözyaşlarını akıtması  beni  çok etkilediği için paylaşmayı gerek duydum. Hoşça kalınız, dostça kalınız.

*  ASMALAR DA AĞLAR *

Onlarında  vardır  temeli  özü,
Dallarında  gizli  o yaşlı  gözü,
Akan damlalarla söylüyor sözü,
Asmalarda ağlar insanlar gibi.

İlkbahar mevsimi domurcuk açar,
Sarmalık, yemyeşil yaprağı saçar,
Dallar budanırken huzuru kaçar,
Asmalarda  ağlar  insanlar gibi.

Korukken yolarsın ciğeri erir,
Kurulu,  dirili   üzümü   verir,
Sonbahar için de lezzeti görür,
Asmalarda ağlar insanlar gibi.

Elinden tutarsan semaya uzar,
Duyarsız kalana kim olsa kızar,
Bal gibi pekmezi destanlar yazar,
Asmalarda ağlar insanlar gibi.

Su, toprak, gübreyi esirgemeyin,
Kıvama ermeden sakın yemeyin,
Kesilen bölgeye çamur yamayın,
Asmalarda  ağlar   Zekiler  gibi.

*****  BAHÇIVAN  *****

Ruhumu okşuyor gülün kokusu,
Yıkarken haz verir suyu dokusu,
Sana düşüyor bak onun bakısı,
Kökenini ıslak tut, sula bahçıvan.

Vaktinde ilacı atmanız lazım,
Her türlü meyveyi tatmamız lazım,
Fazla gelenleri satmamız lazım,
Dalları toparla  buda bahçıvan.

Boş alanlar varsa tohumları saç,
Fidan diki yorsan çukurunu aç,
Hayvanlar gıdayı bekliyor muhtaç,
Çimene vaktini ada bahçıvan.

Gidip gelmen zordur buralara göç,
İsrafı kıs, damla sulamayı seç,
Yoncayı, yulafı büyüyünce biç,
İşte kalacağın oda bahçıvan.

Mesleği benimse beynin geliştir,
Her mevsim serada sebze yetiştir,
Sanatkar Zekiye hizmet yakışır,
Maaşın yarısı feda bahçıvan.

Ispartalı Zeki Çelik  TÜRKİYE İLESAM  il temsilcisi.
( Asmalar Da Ağlar ... İnsanlar Gibi başlıklı yazı Ispartalı tarafından 24.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu