Çocukluk yıllarımda ilkokul dönemlerimde annemle her Cuma okul çıkışı gezme günümüz olurdu.Büyük bir sevinçle koşa koşa eve gelir hemen üzerimi değiştirir al acele annemin eline yapışırdım.Gezmeden ziyade annemle birlikte olmak bana keyif verirdi.Başka kardeşlerimde vardı elbette, ama hep biz giderdik.Neden gelmediklerini o yıllarda hiç sorgulamadım.Ben gidiyorum ya annemle , neden sorgulayayım ki el eleyiz işte.Üstüne üstelik .Necati bakkaldan da buz gibi çamlıca gazoz alınmış . Veresiye yazdırılmış ama olsun babam devlet memuru her ayın biri dedin mi son kuruşuna kadar ödenir hesaplar.Kimsenin borcu kalmaz ki babamda .Hem babam hesaplı kitaplı adamdı.Hesap kitap dedim de, o yıllarda veresiye defterleri olurdu . Bakkal sattıklarını , sayfaları neredeyse dökülme aşamasına gelmiş kendi defterine hemde müşterilerinin küçük not defterlerine yazardı.Babam onun hesabına pek güvenmez kendi hesaplardı aklından ezbere,Necati bakkalın ,iki tuşu eksik hesapsız makinesine inat galip gelirdi hep.Yanlış hesap bağdata gerek kalmadan babamdan dönerdi bir koşu..Benim gözlerim daha bir parlardı babamın zaferi karşısında. Necati amca babamın çatılan kaşlarına aldırmadan ,özür dilemenin yanında , ayağımız oradan kesilir endişesiyle, elleri titreyerek te olsa teneke kutularından çıkardığı birer ikişer bisküvi ve gofret çeşitlerini kese kağıdına yerleştirip kolumun altına sıkıştırırdı. ,babamın tüm itirazlarına rağmen.Ben onların konuşmalarının bitmesini dahi beklemeden kapının beton basamağına oturur afiyetle bisküvilerden yemeye başlardım .
Şimdilerde her içtiğim gazoz bana sevdiğim insanlarla birlikte olmanın keyfini ,yediğim bisküviler ise doğruluğun damağımda bıraktığı lezzeti hatırlatır..Aslında bilirim ki biri annem diğeri babamdır.
( Bisküvi Kutusu başlıklı yazı ATEŞİN GÜLÜ tarafından 30.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu